Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Metrobüs Özel Araçları ‘Park’ Ettirdi

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Beyoğlu’ndaki İETT Genel Müdürlüğü’nde bir basın toplantısı düzenleyerek, metrobüs sisteminde kullanılmak üzere alınacak otobüslerle ilgili teknik bilgiler sundu. Öztürk, Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı’nda her gün 205 araçla 545 bin yolcu taşıdıklarını belirterek, vatandaşlardan çok yoğun talep gören metrobüs

ibb.gov.tr
Metrobüs Özel Araçları ‘Park’ Ettirdi

İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Beyoğlu’ndaki İETT Genel Müdürlüğü’nde bir basın toplantısı düzenleyerek, metrobüs sisteminde kullanılmak üzere alınacak otobüslerle ilgili teknik bilgiler sundu. Öztürk, 24 saat kesintisiz hizmet verdikleri Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı’nda her gün 205 araçla 545 bin yolcu taşıdıklarını belirterek, vatandaşlardan çok yoğun talep gören metrobüs sisteminin özel araçları ‘park’ ettirdiğini söyledi.

Avcılar-Zincirlikuyu arasındaki metrobüs sisteminin aylık 7,2 Milyon YTL ciroya ulaştığını vurgulayan Genel Müdür Öztürk, “Yaptırdığımız anket çalışmasında yolcularımızın yüzde 21’inin özel araçlarını bırakarak metrobüsü tercih ettiğini tespit ettirdik. Sistem Anadolu yakasına geçtiğinde özel araçlarımı bırakacağım diyenlerin oranı yüzde 44!... Yani metrobüs sayesinde köprü trafiğini de çözmüş olacağız” dedi.

Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme Hattı Şubat ayında hizmette

Halk arasında metrobüs olarak bilinen Phileas marka araçlardan şu ana kadar 18 tane alındığını ve yılbaşına kadar bu sayının 20’ye ulaşacağını ifade eden Mehmet Öztürk, bu araçların Şubat ayında hizmete açılacak Zincirlikuyu -Söğütlüçeşme Hattı’nın açılışı ile birlikte sefere başlayacağını kaydetti. Phileas marka araçların Ayazağa’daki İETT garajında Ulaştırma Bakanlığı yetkilileri denetiminde 28 günlük bir test sürüşü yaparak sefer için gereken onay belgesini aldığının altını çizen Öztürk, şöyle konuştu;

“Ocak ayından itibaren metrobüsler haftada 2’şer olmak üzere İstanbul’a gelecek ve araç sayısı Mart ayı sonuna kadar 50’ye çıkacak. Üstün teknik donanıma ve insansız kullanılma özelliğine sahip bu araçları İstanbul’da toplu taşıma kültürü oluşana kadar şoförler kullanacak. Araçlar Avcılar-Zincirlikuyu Metrobüs Hattı’nda her gün saat 24.00’den sonra şoförlü olarak deneme seferi yapıyor. Araçları kullanacak şoförleri özel bir eğitimden geçiriyoruz”

Yüzde 40 yakıt tasarrufu

Phileas model lastik tekerlekli tramvay araçlarının metroya göre onda bir maliyetli olduğunu ve şu anda hatta hizmet veren Capacity model otobüslere göre yüzde 40 tasarruf sağlayacağını anlatan Öztürk, “Bir tramvay aracı yaklaşık 2 milyon 842 bin Euro iken bizim aldığımız Phileas araç 1 milyon 200 bin Euro. Bu aracı otobüsle değil tramvay ile kıyaslamak gerek. Bu araçlar otobüse göre pahalı gözükebilir ama taşımacılıkta çok ucuz. 20 yıllık işletme garantisi, gövde yapısında çivi kullanılmaması bu nedenle bakım onarımını kolay yapılması ve hibrid özellikleri sayesinde karlıyız. Ayrıca bu araçların dizel özelliği sayesinde diğer otobüslere göre yüzde 25 ila 40 arasında yakıt tasarrufu sağlayacağız” diye konuştu.

Yeni metrobüs hatları düşünülüyor

Metrobüs hattını İstanbul genelinde yaygınlaştırmak için fizibilite çalışmalarının sürdüğünü vurgulayan İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, Beşiktaşı Levent metrosuna, Edirnekapı’yı Vezneciler’e bu sistemle bağlamayı düşündüklerini belirterek, “Milliyet sitesinden Aksaray’a, Söğütlüçeşme’den Altbostancı’ya da metrobüs sistemini kurmayı düşünüyoruz. Ama bunlar arazi etütleri, yolcu talebi gibi uzun zamanı alacak değişik araştırmalardan sonra netleşecek. Avcılar-Topkapı Hattı’na da 1.5 yıl süren fizibilite çalışmasından sonra karar verdik” şeklinde konuştu.

Basın toplantısında Mehmet Öztürk’ün verdiği diğer bilgiler şöyle;

-Metrobüsler Avcılar’da 18 bin metrekarelik alanda oluşturulacak garajda duracak.
-Metrobüs araçlarının kullanılmak üzere yurt dışından ithal edilmesi gereken parçaların 3 aylık stoku Avcılar İETT garajında depolandı.
-Metrobüsler bilgisayar teknolojisi ile donatılarak diğer otobüslere göre 1 ton daha hafif. Sadece bu özelliği yakıtta yüzde 10-12 tasarruf sağlıyor.
-Araçların gövdesinde çivi kullanılmadığı için bakın onarımı daha kolay ve ucuz olacak.
-Dizel özelliği sayesinde ürettiği enerjinin yüzde 85’inin fren ve aracın ilk hareke kalkışında kullanabilecek.
-Kaza hariç her türlü hasarı 20 yıl firma tarafından karşılanacak.
- Phileas model metrobüs araçlarıyla tek seferde 350 kişi taşınabilecek.
-Araçlar köprüde trafiğe karışarak ilerleyecek. Köprüde kaza veya herhangi bir sıkıntı yaşanması ihtimali nedeniyle köprü çıkış ve girişinde acil kurtarıcı çekici araç bulundurulacak.
-Avcılar-Zincirlikuyu Hattı’nda 140’ı Capacity ve 65’i Citaro olmak üzere 205 araç ile günde 545 bin yolcu taşınıyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/metrobus-ozel-araclari-park-ettirdi_65337.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü Newlux PC Modüler Paneller

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!