Nippon Paint’ten Tasarımcılara "Renkli" Davet
Nippon Paint tarafından 45’i aşkın ülkenin katılımıyla gerçekleştirilen Creative Colour Awards (CCA), mekânsal tasarımda rengin kültürel, duyusal ve işlevsel rolünü ortaya koymak amacıyla bu yıl da mimarları, iç mimarları ve tasarımcıları yaratıcı projelerini görünür kılmaya çağırıyor.
|
Nippon Paint’in mimari üretimde rengin sınırlarını genişleten projeleri bir araya getirerek küresel ölçekte bir renk kültürü oluşturmak amacıyla düzenlediği “Creative Colour Awards - CCA”, dördüncü kez dünyadaki tüm mimarların katılımına açıldı. Yarışmanın Türkiye tanıtımı, Nippon Paint Pazarlama’dan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Arzu Uludağ ve yarışmanın danışma kurulunda Türkiye’yi temsil eden Mimar Nevzat Sayın'ın ev sahipliğinde İstanbul Resim Heykel Müzesi’nin yaratıcı atmosferinde gerçekleştirilen renk temalı bir buluşmayla yapıldı. Türkiye’nin önde gelen mimarlık ve tasarım ofislerinden 60 profesyonelin katılımıyla gerçekleşen davette, Arzu Uludağ ve Nevzat Sayın renklerin mekânsal tasarımdaki dönüştürücü gücünü ve CCA’nın yarışma vizyonunu paylaştı. Katılımcılar, rengin tasarım süreçlerindeki işlevini, kültürel bağlam ve toplumsal etkilerini tartışırken, yarışmanın sektörde yarattığı ilham ağına dair zengin içgörüler edindi. Renklerin kullanımını teşvik etme amacıyla hayata geçirilen yarışmaya, mimarlar 8 Mart 2026 tarihine kadar mimari, iç mekân ve kamusal alan tasarımları kategorilerinde tamamlanmış projeleriyle başvurabilecek. Her bir kategoride kazananlara para ödülü verilirken, kısa listeye kalan projelerin tasarımcılarına 2026 yılında Bangkok’ta düzenlenecek ödül töreni ile Nippon Paint’in dünya çapındaki tasarımcılar ve paydaşlar ağına erişim şansı da sunulacak. Uludağ: Rengi mimarlığın düşünsel omurgasına yerleştiren bir platform Uludağ, CCA’nın, mimarlıkta sürdürülebilir ve amaç odaklı tasarım yaklaşımını güçlendiren önemli bir uluslararası platform olduğunu belirterek, “Rengi yalnızca görsel bir sonuç değil, sosyal, çevresel ve kültürel sürdürülebilirliğin bir aracı olarak konumlandırıyoruz. CCA’nın küresel ağı, tasarımcılara hem görünürlük hem de dünyanın farklı bölgelerinden meslektaşlarıyla ortak bir dil kurma imkânı sunuyor” diye konuştu. Sayın: Renk, mimari dilin en belirleyici unsurlarından biri Creative Colour Awards Nedir? 2023 yılında hayata geçen ve kısa sürede büyük bir ilgi görerek 19 ülkeden 300’ü aşkın tasarım ofisinden başvuru alan yarışmaya, tamamlanmış projeleri üzerinden fotoğraf ile başvuru yapan tüm yapı sektörü profesyonelleri katılabiliyor. Projelerin büyük ölçüde Nippon Paint ve Filli Boya’nın renk ve kaplama ürünlerini kullanması; kullanılan ürünlerin tamamen bağımsız olarak (hediye veya sponsorluk kapsamında olmadan) temin edilmiş olması gerekiyor. Uygun yüzey kaplamaları arasında düz, dokulu ve özel efektli tüm boya ve kaplama çözümleri bulunuyor. Yarışma üç ana kategori altında değerlendiriliyor Mimari (Architectural) kategorisi, yapıların dış cephe tasarımına odaklanıyor. Bu kategoride: • Kurumsal & Ticari Dış Cephe (Corporate & Commercial Exterior); Ofisler, stüdyolar, fabrikalar, depolar, perakende mağazaları, alışveriş merkezleri, eğitim ve sağlık kurumları, kafeler, restoranlar, fitness merkezleri, oteller ve konaklama tesisleri gibi ticari, endüstriyel ve ağırlama yapılarının dış cephe boyamalarını içeriyor. • Konut Dış Cephe (Residential Exterior) ise tekil konutlardan çok katlı ve yüksek katlı konut projelerine kadar tüm özel yaşam alanlarının dış cephe uygulamalarını kapsıyor. Yapıların iç cephe/mekân tasarımına odaklanan İç Mekân Tasarımı (Interior Design) kategorisinde: • Kurumsal & Ticari İç Mekân (Corporate & Commercial Interior); Ofisler, stüdyolar, fabrikalar, depolar, mağazalar, pop-up alanlar, alışveriş merkezleri, eğitim ve sağlık kurumları, kafeler, restoranlar, fitness merkezleri, oteller ve konaklama tesislerinin tüm iç mekân boya uygulamalarını içeriyor. • Konut İç Mekân (Residential Interior) ise tekil veya çoklu konut yapılarındaki tüm özel yaşam alanlarının iç mekân boyamalarını kapsıyor. Yarışmanın üçüncü ana kategorisi olan Kamusal Alanlar (Public Spaces) ise toplum merkezleri, havaalanları, istasyonlar, köprüler, tüneller, müzeler, etkinlik alanları, spor ve rekreasyon tesisleri ve özel enstalasyonlar gibi toplu kullanım alanlarını ve altyapı yapılarını içeriyor. Her kategori için 2.500 dolarlık para ödülünün verileceği yarışmada tüm kategorilerin üzerinde yer alan Grand Prix’e layık görülen isim ise 5.000 dolarlık ödülün sahibi olacak. Jüride değerli isimler yer alıyor Renklerin kullanımını teşvik etme amacıyla hayata geçirilen yarışmaya, tasarımcılar 8 Mart 2026 tarihine kadar mimari, iç mekân ve kamusal alan tasarımları kategorilerinde tamamlanmış projeleriyle www.creativecolourawards.com üzerinden başvurabilecek. |

