Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU novawood novawood

Onlar Hep Görev Başında

Kütahya'daki tren kazasında yetkililer topu 'conta'ya atarken, Pamukova'da 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış tren faciasında da olan ölenlere olmuştu.

Radikal Gazetesi



img src="http://www.yapi.com.tr/Uploads/HaberMedya/2008\haberler\59120.jpg" align="left" hspace=5 vspace=5>Kütahya'daki tren kazasında yetkililer topu 'conta'ya atarken, Pamukova'da 41 kişinin öldüğü hızlandırılmış tren faciasında da olan ölenlere olmuştu. Radikal, tam bir yıl önce, 27 Ocak 2007 günü yayımladığı haberde, iki makinistin de görev başına dönmesiyle tüm sorumluların hiçbir şey olmamış gibi işlerine devam etmesini, 'Hızlı trende suç ölenlerin' başlığıyla duyurmuştu.

Haberde, dünyadaki tren kazalarında sorumluların nasıl hareket ettiğine ilişkin örnekler vardı:

"10 Mayıs 2002'de Potters Bar kasabasında bir trenin dört vagonu raydan çıktı. Yedi kişi öldü. Trenin üzerinden geçtiği köprünün hatalı inşa edildiği ortaya çıkınca Ulaştırma Bakanı Stephen Byers istifa etti.

Yine Britanya'da 17 Ekim 2000'de 160 kilometre hızla giden tren kaza yaptı. Dört kişi öldü. Kazaya raydaki bir kırıklığın neden olduğu saptanınca demiryolu işletmeciliğini üstlenen Railtrack şirketinin yöneticisi Gerald Corbett görevinden ayrıldı.

Fransa'da da 1998'de benzer bir tren kazası oldu. 56 kişinin öldüğü kazanın ardından Devlet Demiryolları Müdürü Philippe Rouvillois istifasını sundu.

Hindistan'da 2 Ağustos 1998'de iki tren ışıklandırma hatası nedeniyle çarpışınca Demiryolları Bakanı Nitish Kumar daha soruşturma açılmadan istifa etti.

Bu haber de Türkiye'den: Sakarya Pamukova'da 22 Temmuz 2004'te 41 kişinin ölümüyle sonuçlanan 'hızlandırılmış tren kazası'nda sekizde dört kusurlu bulunan iki makinist Recep Sönmez ve Fikret Karabulut'un görevlerine döndüğü ortaya çıktı. TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, istifa etmeyi zaten düşünmemişti. Kazanın sorumluları tam kadro görev başında.

Oysa kazaya ilişkin bilirkişi raporları netti. Kazada sekizde dört, 80 kilometre hızla gitmeleri gerekirken 132 kilometre hız yapan makinistler, sekizde de dört de yol tamiratlarını yapmayan ve sinyalizasyon hatası yapan TCDD yönetimi suçluydu. Sivil toplum örgütleri ve muhalefet tek sesti: "TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman ve Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım istifa etmeli."

Dava hâlâ sürüyor
Tepkiler dinmeyince 55 gün sonra Karaman'ı görevden alan Yıldırım eleştirileri 'ustaca' savuşturdu: "Zor anlarda kaçacak adam değilim." Karaman ise yargıya gitti, 2005'te Ankara Bölge İdare Mahkemesi kararıyla görevinin başına döndü. Kazanın ardından altı ay hapis yatıp çıkan iki makinist ise halen beş yıla kadar hapis istemiyle yargılanıyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/onlar-hep-gorev-basinda_59120.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!