Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Orka, Banyoda Dolaba Girdi Bir Daha da Çıkmadı

Orka, Banyoda Dolaba Girdi Bir Daha da Çıkmadı

Sabah
Orka, Banyoda Dolaba Girdi Bir Daha da Çıkmadı

anyo dolabında markalaşan Orka'nın genç patronu, küçük bir atölyede kurduğu şirketi bugün 8 milyon YTL ciroya ulaştı.

Yılmaz banyodan çıkmaya da hiç niyetli değil.

Türkiye'de konut sektörü hızlı bir büyüme gösterirken peşinden bir çok sektörü de sürüklüyor. Bunlardan biri de banyo mobilyaları. Eskiden mutfak ile birlikte giden bu sektörde yollar bir süredir ayrılmış durumda. Bunlardan biri de 1992 yılından bu yana piyasada olan ve özellikle son iki-üç yıldır sıçrama yapan Orka Banyo. Anlamı Ordu-Karadeniz'den gelen Orka'nın 1966 doğumlu genç patronu iş yaşamına turizm sektöründe başlamış. Turizm ve otelcilik lisesi mezunu olduğu için bu sektörde iş yaşamına atılan Ömer Yılmaz'ın hayatı askerden dönünce değişmiş. Amca oğlunun inşaat malzemesi satan dükkanında çalışmaya başlayan Yılmaz, işin içine girince sektörde gelecek görmüş ve 1992 yılında Orka'nın temeli atılmış. O dönemde
inşaat sektörü canlı olduğundan işler rast gitmiş. Müşterilerden mutfak, banyo siparişleri gelmeye başlayınca Bakırköy'de bodrum katta bir yer alıp orada ahşap ürünleri yaptırmışlar. Bir zamanlar ayda bir takım yapan Orka Banyo bugün günde 150 banyo mobilyası üretebilecek bir kapasiteye kavuşmuş. Uzun süre mutfak ve banyo mobilyasını birlikte ürettiklerini anlatan Ömer Yılmaz, 1995 yılından sonra sadece banyoya yöneldiklerini ifade ederek, "Orada bir boşluk ve gelişmeye müsait bir pazar olduğunu gördük ve hedefimizi belirledik" diyor.

EŞİ DESTEKÇİSİ OLDU

Tabi büyüme ile birlikte kurumsallaşma da gelmiş. Eskiden kapıdaki müşteriden, ürün dizaynına kadar Ömer Yılmaz ilgilenirken, kadro büyümüş ve artık ürün dizaynı tasarımcılara bırakılmış. Bugün Orka'nın 60'a yakın modüler yapıda banyo dolabı çeşidi olduğunu anlatan Ömer Yılmaz, bunların fiyatlarının ise 250 YTL'den 4 bin YTL'ye kadar çıktığını belirtiyor. Yani herkese, her keseye uygun ürün bulunuyor. Ömer Yılmaz'ın yanında bir de destekçisi var, eşi Nalan Yılmaz. Kendisi İşletme mezunu olan ve uzun yıllar sigortacılık yapan Yılmaz, eşi 'artık yetişemiyorum' deyince mesleğini bırakmış ve Orka'ya geçmiş.

Nalan Yılmaz, "Kalite tabi ki çok önemli, ama bunu tanıtmazsanız kimseye satamazsınız" diyerek pazarlama ve tanıtım bacağını üstlenmiş. Sonuçta yaklaşık 20'nin üzerinde banyo dolabı üreten firma arasında Orka kendine sağlam bir yer bulmuş.

Bu yıl 8 milyon YTL ciro hedefleyen şirket ihracat da yapıyor. Aralarında İngiltere, Hollanda, Norveç, İsrail gibi ülkelerin de bulunduğu ülkelere ihracat yapan Orka'nın bu yılki dış satış hedefi ise 1.5 milyon YTL dolar. Yaklaşık 200 bayisi bulunan şirketin ürünleri aynı zamanda Koçtaş'da da satılıyor. Ancak bu alanda yeniler o nedenle toplam satışları içinde henüz payı yüzde 5'lerde.

http://www.yapi.com.tr/haberler/orka-banyoda-dolaba-girdi-bir-daha-da-cikmadi_31237.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!