Sanayi mamullerinde Orta doğu ülkelerinden gelen taleplerde ''Türk Malı''
modası yaşanıyor. Panel radyatörde 20 ülkeye ihracat yapan Aydınlı Pekpan
firması, Orta doğulu alıcılardan gelen talep üzerine, ürünlerine kabartma
damgayla ''Made in Turkey'' damgası basmaya başlayacak. Şirket Yönetim Kurulu
Üyesi Nural Pekgüzel, Türkiye'de satılan ürünlerde dahi soğuk damga
kullanmadıklarına dikkati çekti.
Pekgüzel, 1967 yılında yapı profili üretimiyle sanayiciliğe başlayan ailenin,
sonraki yıllarda askeri tesisler ve yurtlar için ranza ve çelik dolap üretmeye
başladığını, 1998'de panel radyatör sektörüne girdiğini belirtti. Yurt içi ve
yurt dışından talebin hızla artması nedeniyle yeni bir tesise ihtiyaç doğduğunu,
Umurlu'da aldıkları arazide 8 ayda fabrikalarını tamamlayarak üretime
başladıklarını dile getiren Pekgüzel, halen yıllık 1 milyon 100 bin metre tül
olan kapasitenin, Mart ayına kadar iki katına çıkacağını dile getirdi.
150 kişinin istihdam edildiği tesiste üretilen ürünlerin, Avrupa ve Orta doğu
ağırlıklı olmak üzere 20 ülkeye ihraç edildiğini dile getiren Pekgüzel, Romanya,
Hollanda, Ukrayna ve Azerbaycan'da önemli pazar paylarına sahip olduklarını,
Orta doğu'ya yapılan sevkıyatların da hızla arttığını dile getirdi. Krizin
etkili olduğu dönemde, iç ve dış satışlarda daralma yaşansa da şu günlerde
işlerin tekrar yoğunlaştığını kaydeden Pekgüzel, şunları kaydetti:
''Türkiye, geçmişte panel radyatörde en büyük üreticiler olan Almanya ve
İtalya'nın yerini aldı. Özellikle son bir kaç yılda yapılan yatırımlarla artık
dünya çapında söz sahibiyiz. Yerini aldığımız Avrupalı şirketler bu sektörden
çekiliyor. Türkiye'de bu üretimi yapan 35 tesis var. Bunların 15 kadarı büyük
çaplı. Biz de yaptığımız yatırımla şu anda 7. sıradayız, Mart ayındaki kapasite
artırımıyla birlikte ilk 5'e giriyoruz. Hedefimiz 2015 yılında 4 milyon metre
tüle ulaşarak ilk üçe girmek. Panel radyatör tüm ülkelerde ihtiyaç duyulan bir
ürün. Türkiye Erdemir gibi kaliteli saç üreten bir tesise sahip olmasının ve tüm
pazarlara coğrafi açıdan yakın olmasının avantajını kullanıyor. Teknoloji yoğun
bir iş olması nedeniyle Çin de bizim için bir sıkıntı oluşturmuyor. Hatta şirket
olarak Çin pazarına da giriyoruz. İlk numuneleri gönderdik, gelecek sezon ciddi
sevkıyatlara başlayacağız.''
|