Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Otogar-Başakşehir Metrosu 2011'e Sarktı, Fatura 187 Milyon Dolar Kabardı

İETT'nin yapımına başladığı ve 2008 sonunda açılacağı belirtilen Otogar-Başakşehir metrosunun tamamlanması 2 yıl gecikiyor. 21,6 kilometre uzunluğunda iki ayrı hat olarak yapımı süren Otogar-Başakşehir raylı sisteminde 4,5 yılda yapılan çalışmaların yüzde 80'i tamamlanabildi. Saatte 105 bin yolcu taşınması planlanan ve toplam 16 istasyondan oluşan

Zaman Gazetesi
Otogar-Başakşehir Metrosu 2011'e Sarktı, Fatura 187 Milyon Dolar Kabardı

İETT'nin yapımına başladığı ve 2008 sonunda açılacağı belirtilen Otogar-Başakşehir metrosunun tamamlanması 2 yıl gecikiyor. 21,6 kilometre uzunluğunda iki ayrı hat olarak yapımı süren Otogar-Başakşehir raylı sisteminde 4,5 yılda yapılan çalışmaların yüzde 80'i tamamlanabildi. Saatte 105 bin yolcu taşınması planlanan ve toplam 16 istasyondan oluşan raylı sistem hattının 2011 yılı başında hizmete alınması düşünülüyor.

İETT Genel Müdürlüğü'nün 2005 yılında ihalesini yaparak maliyetini 950 milyon dolar olarak açıkladığı Otogar-Kirazlı 1-Olimpiyat köyü-Başak Konutları raylı sistem hattında yürütülen çalışmalar devam ediyor. Yapımını İETT'nin üstlendiği hat geçtiğimiz günlerde Belediye Meclisi'nin aldığı kararla Büyükşehir Belediyesi'ne devredildi. Gecikme nedeniyle maliyetinde yaklaşık 187 milyon dolar artış öngörülen hat 1 milyar 137 milyon dolara tamamlanacak. Projenin yüzde 80'i tamamlandı ve yüklenici firmaya bugüne kadar alacağı paranın yüzde 60'ı ödendi.

Türkiye'nin en uzun şehir içi raylı sistem hattı Otogar-Kirazlı1-Olimpi-yatköyü-Başak Konutları hattında çalışmalar devam ediyor. 2008 yılı sonunda test sürüşlerine başlanacağı belirtilen hattaki çalışmalar bir türlü bitirilemedi. Hattın açılışı 2 yıl gecikmeli olarak yapılacak. Hattı ilk etabı 5,8 kilometre uzunluğunda hafif metro olarak inşa edildi ve Esenler-Menderes Mahallesi-Çinçin-Bağcılar-Kirazlı1 olmak üzere 5 istasyondan oluşuyor. Kirazlı-1 İstasyonu'ndan başlayan 15,8 kilometrelik ikici etap ise metro sistemi olarak yapılıyor ve Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli, İMES Sanayi Sitesi'ne ulaşıyor. Buradan itibaren 2 ayrı yol izleyecek olan metro hattının birincisi Başakşehir Konutları'na, diğeri de Olimpiyat Stadı'na uzanacak. Çift tüp olarak inşa edilen metro ve hafif metro hattında toplam 16 istasyon bulunacak. Esenler'de Aksaray-Havalimanı Hafif Metrosu ile entegre olacak Otogar-Bağcılar-İkitelli-Başakşehir Olimpiyat Stadı Metrosu, İkitelli'ye kadar Esenler, Menderes, Çinçin, Bağcılar, Kirazlı1, Kirazlı, Mahmutbey, İSTOÇ, İkitelli Güney Sanayi istasyonlarından oluşuyor. Burada ikiye ayrılan metro hattının Olimpiyat Stadı bölümü Halkalı Yolu, Viyadük, Olimpiyat Parkı ve Araç Deposu duraklarından oluşuyor. Başakşehir Hattı'nda ise İkitelli Sanayi2, İkitelli Sanayi, Başak Konutları1 ve Başak Konutları-4 istasyonları yer alacak.

http://www.yapi.com.tr/haberler/otogar-basaksehir-metrosu-2011e-sarkti-fatura-187-milyon-dolar-kabardi_75808.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!