Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Pazarlama iletişiminin temel ilkesi, yeni bir ‘yaşam stili’ vaadi




Bu noktada konut üreticilerinin iletişim stratejilerinin ürettikleri yeni projeler yerine imal edilen bir yaşam stilini pazarlamaya dayandığı ve aslında gerçekleştirilen inşaat faaliyeti ile gerçekleştirilmesi oldukça zor vaadlerin altına imza attıkları dikkat çekiyor. Yer yer estetik tercihler doğrultusunda kullanılan kelimeler; “yeni bir yaşam”, “hayal ettiğiniz yaşam”, “yeni yaşam anlayışı”, “ayrıcalıklı yaşam”, “özgün yaşam stili” değişmekteyse de ana vaad, pazarlama iletişiminin temel ilkesi, yeni bir ‘yaşam stili’ vaadi değişmiyor. ‘Yaşam stili’ vaadinin iletişimde bu kadar hâkim bir konuma gelmiş olması ve yaşam stili olarak sunulan ortak alan büyüklüğü, spor imkânları, gibi ikincil öğelerin gittikçe tüketiciye teslim edilecek gerçek ürünün, yani yeni bir apartman dairesinin önüne geçmesi sektörünün yapılanması ve geleceği ile ilgili önemli ipuçları sağlıyor. Sektörel örnekler üzerinden incelenirse;

Ayrıcalıklı bir yaşam sloganıyla tüketiciye ulaşan Eston Yapı, ‘yaşam stili vaadi’ni aşağıda sıralanan sosyal olanaklar ve projeye eklenen konfor birleşenleri ile açıklıyor:  

“5. kısım, 4000 m²'ye yayılmış yeşil alanı, fitness salonu, basketbol sahası ve yürüyüş parkurlarına sahip 1065m²'lik açık-kapalı sosyal tesisleri ve 340 m²'lik geniş havuzu ile 87 şanslı aileye ayrıcalıklı bir yaşam şansı sunuyor”.

Benzer bir şekilde ‘özgün ve çarpıcı yaşam stili’ vaadiyle ortaya çıkan Sinpaş, projede kullandığı ikonografik öğeleri vurguluyor. Örneğin, gerçekleştirilen KELEBEKIA projesinin tanıtımında, “KELEBEKIA kanatlanıyor, yeni bir yaşam konsepti hayat buluyor” ana slogan olarak kullanılıyor ve tüketiciye farklı ‘yaşam stilleri’ sunulduğu iddia ediliyor. Kelebekia projesinde bu vaad farklı kelebek türleri üzerinden aktarılıyor. İnternet sitesinden yapılan iletişimde bu farklılık aşağıdaki gibi gösteriliyor:

“Papilio (Kırlangıçkuyruk kelebeği) Avrupa’nın en büyük ve görkemli kelebek türlerinden biridir.”

“Rubi (Zümrüt kelebeği), kanatlarının altı yeşil, üstü kahverengi renkte olan, çiçekli çayırlıkları ve ormanları seven bir kelebek türü.”

Fakat proje daha detaylı olarak incelendiğinde farklı kelebek türleri üzerinden somutlaştırılan bu ‘yaşam seçeneklerinin’, aynı proje içinde yer alan farklı konut tipleri olduğu anlaşılıyor. Çayır ve ormanlık alanları seven Rubi kelebeğine atfen isimlendirilen kısımdaki daireler 1+1, 2+1, 2+1 dubleks, 3+1 dubleks iken, Avrupalı Papilio kelebeğine atfen isimlendirilen daireler 3+1 ve 4+1 dublekslerden oluşuyor. Ancak bütünlükçü bir bakış ile incelendiğinde etkileyici bir görsellikle kullanılan kelebeklerin ‘bir yaşam stili farkı’ndan ziyade, projenin mimari özellikleri aktarmak için kullanılan birer sembol olmaktan öteye geçemediği görülüyor.

Farklı konut üreticilerinin lansmanını yaptığı projeler incelenerek benzeri örneklerin sayısı kolayca arttırılabilir. Ancak, üretilen projelerin neredeyse tamamında, konut alıcılarına vaad edilen yaşam tarzı daha çok modern bir bina, farklı bir dekorasyon, büyük bir yeşil alan, fitness merkezi, kafeterya, çocuk oyun alanı gibi öğelere indirgeniyor. Oysaki konut sektöründe faaliyet gösteren Avrupalı ve Amerikalı oyuncular incelendiğinde, bu ülkelerde geliştirilen ve tüketiciye bağımsız bir ‘yaşam stili’ vaad eden projelerin daha çok belirli hobileri ve ihtiyaçları ile toplumun genelinden ayrılan bireyleri hedeflediği ve projenin merkezine karşılanamayan bu ihtiyaçları yerleştirdiği görülüyor. Bu alanda ilk akla gelen örnekler ise, kendi içinde marina barındıran ve amatör yelkencilere hitap eden projeler, kayakçılar için ya da sörfçüler için özel olanak ve okulları barındıran projeler. Bu konuda gelinen son nokta ise, konutların havaalanını çevrelediği ve konut sahiplerinin kendilerine ait pervaneli uçaklarını evlerine bitişik hangarlara çektikleri ‘Airpark’ olarak isimlendirilen yerleşkeler. İlk olarak Amerika’da başlayan bu akım dünyaya da yayıldı ve Tailand, Phuket gibi önemli yabancı nüfus barındıran yerlerde de örnekleri yapıldı.


http://www.yapi.com.tr/haberler/pazarlama-iletisiminin-temel-ilkesi-yeni-bir-yasam-stili-vaadi_96712.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!