Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Perşembe Tüneli'ndeki Akıllı Sisteme Yabancı Hayran Kaldı

Aydın-İzmir Otoyolu Selatin Tüneli, Bolu Tüneli ve son olarak Karadeniz Otoyolu Projesi kapsamında Bolaman-Perşembe Tüneli'ndeki özel bilgisayar sistemi, yabancıların gözünden kaçmıyor.

Zaman Gazetesi
2 Perşembe Tüneli'ndeki Akıllı Sisteme Yabancı Hayran Kaldı

ydın-İzmir Otoyolu Selatin Tüneli, Bolu Tüneli ve son olarak Karadeniz Otoyolu Projesi kapsamında Bolaman-Perşembe Tüneli'ndeki özel bilgisayar sistemi, yabancıların gözünden kaçmıyor. Ülkesine tünel yapmak isteyen yatırımcılar, bu alanda söz sahibi olan Avusturya yerine artık Türkiye'yi tercih ediyor.

Tamamı Türk mühendisler tarafından hayata geçirilen akıllı sistem sayesinde, ülke ekonomisine her yıl 50 milyon dolarlık tasarruf sağlanacağını belirten Siemens Türkiye Endüstriyel Çözümler ve Hizmetler Proje Yöneticisi Enis Amasyalı, "İrlanda ve Cezayirliler dizayn ve elektrik sistemi için kapımızı çalıyorlar." diyor.

Türkiye'de tüm sistemlerin bilgisayarlar tarafından yönetildiği tüneller, dünyada sayılı tüneller arasında yer alıyor. Resmi açılışı nisan ayında Başbakan Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilen Nefise Akçelik Tüneli, 3 bin 820 metrelik uzunluğu ile Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olma özelliğini taşıyor. Yaklaşık 24 milyon dolara mal olan tünelin yönetimi, mühendisliği, montajı ve iki yıl süreli bakım ve işletmesi Siemens Türkiye tarafından yapılıyor.

Proje ile ülke ekonomisine katma değer sağlanacağını belirten proje yöneticisi Amasyalı, dünya ölçeğinde en ileri teknoloji ve güvenliğe sahip sistemi hayata geçirmekten mutlu olduklarını dile getiriyor. Şimdiye kadar başta Avusturya ve Almanya gibi ülkelerin bu alanda söz sahibi olduğunu kaydeden Amasyalı, "Bizim mühendislerimizin çok daha iyisini yaptığını herkes gördü. Bu hizmeti artık Türkiye'den dünyaya verebiliriz." diyor.

Bolaman-Perşembe Devlet Bölünmüş Yolu üzerinde bulunan 5 tünelin toplam uzunluğu 4 bin 600 metre. Bu sayede çok sayıda viraj içeren 42 kilometre uzunluğundaki sahil yolu 28 kilometreye, bir saatlik yol ise 15 dakikaya indi. Tünel girişinde bulunan ana kontrol merkezindeki teknik ekip 10 bin noktadan yolun kontrolünü sağlıyor.

Aşırı yüke vize yok
72 adet sabit, 8 hareketli kamerayla güzergâhların kaydedildiğini belirten Amasyalı, kameraların 360 derece dönebildiğini söylüyor. Tünel içinde duran araç, yaya ve yabancı cisimleri anında algılayan sistem, derhal sesli uyarı yapıyor. Böyle durumlarda şüpheli cisimler yerinde kontrol ediliyor. Bisikletlilerin de yaya olarak kayda geçtiğini bildiren Amasyalı, özellikle dumana duyarlı sensörlerin çok daha kapsamlı olduğunu ifade ediyor. Havalandırma sistemi yangın sırasında jet fanlarla destekleniyor. Böylece tünel içinde oksijen miktarında ani düşüşler yaşanmasının önüne geçiliyor. Elektriklerin kesilmesi halinde jeneratörler devreye giriyor. Jeneratörlerin bozulması ihtimaline karşılık yedek bir elektrik üretim sistemi hazır bekletiliyor. Bu sistem de internet üzerinden devreye sokuluyor.

Yayaların acil durumlarda tünel içinde bulunan tahliye kapılarından dışarı çıkarılabileceğini dile getiren Amasyalı, "36 yardım odası, 35 değişik trafik işareti ve uyarıcı flaşörler var. Bir araca aşırı yükleme yapılmışsa uyarı sistemi devreye giriyor. En çok saman ve çay yüklü kamyonlar tünelin girişinde takılıyor ve yolda kalıyor." diyor. Tünelin trafiğe açıldığı ilk günlerde bazı sürücülerin aracını durdurarak tünel içinde hatıra fotoğrafı çektirdiğini aktaran Amasyalı, yine mazotu biten çaresiz bir yolcuya teknik ekiplerin ulaşarak yardımcı olduğunu söylüyor. Telsiz sistemi ile beş ayrı kanaldan çeşitli kamu kuruluşları ile iletişim kurulabiliyor. FM kanalları üzerinden yapılan yayınla tünel tanıtılıyor ve sürücülere gerekli emniyet, uyarı ve güvenlik bilgileri aktarılıyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/persembe-tunelindeki-akilli-sisteme-yabanci-hayran-kaldi_54218.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • bu tunelın yapımında emegı gecenlere tesekkur eder allah razı olsun derım.ben o tunelden sabah o5 sıralarında gectım duygulandım ve agladım. cunku o yolların eslı halını bılıyordum devletımızın calısmalarında basarılar dılerım YANITLA
  • ordu bolamanlıyım yanı tunel bızım oraya cok yakın. sunu soylemelıyım kı bu proje gercekten dahıce ve mukemmel bı bulus. emegı gecen herkese tesekkurlerımı ıletıyorum basarılar dılıyorum YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!