Terra City alışveriş merkezinin tanıtım
toplantısında konuşan Eriapartners Kurucu Ortağı Frithjof
Fuchs, Eriapartners'ın yabancı yatırımcısı
Pramerica Real Estate Investors ile birlikte finansal krizin
başlangıcından bu yana Türk bankalarının desteğini alan ilk büyük alışveriş
merkezi projesine start verdiklerini söyledi. Terra City alışveriş merkezinin
toplam yatırım bütçesinin 150 milyon euro olduğunu kaydeden Fuchs, projenin 120
bin metrekarelik inşaat alanı içinde 140 mağaza dahil olmak üzere 48 bin
metrekarelik brüt kiralanabilir alanı ile Antalya'nın "en'' büyük alış veriş
merkezi olacağını ifade etti. Fuchs, Türkiye piyasalarında özellikle de emlak
piyasasında bir toparlanma gördüklerini ve 2010 yılının 2009'a göre çok daha iyi
olacağına inandıklarını dile getirdi.
'Yatırımlar kalıcı olacak'
Pramerica Türkiye Genel Müdürü Burhanettin Yurtseven de,
yatırım miktarının yüzde 95'ini karşıladıkları bu projenin Pramerica'nın
Türkiye'ye uzun vadeli bağlılığının ve aynı zamanda, Türkiye'ye yakın gelecekte
başka yatırımlarda bulunmayı planladığının göstergesi olduğunu söyledi.
Yurtseven, dünya çapında 44 milyar dolar portföy yönettiklerini belirterek,
Terra City'nin Pramerica'nın Türkiye'deki ilk yatırımı olduğuna dikkati çekti.
"Önemli projeler yaptığımız ülkelerde uzun dönemli projeler yapmak ve kalıcı
olmak istiyoruz'' diyen Yurtseven, ''Bodrum'da 100 milyon dolar civarında bir
yatırım ile yazlık villa yapımına başladık. Uzun vadeli bir yatırım olacak.
İstanbul'da da merkezi bir yerde güzel bir projemiz olacak. Türkiye'deki yatırım
portföyümüz 600 milyon euro civarında, en kısa zamanda 1 milyar euroya ulaşmayı
hedefliyoruz.''
Bin 500 kişinin çalışacağı AVM'ye 10 milyon ziyaretçi
bekleniyor
Eriapartners kurucu ortaklarından Aytek Şavkan ise
Antalya'nın Türkiye'nin en fazla gelişen metropollarından biri olduğunun altını
çizerek, Türkiye'ye gelen 25 milyon turistin yüzde 40'ının Antalya'yı tercih
ettiğini bildirdi. Antalya'ya özel bir proje gerçekleştirdiklerini ifade eden
Şavkan, ''Bu proje, 2011'in ortasında açıldığında bin 500 kişiye istihdam ve 10
milyon ziyaretçi sayısıyla Antalya ve Türkiye'nin ekonomisine büyük katkı
sağlayacağını düşünüyorum'' dedi. Şavkan, Terra City'ye yapılan yatırımın yüzde
50'sinin özkaynakla yüzde 50'sinin ise alınan kredilerle karşılandığını
bildirdi.
Terra City alışveriş merkezinin kiralama ve yönetimini üstlenecek olan ECE
Türkiye Proje Yönetimi Genel Müdürü Andreas Hohlmann ise,
Antalya nüfusunun alım gücünün çok yüksek olduğunu belirterek, ''Belki de
şimdiye kadar Türkiye'de mağaza açmamış olan uluslararası markaları ilk defa
Terra City'de göreceğiz'' dedi.
Cafe ve restoranlar terasa çıktı
Projenin mimarı Öncüoğlu Mimarlık Genel Müdürü Enis Öncüoğlu
ise Türkiye'de 14 alışveriş merkezinin mimari operasyonlarını yürüttüklerini
belirterek, Terra City alışveriş merkezinin mimarisinde bölgeye özgü doğal
malzemeler kullandıklarını ifade etti. Öncüoğlu, alışveriş merkezinde
kullandıkları özel sistemler sayesinde enerji ve su tasarrufu sağlanacağını
vurguladı. Terra City, food court ve terastan oluşan yeme-içme alanları ve 3-14
yaş arası çocuklara hitap edecek aktivitelerin yer alacağı oyun alanı, ulusal ve
uluslararası markalardan oluşan mağaza karması, süpermarket, elektronik market
ve Antalya'nın 9 salonlu en büyük sineması ile dikkat çekiyor. Bin 400 araçlık
kapalı otoparkı bulunan Terra City'de restoran ve kafeler terasta yer
alacak.
|