Rem Koolhaas, (d Rotterdam, Hollanda 1944)
“Mimari düşünür” Rem Koolhaas’a göre, mimari sosyal, ekonomik ve teknolojik problemlerin ele alınabileceği ve çözülebileceği bir kurumdur. “Venedik- İstanbul” sergisine Expansion/Neglect adlı projesiyle katılan Koolhaas, bu çalışmasıyla bugünün mimarlarının bina yapmanın teknik ayrıntılarını çözümlemektense toplumu şekillendiren mimari metaforlar üretmeye yoğunlaşmaları gerektiğini vurguluyor. Sergi, İstanbul Modern’in otopark alanında yer alıyor.
 | Rem Koolhaas, (1944) |
Mimar Rem Koolhaas, mimarlığı, toplumsal, ekonomik, teknolojik ve hatta politik konular üzerine düşünmemize olanak veren bir platform olarak görür. Kavramsal projeleri ile metropolitan kent ve onun çağdaş kültürel çeşitliliği üzerine düşünceler üretir. Koolhaas deneysel gözlem yöntemleri kullanarak, kentliliğin baskın güçlerini ortaya çıkarır. Genişleme/İhmal adlı projesinde, Koolhaas, mimarlık uygulamalarını sürdürdüğü OMA’nın geçmiş projelerinde kullanılan araştırma çizimlerini bir araya getirir ve sanat dünyasındaki genişleme ve ihmali konu edinen belgesel nitelikli bir dizi büyük boy poster oluşturur. İhmal bölümü için, Koolhaas, Rusya’nın en geniş ve en eski sanatsal mirasını barındıran Hermitage Müzesi’ni incelerken, Genişleme bölümünde ise, modernleşme süreci bağlamında dünya müzelerine odaklanır. Koolhaas, Müze’nin işlevini, rolünü ve kozmopolitan kentin geleceğindeki konumunu sorgular.
|