The Center of Attention
Sanatsal üretimini deneysel bir yaklaşımla sorgulayan The Center of Attention’ın deneysel yaklaşımı; sanat üretimi, temsili, tüketimi ve kalıtımı olgularının sürekli sorgulamaktır. Bir sanatçı grubu olan The Center of Attention’ın Kuğu Şarkısı’nda (2004), ziyaretçiden kendi ölümünü icra etmesini ister, ziyaretçi kendi seçtiği şarkıyı – bu ister Schubert’in Schwanengezang’ı olsun ister Queen’in The Show Must Go On’u- dinlerken, cenaze töreninin provasını gerçekleştirir. Böylelikle, The Center of Attention, müziğin en güçlü ifade biçimi olduğunu göz önünde tutar, insanların kendi cenaze törenlerini düzenlemelerine yönelik yeni eğilimi sorgular ve sanatın ölümsüzlüğü meselesini yeniden ele alır. Kuğu Şarkısı’nda izleyici/sanat nesnesi dinamiğini tersine çevirmek ve bir yandan da izleyicinin kendi kendine bir bildiri üretmesini ve bunu incelemesini mümkün kılmak ister. İzleyici, sanatçı işbirliği, yaşam ve ölüm, görsel, ses ve performans bölünür ve yeniden birleştirilir.
|
