Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Ross Lovegrove Vitra İçin Tasarlayacak

Eczacıbaşı VitrA, endüstriyel tasarımın dünyaca ünlü isimlerinden Ross Lovegrove ile çalışmaya başladı. 21 Aralık tarihinde İstanbul Swissotel'de d

yapi.com.tr
Ross Lovegrove Vitra İçin Tasarlayacak

b>Eczacıbaşı VitrA, endüstriyel tasarımın dünyaca ünlü isimlerinden Ross Lovegrove ile çalışmaya başladı. 21 Aralık tarihinde İstanbul Swissotel'de düzenlenen basın toplantısında tasarım felsefesi ile ilgili bir sunum yapan İngiliz tasarımcı, "Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2004"e de konuk konuşmacı olarak katıldı.

Eczacıbaşı VitrA, endüstriyel tasarım alanında dünyanın önde gelen isimlerinden Ross Lovegrove ile çalışmaya başladı. Üretim anlayışında kalite ve teknolojinin yanı sıra tasarımın kazandırdığı yaratıcılık, estetik ve ergonomi gibi unsurlara değer veren VitrA için İstanbul'a gelen İngiliz tasarımcı, 21 Aralık 2004 tarihinde Swissotel'de düzenlenen basın toplantısında tasarım felsefesinin ipuçlarını vererek, uluslararası bir marka olma yolunda tasarımın kattığı değeri anlattı.

Bir Türk firmasıyla ilk kez işbirliği yapan Lovegrove, 'ilk banyo tasarımlarını' da VitrA için yaratacak. Lovegrove'un Eczacıbaşı VitrA için tasarladığı banyo konseptinin tasarım dünyası ve tüketiciler ile buluşması, 2005 yılının Mart ayında dünyanın en önemli banyo ürünleri fuarı olan Frankfurt ISH 2005'te gerçekleşecek.



Katıldığı basın toplantısında, VitrA ile yapacağı ortak çalışmalar süresince sanatını ve tasarım felsefesini ortaya koymak için iyi bir platform bulacağına inandığını söyleyen Lovegrove, banyo tasarımlarında 21. yüzyılın sunduğu tüm potansiyeli teknik, kültürel ve insani açıdan gerçeğe dönüştürmeyi amaçladığının altını çizdi. Tasarımcı, VitrA ve Ross Lovegrove markalarının birleşerek ortaya çıkaracağı etkili gücün VitrA'ya değer katmasını hedeflediğini belirtti.


Lovegrove, toplantıda yaptığı sunumda bugüne dek gerçekleştirdiği çalışmaları ve projeleri izleyicilerle paylaşarak, tasarım felsefesinin VitrA için yaratacağı ürünlerle ilişkisini aktardı.


Toplantıda söz alan Eczacıbaşı Topluluğu Genel Koordinatörü Dr. Erdal Karamercan da, günümüzde rekabetin dünya ölçeğinde derinleştiğini ve tasarım konusunda yaratılan farklılığın temel rekabet avantajı haline geldiğini belirterek, "İstekleri son derecede öznel ve karmaşık hal almış bulunan bugünün tüketicileri, kalite, makul fiyat, iyi dağıtım gibi kendilerine sağlanan olanakları çok doğal buluyorlar ve tercihlerinde, gereksinimlerine ve zevklerine uygun tasarıma birinci önceliği veriyorlar" dedi.



Eczacıbaşı Topluluğu olarak, her zaman önem verdikleri, tasarım açısından farklılık yaratmaya yönelik çalışmaları, yurt içinde ve dünya pazarlarında rekabet üstünlüklerini artırmak amacıyla daha üst bir boyuta taşımayı hedef aldıklarını ve çabalarını bu doğrultuda yoğunlaştırdıklarını ifade eden Dr. Karamercan, "Dünyaya açılan markamız VitrA, hem iş alanlarının doğrudan doğruya tasarıma dayalı olması nedeniyle , hem de dünya pazarlarında hızla büyüyen bir marka olarak konumunu korumayı amaçladığı için, bu konuda bir tür öncülük görevi yüklenmiş bulunuyor. İşte bu çerçevede, VitrA, endüstriyel tasarım dünyasının parlayan yıldızlarından Ross Lovegrove ile işbirliğine başlamış bulunuyor" diye konuştu.

Günümüzde tasarımın endüstrideki rolünü yadsımanın neredeyse mümkün olmadığını belirten Eczacıbaşı-VitrA Murahhas Azası Şadi Burat ise, tasarım dünyasında bir marka olan Ross Lovegrove ile çalışmaktan mutluluk duyduklarını belirtti. Burat, "Tasarım bu yüzyılın anahtar sözcüğü. Önce 'strateji' üzerinde duruldu, araştırmalar yapıldı. Sonra 'toplam kalite' dönemi yaşadık. Şimdi ise 'tasarım' ön plana çıktı. Yüzlerce üreticinin olduğu bir piyasada artık rakiplerinden farklı olamayan, ürünlerinde farklılık yaratmayan kurumların yaşama şansı bulunmadığı anlaşıldı. Uzun vadede hedefimiz orijinal ve çağdaş tasarımlarla rekabet etmek. Ancak tasarım konusunun tüm Türkiye'ye yayılmasını arzu ediyoruz" dedi.

Toplantıda söz alan Eczacıbaşı Karo Seramik Genel Müdürü Ahmet Yamaner de Türk üreticilerin dünya trendlerini takip etmeye ve kendi tasarımlarını oluşturmaya başlaması ile pazara hakim olan İtalya ve İspanya'yı yakaladıklarına dikkat çekti. Yamaner konuşmasında, "Biz VitrA olarak 90'lardan bu yana kendi ekibimizin çalışmalarının yanı sıra yerli ve yabancı pek çok tasarımcı ile ortak projeler yürüttük. Tasarımın, farklılaşma konusunda en önemli unsurlardan biri olduğunu düşünüyorum. Bu nedenle, Lovegrove'un VitrA için tasarlayacağı ürünler üstün teknolojimizle birleşince bu tasarımların VitrA'yı bir dünya markası olma yolunda rakiplerimizden farklı bir noktaya taşıyacağına inanıyorum" dedi.

Lovegrove, öğleden sonra gerçekleştirilen "Eczacıbaşı'nda Yaratıcı ve Yenilikçi Buluşmalar 2004"te de "21. Yüzyılı Tasarlamak" konulu bir sunum yaparak günümüz ve gelecekteki tasarımlarına ait bakış açısını katılımcılarla paylaştı.


Rose Lovegrove ile ilgili ayrıntılı bilgi ektedir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/ross-lovegrove-vitra-icin-tasarlayacak_21992.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!