Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Sabancı'nın İspanya'da Beyaz Çimento Zaferi

Sabancı'nın Çimsa'sı dünyanın en büyük beyaz çimento pazarı İspanya'da, pazarın yüzde 20'sini ele geçirmeyi başardı. Sabancı Holding Çimento Grubu

Hürriyet
Sabancı'nın İspanya'da Beyaz Çimento Zaferi

b>Sabancı'nın Çimsa'sı dünyanın en büyük beyaz çimento pazarı İspanya'da, pazarın yüzde 20'sini ele geçirmeyi başardı. Sabancı Holding Çimento Grubu Başkanı Erhan Kamışlı, ‘‘İspanya'ya 6 yıl önce girdik. Rakiplerimizin tehditleri bizi teşvik etti. Şimdi onlar bizimle Türkiye'de yarışa girdi’’ dedi.
SABANCI Topluluğu şirketlerinden Çimsa, 6 yıl önce girdiği dünyanın en büyük beyaz çimento pazarı İspanya'nın yüzde 20'sini ele geçirdi. Meksikalı uluslararası dev beyaz çimento üreticisi Cemex gibi güçlü rakiplerinin açtığı fiyat düşürme ve hammadde temini savaşından galip çıkan Çimsa, İspanya pazarından önemli pay almayı başardı. Bunun üzerine Türkiye'de Çimsa fabrikasının olduğu Mersin'de dolum tesisi kuran Cemex, beyaz çimento savaşını Türkiye'ye de taşıdı.

1 milyon tonluk İspanya pazarının dünyadaki tüm beyaz çimento üreticileri için çok önemli olduğuna işaret eden Sabancı Holding Çimento Grubu Başkanı Erhan Kamışlı, ‘‘İspanya pazarına 6 yıl önce girdiğimizde karşımıza çıkacaklarını biliyorduk. Ama rakiplerimizin bizi tehdit etmesi, bizi teşvik etti’’ dedi.

Çimsa'nın İspanya'ya girmesiyle birlikte rakiplerinin kendilerini fiyat indirerek karşıladığını hatırlatan Kamışlı, şöyle konuştu:

‘‘Bunun üzerine biz de fiyatlarımızı indirdik, onlar yine indirdi. Biz indirdikçe onlar indirdi. Gördüler ki direneceğiz, ordayız ve tam kapasite çalışıyoruz, bu kez hammaddemizi kesmeye çalıştılar. Bunu da başaramayınca 'Biz de Türkiye'ye gelir satarız' dediler. Biz de 'gelin, satın' dedik. Türkiye'de rakiplerimizin fiyatı bizden her zaman daha düşüktür. Daha fazlasına satmak istese de satamaz, çünkü Çimsa'nın beyaz çimentosu daha kaliteli.’’

RAKİPLERİNİ ZORLUYOR

En büyük rakiplerinin Meksikalı Cemex ve Danimarkalı Aalboarg olduğunu belirten Kamışlı, ‘‘Dünyanın en büyük kapasitesine sahibiz, ama en iyi teknoloji ve en kaliteli ürün de bizde. Rakiplerimiz bizimle rekabet etmekte zorlanıyor’’ diye konuştu.

Kamışlı, Çimsa'nın 2003 üretiminin tamamını şimdiden sattıklarının altını çizdi. Kamışlı, dünyada toplam çimento tüketiminin yüzde 4'ünü beyaz çimento'nun oluşturduğunu, bunun henüz Türkiye'de yüzde 1'i bile bulmadığına işaret etti.

ÖNCE İSPANYA, SONRA ABD

30 ülkeye ihracat yapan Çimsa'nın İtalya ve Ortadoğu'da da güçlü olduğunu söyleyen Kamışlı, şöyle konuştu:

‘‘Birçok ülkede de varlığımızı hissettiriyoruz. Turizmin yoğun olduğu İspanya, İtalya gibi güney ülkelerinde beyaz çimento çok popüler. İtalya'da yüzde 13 pazar payımız var. İtalya, 350 bin tonluk bir pazar. ABD 1 milyon tonluk bir pazar, bu ülkede de pazar payımız yüzde 3-5. ABD'de frene basıyoruz, fazla gaza basmıyoruz. Önceliğimiz şu anda ABD değil, 2003'te gaza basacağız. Hazırlıklarımızı yaptık, bekliyoruz. Hedefimiz yüzde 6'ların üzerine çıkmak.’’

2003 ÜRETİMİ SATILDI

Yılda yaklaşık 650 bin ton beyaz çimento sattıklarını belirten Kamışlı, bunun yarısının ihraç edildiğini söyledi. Önümüzdeki yıl bu rakamı 500 bin tona çıkartmak istediklerini söyleyen Erhan Kamışlı, şöyle devam etti: ‘‘2002 yılını 120 milyon dolar ciro, 55 milyon dolar ihracatla kapatacağız. 2003 hedefimiz ise ciroda 125 milyon dolar, ihracatta 65 milyon dolar. 2003'ün üretimini şimdiden sattık.’’

Genç mimarlar beyaz çimentoya ısınıyor

ERHAN Kamışlı, 1 milyon tonla dünyanın en büyük beyaz çimento pazarı olan İspanya'da artık katedraller, mimari sanat eserleri ve çeşitli binaların yapımında artık Çimsa ürünlerinin de kullanıldığını belirtti. Türkiye'de ise İspanya'nın aksine beyaz çimento kullanımının çok yavaş geliştiğine işaret eden Kamışlı, ‘‘Beyaz çimento konutlardan sanat eserlerine pek çok alanda rahatlıkla kullanılabilen kaliteli ve dayanıklı bir ürün. Türkiye'de beyaz çimento kullanımını yaygınlaştırmayı amaçlıyoruz’’ dedi.

Çimsa, bu amaç doğrultusunda geçtiğimiz hafta bir grup mimar ve öğretim üyesini İspanya'daki beyaz çimento uygulamalarını içeren bir teknik gezide buluşturdu. Türk mimarları, Valencia ve Barcelona'da beyaz çimentoyla yapılan eski binaların yanısıra inşaatı süren yeni binaları da inceledi. Çimsa'nın üniversite-sanayi işbirliğini de geliştirmeyi amaçlayan gezisine, Çimsa ARGe Müdürü Mehmet Şahin, Çimsa ARGE uzmanı Önder Kırca, Çimsa İnsan Kaynakları Müdürü Berrin Oğuz, mimarlar Zeki Şerifoğlu, Dilara Haraççı, Can Çinici, Tülin İlhan, Erhan İşsözen, Ahmet Köksal, Hasan Çalışlar, Cem Açıkkol ile Archiprix ödüllü birincisi İTÜ Mimarlık öğrencisi Zeynep Ataş ve ikinci ODTÜ Mimarlık öğrencisi Mucip Ürger katıldı.

İSPANYA BEYAZA BÜRÜNÜYOR

İspanya'nın dünyaca ünlü mimarı Gaudi'nin tamamlayamadığı ve halen inşaatı süren Barcelona'daki La Sagrada Familia Katedrali'nin bir bölümünde beyaz çimento kullanılıyor. Ünlü İspanyol mimar Santiago Calatrava da yaptığı bütün binalarda, köprülerde beyaz çimentoya yer vererek, beyazı ön plana çıkarıyor. Valencia Metrosu, Valencia Bilim ve Sanat Merkezi, Barcelona Dünya Ticaret Merkezi beyaz çimento kullanılmış en iyi eserler arasında gösteriliyor.


http://www.yapi.com.tr/haberler/sabancinin-ispanyada-beyaz-cimento-zaferi_2155.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!