Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

Sabiha Gökçen Neden Tıkandı?

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı gündeme, bu yıl yoğun yaz sezonunda yapılan pist tamiri nedeniyle yaşanan ciddi rötarlarla geldi.

yapi.com.tr
Sabiha Gökçen Neden Tıkandı?

DHA'nın haberine göre, çözüm, piste eklenecek iki hızlı çıkış taksi yolu. Toplam 15 milyon liraya mal olacak bu hızlı çıkış noktaları, havalimanın trafiğini ciddi anlamda rahatlatacak.

Türkiye’de havacılık sektörü son 10 yılda 8 kat büyüdü. Büyümenin merkezi İstanbul. Ancak 3. Havalimanı’nın 2018’de hizmete girmesine kadar geçecek 3 yıllık dönemde trafik kapasitesi S.O.S veriyor. Atatürk Havalimanı’nın büyümede limitlerine gelinirken Sabiha Gökçen Havalimanı’nda ise alt yapı eksiklikleri uçak trafiğinin verimli yönetilememesine neden oluyor.

İki hızlı çıkış taksi yolu

Atatürk Havalimanı’nda uçaklar 3-3.5 deniz mili (5.5 – 6.4 km) aralıklarla indiriliyor. Sabiha Gökçen’de ise uçakların indikten sonra tam durmadan pisti terk etmelerini sağlayan ‘hızlı çıkış yolu’ yok. Bu nedenle trafik akışı daha yavaş işliyor. Uçaklar 6-8 deniz mili (11.1 – 14. 8 km) aralıklarla yaklaştırılıyor. Buna pist bakım çalışmaları da eklendiğinde saatlik trafik 20 kalkış ve 20 inişle yani 40 uçakla sınırlanıyor. Londra Gatwick’te ise tek piste verimli hava trafik yönetimiyle saatte 60 uçak inip kalkıyor.

Toplam maliyeti 15 milyon TL

Sabiha Gökçen’de trafiğin hızlandırılması için her biri 13 bin metrekarelik iki hızlı çıkış yolunun inşa edilmesi gerekiyor. Bunların yapılmasının toplam maliyeti ise 15 milyon lira.

Ulaştırma Bakanlığı, havalimanının sahibi olan Savunma Sanayi Müsteşarlığı, ikinci pist ihalesini yapan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) kadar tüm kuruluşlar projeye sıcak bakıyor. Ancak bir türlü adım atılamıyor.

Bu yolların yapılmasıyla saatlik trafikte en az yüzde 45’lik artış bekleniyor. İnşaat çalışmaları, hava trafiğini engellemeden yapılabiliyor.

İkinci pist ihalesi bir yıl gecikti

Havalimanının yolcu kapasitesini artıracak paralel pist ihalesi, geçen yıl yapılmıştı. Aynı anda iki uçağın iniş yapabileceği pist için tüm kamulaştırma çalışmaları tamamlandı. İhaleyi ise YSE Yapı kazandı. Ancak ikinci en iyi teklifi veren şirketler itiraz etti. Bunun üzerine Kamu İhale Kurumu’na giden proje tam bir yıl gecikti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/sabiha-gokcen-neden-tikandi_138492.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!