Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Sahil Yolu Kıyıdan Uzaklaşacak

Binali Yıldırım, basını davet ettiği iftar yemeğinde “Karadeniz yolunun, çevrenin korunması için kıyı şeridinden uzaklaştırılarak devam edeceğini” açıkladı. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün Anadolu Hisarı Sosyal Tesisleri’ndeki yemekte sorularımızı yanıtlayan Yıldırım, özellikle 3. köprü için “bilim ve uzmanlık çevrelerinin katılımıyla özel

Cumhuriyet Gazetesi
1 Sahil Yolu Kıyıdan Uzaklaşacak

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, basını davet ettiği iftar yemeğinde “Karadeniz yolunun, çevrenin korunması için kıyı şeridinden uzaklaştırılarak devam edeceğini” açıkladı. Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü’nün Anadolu Hisarı Sosyal Tesisleri’ndeki yemekte sorularımızı yanıtlayan Yıldırım, özellikle 3. köprü için “bilim ve uzmanlık çevrelerinin katılımıyla özel çalıştay istediğimizi” belirtince de şunları söyledi: “Ortak akıl her zaman mümkündür. Hiç kimse bu güzel İstanbul’un, ülkemizin güzel bölgelerinin yok olmasını istemez...”

Ulaştırma Bakanı Yıldırım’ın 11 Eylül 2009’daki “iftar yemeği ve basınla sohbet” toplantısında güncel konuları “karşılıklı konuşma” olanağı bulduk. Ulaştırma Şûrası Koordinatörü Prof. Dr. Metin Yerebakan’ın bakanlık tarihi anlatırken “çekirdeğimiz demiryollarıdır...” anımsatması, konuşmaların da yeni demiryolu projelerinde yoğunlaşmasına neden oldu. 1950’lerden sonraki “yarım yüzyıllık ihmal” nedeniyle yeni çalışmaların görülemediğinden yakınan Bakan Yıldırım, “27 Eylül’deki şûradan sonra ulaştırma gündemimizde demiryollarının öne çıkacağını” söyledi.

Kıyı Emniyeti Genel Müdürü Salih Orakçı, Müsteşar Habip Soluk ve Strateji Başkanı Kenan Bozgey’in de katıldıkları toplantıda Bakan’a yönelttiğimiz sorular üzerine yaptığı açıklamalar özetle şöyle:

Körfez köprüsü

İTÜ’deki ulaştırma uzmanları, İzmit Körfez Köprüsü’nden Bursa, Kocaeli ve İstanbul metropollerini Ege’ye ve tüm Anadolu’ya bağlayacak bir demiryolu geçişini zorunlu görüyorlar... Bunu anımsatmamız üzerine “Aslında biz de istiyoruz ve ihale şartnamesine bile koyduk” diyen Bakan, ardından “neden vazgeçildiğini” ise şöyle açıkladı: “3 km’lik açıklıkta teknik olanaksızlıkların bulunduğu, ayrıca yap-işlet-devret yöntemi için de ekonomik olmayacağı belirtildi...”

Karadeniz yolu

Başbakan, 2007’de Karadeniz kıyı yolunu açarken “İnşallah bu yol tamamen sahilden İstanbul’a devam ederek 3. köprüyle birleşecek” demiş ve eklemişti: “Benim rüyam bu...”

Erdoğan’ın bu rüyası gerçekleşirse aynı yolun kıyı yaşamı ve çevre üzerindeki tahribatı da aynen devam edeceğinden, hiç değilse Batı Karadeniz’de bunun önleminin alınıp alınmayacağını sormamız üzerine de Yıldırım şu yanıtı verdi:

“Bir siyasetçi olarak bunu yanıtlamam zor ama doğanın bir bekâreti var. İlk proje vazgeçilemeyecek bir noktadaydı, biz de tamamladık. Ama şimdi Sinop’tan sonrası tekrar değerlendiriliyor; aynı konseptle gitmeyeceğiz; olabildiğince güneye (kıyıdan içeriye) çekmeye gayret ediyoruz...”

3. köprüde ‘Ortak Akıl’

En tartışmalı proje olan 3. köprüye güzergâh belirlenmesi için de Başbakan’ın “helikopter etütleri”nden bilim dünyamızın “rencide” olduğunu belirtmemiz üzerine Yıldırım’ın açıklamaları da aynen şöyle:

“3. köprü Başbakan’ın, bakanın ve belediye başkanının helikopterden belirleyeceği güzergâhla sınırlı değil. Bunun evveliyatı 1993 yılına gidiyor. 6 güzergâhta çalışma yapılmış ve bunlar Başbakan’a da gösterilmek istenmiştir.”

Helikopter gezilerinin, “karar” için değil “bilgilendirme” için olduğunu vurgulayan Bakan Yıldırım’a; “Demokratik açılımı biz de 3. köprüde istiyoruz; akademisyenlerle meslek odaları temsilerinin, bakanlık ve belediye uzmanlarıyla birlikte katılacakları bir çalıştay talep ediyoruz...” dediğimizde ise düşüncelerini şöyle açıkladı:

“Ortak akıl her zaman mümkündür. Hiç kimse bu güzel İstanbul’un, ülkemizin güzel bölgelerinin yok olmasını istemez... İhtiyaçlar bir tarafta ve hassasiyetler bir tarafta ve bunların dengesinin iyi kurulması gerekiyor..”

Ulaştırma Bakanı sohbetin sonlarında yeni projelerini anlatırken “Mesela Çanakkale köprüsü de gündemde, ona da itirazınız var mı?” diyerek bu kez bize soru sorunca, şu yanıtımızı da sadece gülümsemeyle karşıladı: “O konuda da Çanakkaleli sivil kuruluşlar ile yine bilim çevreleriyle çalıştaylar yaparak karar vermelisiniz...”

Bakalım o günkü sohbet boyunca ısrarla dile getirdiğimiz “ulaştırmada da demokratik açılım” beklentilerimiz, 27 Eylül-1 Ekim 2009 günlerinde İstanbul’da yapılacak “10. Ulaştırma Şûrası”nda gerçekleşebilecek mi?

http://www.yapi.com.tr/haberler/sahil-yolu-kiyidan-uzaklasacak_72338.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • Bu kadar yanlı bir haber olamaz... YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!