Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Şener: 2 Havaalanına Ortaklık Konusu İmza Aşamasına Geldi

TAV Holding CEO'su Sani Şener, "Prag'da Pilsen ve Almanya'da Lahr havaalanları için görüşmeler bitmek üzere. 2010'da 10 havaalanı demiştik, şu an 6'dayız. Havaş'ı Gürcistan ve Tunus'a götürüyoruz" dedi.

Milliyet Gazetesi
1 Şener: 2 Havaalanına Ortaklık Konusu İmza Aşamasına Geldi

avacılıkta uluslararası bir marka haline gelen TAV Havalimanları Holding, Ortadoğu, Kuzey Afrika, Doğu Avrupa ve Kafkaslar'da önde gelen bir güç olma yolunda ilerliyor. Şirketin CEO'su Sani Şener, Almanya ve Çek Cumhuriyeti'nde 2 havaalanına ortak olmak için başlattıkları görüşmelerin imza aşamasına geldiğini açıkladı. Şener, Abu Dabi'deki 4- 5 milyar dolarlık proje için davet aldıklarını hatırlatarak, "TAV, artık bu tip işlere girebilecek sayılı şirketlerden biridir" dedi.

"2010'a kadar 10 havaalanı" dediklerini hatırlatan Şener, "Şu anda 6'dayız. İki havaalanına ortak olmak için görüşmeler yapıyoruz. Prag'da Pilsen Havaalanı ile Almanya'da Lahr Havaalanı için görüşmeler bitmek üzere" dedi.

TAV, Çek Cumhuriyeti'ndeki Pilsen Havalimanı'nın işletilmesi için TAV'ın hissedarları arasında bulunan Babcock & Brown European Investments ile ortaklık görüşmelerine başlamıştı. Pilsen Havalimanı, Babcock & Brown'un tamamına sahip olduğu PlaneStation Pilsen tarafından işletiliyor.

Havaş da halka açılıyor
TAV'ın ortak olacağı ikinci havaalanı ise Almanya'daki Lahr Havaalanı. Bu alan da Babcock&Brown'a ait. İki şirket arasında ortaklık ve işletmenin TAV'a devri için başlatılan görüşmelerde önemli ilerlemeler kaydedildi. Böylece şirketin "2010'a kadar 10 havaalanı" hedefi için, 2008 itibariyle 8 havaalanı sayısına da ulaşılmış olacak. Şirket CEO'su Sani Şener, 2010 sonuna kadar 2-3 havaalanını daha portföylerine ekleyebileceklerini belirtti.

Altyapı alanında fon sağlayan Avustralyalı Babcock &Brown, TAV'a 90 milyon dolarlık hisse yatırımı yapmıştı.Halka açılması gündemde olan TAV Holding şirketlerinden Havaş da TAV gibi uluslararası bir şirket olma yolunda. Sani Şener, "2010'da da TAV İnşaat'ı halka açacağız ve şirketi işlettiğimiz havalanlarına götüreceğiz. Havaş'ı Tunus ve Gürcistan'a götüreceğiz" dedi.

Şener, Havaş'ı 2008'in üçüncü çeyreği veya 2009'un ilk çeyreğinde halka açacaklarını, daha sonra da TAV İnşaat'ı halka açacaklarını belirtti.

Abu Dabi'ye hazırlanıyoruz
4 - 5 milyar dolarlık bir proje olan Abu Dabi Havaalanı için davet alan 4 - 5 firmadan biri olduklarına dikkat çeken Şener şöyle devam etti: "Çok hoşumuza gitti. Ciddi şekilde hazırlanıyoruz. Eğer alırsak yapımını, işletmesini ve finansmanını sağlayacağız. Bu tip projelerde Cumhurbaşkanı ve Başbakan'ın ciddi desteğini görüyoruz."

'Kriz etkisi yok, yolcu sayısı arttı'
Şubatta yolcu sayısında yüzde 14.8, ocak ve şubatta ise iki ay itibariyle yüzde 9 artış olduğunu belirten Sani Şener, şunları söyledi:

"Eskiden kriz olduğunda bizi direkt etkiler, yolcu sayısı düşerdi. Şimdi global ekonomide sorunlar var ama yolcu sayısında herhangi bir düşüş izlemedik. Hareketlilik ve seyahat devam ediyor. Geçen yıl 28 milyon yolcumuz oldu. Bu yıl 35 milyon bekliyoruz. İlk ay rakamları bu rakama ulaşabileceğimizi gösteriyor. ABD resesyonun içinde ama kriz eskisi gibi değil. Deprem belki aynı ama binalar eskisinden sağlam. Havaş'ı halka açıyoruz. Onun görüşmelerini yaparken fonların iştahinda bir azalma gözlemedik."

6 havaalanı işletiyor, 17 bin kişi çalışıyor
Tepe ve Akfen gruplarının ortak girişimleriyle 1997'de İstanbul AHL Dış Hatlar Terminali ihalesinin kazanılmasının ardından kurulan TAV, Türkiye'de İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa İç ve Dış Hatlar terminalleri ile İzmir Adnan Menderes Dış Hatlar Terminali'ni, yurtdışında Gürcistan'ın Tiflis ve Batum, Tunus'un Monastir Habib Bourguiba Uluslararası Havalimanı'nı işletiyor. TAV, Antalya Gazipaşa Havaalanı ile Tunus'un Enfidha Zine Abidine Ben Ali Uluslararası Havalimanı'nın işletme hakkını da elinde bulunduruyor.
Bünyesinde 12 ayrı şirket bulunan TAV Havalimanları Holding yılda yaklaşık 300 havayolu şirketinin 315 bin uçuşuna ve 28 milyon yolcuya hizmet verdi.

'Ben de Kızılderili kadrosundanım'
Sani Şener, grupta çalışanları üç sınıfa ayırdıklarını belirterek şöyle dedi:
"A takımı, yönetici profesyonel grup. Altın yakalılar teorisyen ve Ar - Ge'ciler. Bir de sahada olanlar var. Biz onlara Kızılderili diyoruz. Çöllerde, işlerimizi görüyorlar. Ruhları Kızılderili. Hepsi iyi eğitim almışlardır ve iyi de para kazanırlar. Eğitim konusunda Kocaeli Üniversitesi ile işbirliği yapıyoruz. Rektörü ablamdır. TAV Akademi'yi kurduk. Güvenlikçiye makyaj dersi de veriyoruz. Eğitim bütçemiz yılda 4 milyon dolar. Üniversite eğitimi yetersiz, biz kendimiz eğitiyoruz. Şu anda bizde 17 bin kişi çalışıyor, 6 bini inşaatta, 11 bini TAV'da. Sekiz yıl önce böyle bir şirket yoktu. Şimdi 16 değişik pasaportta insan çalışıyor."

"Ben de Kızılderili kadrosundayım" diyen Şener, emeklilik planları ile ilgili olarak şunları söyledi:

"62 yaşında bırakırım diyorum. Şu anda 53 yaşındayım. Bir şantiyede çalışmak ve kapatmak istiyorum. İki yıl, zor bir şantiye olsun istiyorum. Sonra dönüp TAV Akademi'nin başına geçeceğim. Emeklilik yok, birikimlerimizi aktaracağız."

http://www.yapi.com.tr/haberler/sener-2-havaalanina-ortaklik-konusu-imza-asamasina-geldi_59873.html

Read Comment Section
1 Yorum Yorum Yaz
  • şükür türkiyemizde sizler gibi degerli iş adamlarımız var türkiye için daha çok işler yapacagınızı biliyorum inşallah daha fazla türk işçi çalıştırırsınız sizlerle gurur duyuyoruz YANITLA
1 yorumdan 1 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!