Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

Gökçek'e Tünel Yanıtı

Sırada Tünel Yollar Var

Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2010 yılı sonlarında İstanbul ve Eskişehir yollarıda yer altı yollarının ilk adımını atacaklarını belirtti, “Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir” dedi.

Hürriyet Gazetesi
3 Sırada Tünel Yollar Var

Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek, 2010 yılı sonlarında İstanbul ve Eskişehir yollarıda yer altı yollarının ilk adımını atacaklarını belirtti, “Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir” dedi.

Ankara  Minibüsçüler Odası’nın 27. Olağan Genel Kurulu’na katılan Büyükşehir Belediye Başkanı  Melih Gökçek, burada yaptığı konuşmada, genel kurulun hayırlı olmasını dileyerek, başkentte gün geçtikçe araç sayısının çoğalmasının trafikteki sıkıntıyı artırdığını söyledi. Sayıları 110’a ulaşan alt-üst geçit yapıldığını belirten Gökçek, bu geçitlerin yapılmaması halinde trafiğin daha fazla içinden çıkılmaz bir hale geleceğini savundu.

Bazı vatandaşların, ‘’Alt-üst geçit yapmak yerine, metro yapsaydınız’’ şeklinde yakındığını ifade eden Gökçek, ‘’Şu ana kadar yapılan geçitler yerine metro işine yönelseydik sadece 10-12 kilometrelik metro yapılmış olurdu’’ dedi. Gökçek, bu yıl içerisinde 4 adet yeni alt-üst geçit yapacaklarını ve bunların Gençlik Parkı önü, Öveçler, Mamak-Yeşilbayır ve Kayaş’ta olacağını bildirdi.

Melih Gökçek, Keçiören’deki trafiğin çok büyük sıkıntı olduğunu dile getirerek, soruna çözüm bulunması gerektiğini söyledi. Gökçek, ‘’Başkent’te artık tünel yolların zamanı gelmiştir. 2010 yılı sonlarında İstanbul ve Eskişehir yolunda yer altı yollarının ilk adımını atacağız’’ diye konuştu.

CHP engeli iddiası

Ankara’da trafiği rahatlamak için atılan tüm adımların Çankaya Belediyesi ve Büyükşehir Belediyesi Meclisi’nin CHP’li üyeleri tarafından engellendiğini öne süren Gökçek, ‘’Atatürk Orman Çiftliği’nin (AOÇ) bulunduğu güzergahtaki bölgede yürütmeyi durdurma kararı çıkarttılar. Biz, Ankara trafiğini bu alanda da rahatlatmak istiyoruz. Bir-bir buçuk yıl içinde AOÇ ile ilgili özel çıkarılacak kararla Ankara trafiği nefes alacaktır’’ dedi.

Gökçek, taksi duraklarına yaptıkları gibi minibüs duraklarında da esnafı rahatlatacak bir ortam oluşturacaklarını belirterek, önümüzde 2-3 yıl içinde duraksız yer kalmayacağı söyledi. Minibüslerde ayakta yolcu alma sorununu çözecek çalışmalar içinde olduklarını ifade eden Gökçek, ‘’Minibus şeklinde 50 kişi kapasiteli ayakta da yolcu almaya imkan kılan bir taşıtı gündeme getireceğiz. Belediye otobüslerini bu taşıtın güzergahlarından çekerek minibusı bu hatlara vereceğiz’’ diye konuştu.

TOKİ ile yaptıkları işbirliği sonucu minibüs esnafını ev sahibi yapacaklarını da belirten Gökçek, bu konuda bir ay içerisinde protokol imzalanması için destek vereceklerini kaydetti.

http://www.yapi.com.tr/haberler/sirada-tunel-yollar-var_75815.html

Read Comment Section
3 Yorum Yorum Yaz
  • Yakisani yapiyorsun baskan. herkes hakedildigi gibi yonetilir. sen de onu yapiyorsun. elalem 50, 100 sene once metro sorununu cozmus sen hala yol yap. Ankara'ya yakisani bu baskan. helal olsun sana YANITLA
  • bir tane istanbul var onu da boyle mahvetsin Gokcek. Butun dunya nasil daha canli yasanir sehirler yapariz diye dort donuyo, biz gidelim insanlari tunellere sokalim... YANITLA
  • 10 Şubat 2009'da (ve yerel şeçimlerden önce), bu sitede yaptığım bir haber(e)-yorum'da, aşağıdaki görüşleri belirtmiştim: ‘Dördüncü kere’ Başkan seçilebilmeyi hâlâ düşleyebilen Gökçek, 15 yılda çözemediği, aksine, insan yerine motorlu taşıta verdiği öncelik yüzünden, Atatürk zamanında ve O’nun yakın gözetimi ve ilgisi altında yapılan Prof. H. Jansen planıyla “insan – ölçekli” tasarımlanan “Cumhuriyet Başkenti Ankara”yı, ‘içinden otoyollar geçen / geçirilen bir hız(lı) - şehir’e dönüştürdüğünü neredeyse unut(tur)arak, gerçekleştirdiği 104 ‘bat – çık’ olarak târiflenen yer altı / tünel geçişleri ile yarı-yarıya toprak altına soktuğu Ankaralıları, bu kez de Çinlilere ‘yap-işlet-devret’ modeliyle yaptıracağı (‘karınca kenti’ modeline yakıştırılabilecek) ‘yer altı transit tünel yollar’ vasıtasıyla, neredeyse tamamen ve diri diri ‘mezara gömmek’ten bahsediyor, galiba?! Ankara, bu sûretle, bir ‘mezar kent’e dönüşme riskini göğüslemeye hazır olmak durumundadır?!' Evet, Sn. Gökçek,tekrar seçilerek, 'kafasındaki' projeleri birer birer gerçekleştirme yolunda azimle ve güvenle ilerlemeye devam ediyor... Ama bu arada, 'Kemalist, öncü, model başkent Ankara', sürekli olarak kan kaybetmede imiş; hâtta, 'yer altı tünel yolları' ile 'mezara (daha da) sokulacak' imiş, ne gam?! Kamu ulaşımının asal türlerinden birisi olan EGO otobüslerinin Ankara kentsel ulaşım sisteminden çekilerek, yerlerine 50 kişi sığalı minibüslerin koyulması projesi ise,ulaşımda 'özelleştirme'nin, pahalılaştırmanın, 'düzensizleştirme'nin Ankaralılara dayatılması anlamını taşımakta olup, Ankara'da bugünkü trafik keşmekeşinin ve kuralsızlığının sebeplerinden birisi olan 'halk otobüsçülüğü' girişimlerinin sürdürülmesi demektir... Yanlış bir (baş)kentsel politikadır... Dr. Özer Bostanoğlu (Yük. Şehir ve Bölge Plancısı) YANITLA
3 yorumdan 3 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!