iyasi ve ekonomik istikrarla son yıllarda hızla gelişen inşaat sektörü, iş makineleri pazarını da rekorlarla büyüttü. 2000 yılında Türkiye'de 5 bin 500 iş makinesi satılırken, rakam 2006'da 10 bin 800'e çıktı. Sektörün 2007'de rekoru yenilemeyi hedeflediğini söyleyen İş Makineleri Distribütörleri ve İmalatçıları Birliği Başkanı Rızanur Meral, cumhurbaşkanlığı seçiminden doğan siyasi gerilimin bunu engellediğini ve satışların azaldığını kaydetti.
2001 kriziyle yüzde 80 gerileyen inşaat makineleri sektörünün 2002'den itibaren toparlanmaya başladığını ifade eden birlik başkanı, "Bu yıl yüzde 10 büyüme bekleniyordu. Sadece ilk üç aydaki büyüme yüzde 19'u buldu. Ancak cumhurbaşkanlığı seçimlerinde yaşanan krizle duraklama oluştu. Seçim süreci sorunsuz şekilde atlatılırsa yine 10 bin civarında makine satışı olabilir." dedi.
Sanko Makine'nin distribütörü olduğu İtalyan Dieci firmasının yeni fabrikası açıldı. Sanko Makine teleskobik araçlarda İtalyan Dieci'nin distribütörlüğünü yapıyor. Birlik başkanı Meral aynı zamanda Sanko Makine'nin Yönetim Kurulu Başkanlığı'nı da yürütüyor. Taşımadan vince, inşaat sektöründen savunma sanayiine kadar birçok alanda kullanılan makineler, Türkiye'de yeni yaygınlaşmaya başladı. Dünyada ise hareket kabiliyeti ve fonksiyonelliği bakımından birçok alanda yaygın olarak kullanılıyor. Hatta bazı ülkelerin hava kuvvetleri, uçağa yüklemeleri bu makineler ile yapıyor.
Şirketin pazarlamadan sorumlu genel müdürü Serhan Işıldar, araçların arazi şartlarında çok rahat bir şekilde kullanıldığını bildirdi. Dieci firması ile distribütörlük anlaşmasının tamamlanmasından sonra bir yıl içinde yüzde 10'luk pazar payına ulaştıklarını belirten Işıldar, bunu iki katına çıkarmayı istediklerini kaydetti. 8 kat yüksekliğindeki bir binaya yükleme yapma imkanı tanıyan makinenin fiyatları 50 bin ile 200 bin Euro arasında değişiyor. İtalya'nın Parma kenti yakınlarında yeni kurulan Dieci fabrikası 120 bin metrekare alan üzerinde 35 bin metrekare kapalı mekana sahip. Yılda 2000 adet üretim yapan şirket, bunu 2010 yılında 4 bine çıkarmayı hedefliyor. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Ciro Correggi, 25 milyon Euro'luk yatırım yaptıklarını ve üretimin yüzde 70'ini ihraç ettiklerini ifade etti. 1997 yılında fabrikayı devralan Correggi, o dönemde 10 milyon Euro olan cironun 80 milyon Euro'ya çıktığını ve bunu gelecek yıl 120 milyon Euro yapacaklarını kaydetti. Correggi, ürünlerinin başta Türkiye olmak üzere Avrupa'dan Güney Afrika'ya kadar birçok ülkeye satıldığı bilgisini verdi.
|