br />
“Belediye bize, Gençlik Parkı alanında yaptığı düzenleme projesi kapsamında,
tahliye davası açmıştı. Çünkü kendisine verilen Gençlik Parkı projesi kapsamına
bizim binamızın da girdiğini düşünüyordu. Biz de belediyenin açtığı davaya yanıt
olarak, ‘Bina bize Milli Komite’ce tahsis edilmiş bir binadır. Kültür ve Tabiat
Varlıkları Koruma Kurulu tarafından da koruma altında olan bir binadır. Siz ise
böyle bir binayı Belediye Encümen Kararı doğrultusunda tahliye etmek
istiyorsunuz. Bu esas ve usul yönünden aykırıdır’ dedik. Ayrıca bina Atatürk
Kültür Merkezi diye de anılan ve Gençlik Parkı’nın da üçüncü bölgesini
oluşturduğu bir yerde yer alıyor. Yani aslına bakarsanız, Milli Komite,
Büyükşehir Belediyesi’ne demiş ki, ‘Sen bana bir proje sun. Ben projeni kabul
edeyim, sen de peyzaj düzenlemesini yap.’ Ancak Anakent Belediyesi, bizim
binamızı da bu projeye dahil etmek istemiş. Milli Komite de, ‘Hayır bu binayı
projeye dahil edemezsin. Düzenlemeyi bu bina dışında yap’ demiş. Mesela, Gençlik
Parkı içinde bilindiği gibi bir de Sağlık Müzesi var. Hani parkın havuzunun
başında bulunan kadın, erkek heykelleri kaldırılmıştı. O heykellerin konduğu
müze burası. Bu binanın kullanımını Anakent Belediyesi’ne vermiş. Ya da yine
parkın içinde bir açık hava tiyatrosu vardı. Vedat Dalokay zamanında
yaptırılmıştı. Projede o tiyatronun da yıkılması durumu vardı. Ama bizim binamız
yok. Bizim lehimize çıkan mahkeme kararında da bu husus vurgulanıyor. Yani
binanın Sanat Kurumu’na tahsis edildiği ve proje dışında tutulduğu belirtiliyor.
Öyle olduğu için de bizi tahliye edemez belediye.”
‘Krokilerde nikâh salonu...’
Çetin, Anakent Belediyesi’nin binanın tahliye edilmesi konusunda neden
ısrarlı olduğunu anlamakta güçlük çektiklerini belirtti. “Bana gelen duyumlara
göre bina belediyenin projesinde, yani krokilerde, nikâh salonu olarak
gösterilmiş” diyen Çetin, “Gençlik Parkı, Ankara’nın en önemli mekânlarından bir
tanesi. Parktaki havuz düzenlemesi de, ki havuz göl anlamına da geliyordu,
Ankaralının en çok özlemini duyduğu şeyi, suyu simgeleyen bir yaklaşımdı.
Fıskıye de devrimin, Türk devriminin gücünü gösteriyordu. Bu tür anlamları olan,
Cumhuriyet devriminin simgesi bir mekândır Gençlik Parkı. Bizim binamız da
gazino olarak yapılmış. Gazino, o dönemin anlayışı içinde bir kültürel mekândır.
1942’de açılmış. Dolayısıyla Gençlik Parkı’yla özdeşleşen bir yapısı var”
görüşünü dile getirdi.
|