Toplumsal alanda gittikçe daha fazla kabul gören 'paylaşma' eylemini daha da kolaylaştıran internetin girişimciliğin de önünü açtığını ifade eden Küchen, "Ağ toplumu, fikirlerinizin daha çok kişiyle paylaşılabilmesinin önünü açıyor; dolayısıyla onları gerçekleştirme olanağınız daha yüksek. Üstelik böylece riskleri de farklı firmalar, kurumlar paylaşmış oluyor. Gelecekte daha çok küçük girişimciyle karşılaşacağız; daha küçük ölçekli üretimler mümkün olacak. Rekabet de bunun üzerinden şekillenecek" dedi.

Yeni tüketici ve mobilya sektörü
Değişen tüketici alışkanlıklarının mobilya sektörüne yansımaları üzerinde de duran Küchen, "Yeni tüketici kataloglara bakmıyor, showroom'lara gitmiyor; çünkü ihtiyacı olandan fazlasını almak istemiyor. Instagram, Pinterest gibi mecralar üzerinden kendi araştırmasını yapıyor. Bu mecralar, mobilya üreticilerine de daha çok kişiye ulaşabilmek için yeni fırsatlar sunuyor" diye konuştu.
* Elbette herkes tercih ettiği ürünle bir şekilde kendini de yansıtmak, ifade etmek istiyor; ama onları tasarımcı yerine de koymamak gerekiyor. Tabiki çeşitli paletler oluşturarak seçenekler sunulmalı; ancak bu daha ötesine geçmemeli.
* İtalya pazarı çok önemli; ama bugün asıl dikkatle izlenmesi gereken yerler İskandinav ülkeleri. Özellikle orta Avrupa ülkelerinde çok etkililer ve çok enteresan işler yapıyorlar.
* Türkiye'de üreticiler risk almak konusunda çok cesur değiller. Ürünün, önce başka pazarlarda kendini kanıtlamasını bekliyorlar. Bu anlamda atılması gereken adımlar var.
* Bizim trend çalışmalarımızı daha çok bir rehber gibi düşünmek gerek; çok ciddi analiz çalışmaları sonucunda şekilleniyorlar. Ama her pazarın kendi ihtiyaçları doğrultusunda özel çalışmalar da yapabiliyoruz; bunun için uluslararası bir tasarım ekibimiz ve her pazarda ona odaklanan bir tasarımcımız var.
Foto: Schattdecor Tasarım Buluşması organizasyonu kapsamında Meryem Ana Kilisesi ve Efes'e de bir gezi düzenlendi
|