Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Trende Yaşlanıyoruz

Demiryolu, ulaşımda karayoluna alternatif olamıyor. Ülkemizde seyahat eden vatandaşların ancak yüzde 2’si, treni tercih ediyor. Devlet Demiryol

Türkiye



b>Demiryolu, ulaşımda karayoluna alternatif olamıyor. Ülkemizde seyahat eden vatandaşların ancak yüzde 2’si, treni tercih ediyor. Devlet Demiryolları Genel Müdürü Süleyman Karaman, bu durumdan kendi kurumunu sorumlu tutarak, “Çünkü tren yürümüyor. Tren ile İstanbul’a gitmek istediğimde, ya gündüzümü ya da gecemi kaybediyorum” dedi.

Hedef ortalama 90 km hız
Trenlerin hızını “uzun mesafelerde insan trende yaşlanıyor” sözleriyle açıklayan Karaman, “Kara Trenler bizim için bir nostalji. Demiryollarını hızlandırmamız lazım. İlk hedefim hızlı tren projesini gerçekleştirmek. İkincisi trenlerimizi hızlandırmak. Ankara - İstanbul arasına yeni raylar döşüyoruz. Hedef ortalama saatte 90 km hıza ulaşmak. Şu anki hızımız, saatte 62 km” diye konuştu.

İstanbul - Ankara 5.5 saat
Türkiye’deki mevcut tren yolu hattının büyük kısmının eski raylardan oluştuğunu kaydeden Karaman, “Rayları düzgün olmayan bir ülkede, tren yolu yenilemesi olabilir mi? Hedefimiz rayların yenilenmesi ve İstanbul - Ankara arasını 5 saat 30 dakikaya düşürmek” dedi. Trenlerdeki servis hizmetinin de kötü olduğunu kabul eden Karaman, “Bir gün trenleri dolaşıyorum. Görevli personel ekmekleri kucaklamış masalara bırakıyor. ‘Araban yok mu, niye kucağında dağıtıyorsun?’ dedim. Gitti, bu sefer ekmekleri çöp torbasında getirdi. Trenlerdeki bu görüntüleri kaldırıp, otobüslerde ve hava yollarında sunulan hizmet gibi modern bir anlayışla servis yapmalıyız. THY ile servis hizmeti üzerine işbirliğine giderek bu sıkıntıyı aşmayı planlıyoruz” dedi. Personel indirimine de gideceklerini dile getiren Karaman, ilk safhada, 5 bin memur ile 3 bin işçiyi emekliye ayıracaklarını söyledi.

‘Japonya ve ABD örneğimiz’
Yaklaşık 37 senedir zarar eden kurumu düzlüğe çıkarmak için farklı çözüm yolları arayan Devlet Demiryolları yönetimi, çareyi holdingleşmede buldu. Yönetim, yeni yapılanma sürecinde altyapı ile işletmeciliği birbirinden ayıracak. Böylece ne kadar kâr veya zarar ettiği kâğıt üzerinde ortaya çıkacak. Yeniden yapılandırma dönemininde, Amerika ve Japonya’yı örnek alacaklarını belirten Karaman, “Altyapıyla işletmeciliği ayırdığımızda demiryolları olarak ya biz doğru dürüst bir işletmecilik yapacağız ya da bu işi özel sektöre vereceğiz. Avrupa’da, ABD’de ve Japonya’da demiryolları trenlerden kilometre başına para alıyor; işletmeciliğine karışmıyor” şeklinde
konuştu.

http://www.yapi.com.tr/haberler/trende-yaslaniyoruz_8464.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!