BR>
Bir diğer açılış
konuşmacısı Türkiye Seramik Federasyonu Yönetim Kurulu Başkanı Zeynep
Bodur Okyay da, artık yapı malzemeleri sanayinin dünya pazarında yerine
sağlamlaştırması için niteliksel bir sıçramayı başarması gerektiğini belirtti.
Okyay, sektörün rekabet gücünün yükseltilmesinin en öncelikli hususlardan biri
olduğunu söyledi. Şirketler için inovasyonun, verimliliği ve karlılığı artırdığı
ve yeni pazarlara girilmesi ve mevcut pazarın büyütülmesini sağladığı için çok
önemli bir rekabet aracı olduğunu vurgulayan Okyay, Türk yapı malzemeleri
sanayinin bir yol ayrımına girdiğini belirterek, şunları kaydetti:
''Seçeneklerimiz; ya şimdiye kadar olduğu gibi üretim üssü olmak
hedefiyle yetinip yoğun rekabetin yol açtığı düşük kar marjlarıyla yaşamaya
çalışmak ya da bunun da ötesine geçip, niteliksel bir sıçrama ile ürün
geliştirmede daha fazla ağırlığını hissettiren, bu sayede yaratılan katma değer
içerisinde daha fazla pay alan bir sanayici olmak şeklinde ifade edebiliriz.
Artık, yapı malzemeleri sanayinin dünya pazarında yerini sağlamlaştırması için
niteliksel bir sıçramayı başarması gerekmektedir. Niteliksel sıçrama bir vizyon,
strateji ve işbirliği ister ve bu elbette sektörün tek başına halledebileceği
bir şey değildir. Ancak sorunun sahibi sektördür ve öncülük yapmak ondan
beklenir. Öncülük de bir vizyon, strateji ve güç birliği ister. Bunun için de
mutlaka işbirliği gerekmektedir.''
Yapı sektörünün daha verimli ve
nitelikli hala gelmesi için araştırma projelerinin artırılması gerektiğine
işaret eden Okyay, bu açıdan araştırma kaynaklarının ortaklıklar kurarak, en iyi
şekilde kullanılmasının önem kazandığını söyledi.
''Sektörümüz stratejik bir sektör olarak ele alınmalı''
Yapı malzemeleri sektörünü oluşturan
işletmelerin daha ziyade küçük ölçekli olmaları nedeniyle AB'nin çerçeve
programlarından istifade etmenin maliyetinin karşılanmasının mümkün olmadığına
dikkati çeken Okyay, ''Bu nedenle sektörümüzde işbirliği kaçınılmaz bir
zorunluluk haline gelmiştir. Sektörümüzün bu imkanları kullanarak, yapısal
dönüşümünü gerçekleştirmesi ana gündemimize yerleşmelidir'' dedi. Okyay, ithalat
girdisi olmayan, rekabet gücü yüksek, istihdama büyük katkısı olan sektörün
stratejik bir sektör olarak ele alınması, Türk mali imajına katkıda bulunacak
şekilde dünya markaları yaratmanın hedefleri olması gerektiğini kaydetti.
|