Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Türkiye İtibar Endeksi 2011 Sonuçları Açıklandı

İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından gıda, alkolsüz içecek, otomotiv, banka ve sigorta, konfeksiyon ve tekstil, enerji, beyaz eşya, elektronik, holdingler, iletişim, inşaat ve perakende olmak üzere 12 sektörde 26 ilde gerçekleştirilen Türkiye İtibar Endeksi (TİE) araştırması sonuçları, ''Türkiye İtibar

yapi.com.tr / AA
Türkiye İtibar Endeksi 2011 Sonuçları Açıklandı

BR>    
İtibarın bireyler, kurumlar, kuruluşlar ve organizasyonlar açısından en değerli sermaye olduğunu, bu nedenle itibarın oluşturulması korunması ve yönetilmesinin de özel önem taşıdığını dile getiren Ekren, itibar endeksinin birçok bileşene sahip endeks olduğunu, bu endeksin zaman içinde 5 ana bileşeni ve alt endeksinin de oluşturulması gerektiğini kaydetti. Ekren, ekonomik ve finansal, sosyal ve kültürel, siyasal ve hukuksal, güvenlik, merkezi ve yerel yönetimler alan alt endekslerinin bu çalışmalar üzerinde durulacak nihai noktalar olacağını, ayrıca bu endeksin birey, şirket ve kamuyu içerecek şekilde de hazırlanması gerektiğini söyledi.
    
Daha sonra aynı alanlarda uluslararası endekslerin de üretileceğini ifade eden Ekren, ''İtibar endeksi, Türkiye'nin itibar piramidini ve haritasını oluşturmada önemli işlev görecektir. Üniversitemiz her süreçte yer alacaktır. Amacımız ülkemizin makro ve mikro alanlarda itibar düzeyini artırmak, itibar gelişmesini izlemek, itibarın yükselmesi için gerekli politika ve stratejileri oluşturmak, bu konularda işbirliği yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda üniversitede ilk aşamada rektörlüğe bağlı İtibar Araştırma ve Uygulama Ofisi veya koordinatörlüğünü hemen uygulamaya geçireceğiz. İkinci aşamada ise rektörlüğe bağlı İtibar Araştırma ve Uygulama Merkezi'ni de kuracağız. Söz konusu ofis koordinatörlük, merkez de bu tür çalışmalarda akademik destek isteyenlere yardımcı olacak'' şeklinde konuştu.
Türkiye 2011 İtibar Endeksi'nin İTÜCÜ'nün akademik desteğinde İtibar Atölyesi adına uluslararası araştırma şirketi Xsights tarafından 26 ilde gerçekleştirilen bir çalışma olduğunu anlatan Ekren, endeksin 12 sektörde 10'ar şirketi ele aldığını bildirdi.
    
İtibar Atölyesi Başkanı Ertan Acar da Türk ekonomisinin aktörlerinin uzun yıllardır gereksinim duyduğu bu araştırmada 12 büyük sektörü ölçümlediklerini ve hedeflerinin yüzde 98-99 güven aralığını yakalamak olduğunu belirterek, ''Çalışmalarımız bunu yakaladığımızı gösterdi'' dedi.
    
Londan School of Economics'ten davranış bilimleri uzmanı Prof. Patrick Hamphreys de itibarın ciddi ekonomik değer olduğunu, yeni fikri mülkiyet olarak görüldüğünü söyledi. Şirketin itibarının fikri sermayesine bağlı olduğunu, fikri sermayenin insanların zihinlerini ve toplumsal etkileşimlerini belirlediğini anlatan Hamphreys, bunun sadece şirket içinde değil şirketin dışındaki insanların bakışlarını da değiştirdiğini kaydetti.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-itibar-endeksi-2011-sonuclari-aciklandi_91056.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!