Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Türkiye'nin İlk Beton Karayolu Açıldı

Bayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, 2005 yılında Urfa-Habur kapısı arasındaki 50 kilometre bölünmüş yolda, beton yol yapımına başlanacağını bild

AA
Türkiye'nin İlk Beton Karayolu Açıldı

ayındırlık ve İskan Bakanı Zeki Ergezen, 2005 yılında Urfa-Habur kapısı arasındaki 50 kilometre bölünmüş yolda, beton yol yapımına başlanacağını bildirdi.

Ergezen, Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TÇMB) tarafından Afyon-Emirdağ yolu güzergahı üzerinde inşa edilen, Türkiye'nin 2 kilometrelik ilk beton karayolunun açılışına katıldı.

Ergezen, açılışta yaptığı konuşmada, bunun bir açılış olmadığını belirterek, Türkiye'de ilk defa uygulanan beton yolun tanıtımının yapıldığını belirtti.

''2 kilometrelik yolun açılışı Ak Parti iktidarının işi değil'' diyen Ergezen, ''15 bin kilometre yolun sahibi, senede 3 bin kilometre yol yapacak, Bayındırlık ve İskan Bakanı buraya gelip 2 kilometre yol açacak. Ak Parti iktidarı 30 kilometrenin altında yol açılışı yapamaz'' dedi.

Ergezen, beton yolun tekniğine uygun yapılması halinde ömrünün 30-40 yıl olduğunu kaydetti. Ergezen, ancak beton yolun şehir içinde kullanılmaması gerektiğine işaret ederek, Türkiye'de sistem oturmadığı için şehir içinde yapılan beton yolun 1 sene sonra PTT'ciler, iki sene sonra DSİ, üç sene sonra da Karayolları tarafından delinmeye başlayacağını söyledi.

Belediye başkanlarını şehir içinde beton yol yapmamaları konusunda uyaran Ergezen, beton yolların il yolları, devlet yolları ve uluslararası yol olarak yapılabileceğini belirtti.

Kalkınmada ulaşım ana ağlarının sağlıklı olmasının önemine dikkati çeken Ergezen, ''hükümetimiz iş başına gelir gelmez ülkemizin kalkınmasında öncü rol oynayan ulaşım sektöründe karayolunun çok iyi bir zemine oturması için hedef göstermiştir'' diye konuştu.

Geçen yıl yaklaşık 2 bin kilometre duble yol yaptıklarını, bu yıl da 3 bin kilometre duble yol yapımı için çalıştıklarını anlatan Ergezen, duble yol yapımı hedefine inanmak istemeyenler ve buna engel koymak isteyenlerin bulunduğunu, ancak kendilerinin bu olumsuz propagandalara kulak tıkadığını, gözlerini kapadıklarını söyledi.

Türkiye'yi bir baştan bir başa yollarla ördüklerini vurgulayan Ergezen, bugün Hakkari'den İzmir'e, Sinop'tan Hatay'a kadar Türkiye'nin her tarafında yol yapımı çalışmalarına devam edildiğini kaydetti.

15 BİN KİLOMETRE DUBLE YOL HEDEFİ

Hükümetin 15 bin kilometre duble yol hedefine, milletin de sahip çıktığını belirten Ergezen, şunları söyledi:

''Milletimiz yolun kalitesine kadar ilgileniyor. Yollarımızı ilk etapta tenkit edebilirler, çok kaliteli olmuyor diyebilirler. Bunlar kademedir. Bir anda her şeyin iyisine kavuşmak mümkün değil, önce yolları yapacağız, Türkiye'de ölen insanların sayısını azaltacağız, ondan sonra da yolların kalitesine başlayacağız.

Bizi ameliyat masasına yatırılmış hastadan uzaklaştırıp, nezle hasta ile meşgul etmek istiyorlar. Trafik kazalarında Türkiye'de her yıl 3-4 bin insan ölüyor, 100 binin üzerinde insan yaralanıyor.

(Milyonlarca maddi zarar var, niye sıcak asfalt yapmıyorsunuz?) diyorlar. Bırakın önce şu yolu yapalım, beton yolu da yaparız, en güzel yolu da yaparız.''

15 bin kilometrelik duble yol projesinin desteklenmesi gerektiğini vurgulayan Ergezen, ''Yollarımız yetersiz ve kalitesizdir, bu gerçeğin altını çizmek gerekiyor. Hedefimiz İzmir'i Van'a, Karadeniz'i GAP'a, Ankara'yı çevre illere ve İstanbul'u Türkiye'nin her tarafına bölünmüş yolla bağlamak'' diye konuştu.

Bu arada Ergezen, bir gazetedeki ''önce çimento fabrikalarının bulunduğu yere beton yol yapılsın'' şeklindeki habere yönelik olarak da ''doğru söylüyorlar, gazeteyi ben de alkışlıyorum. Lütfen önce çimento fabrikalarının önündeki yollar beton yol yapılsın, ondan sonra gelip bizim paramızı alsınlar, bize yol yapsınlar.''

DİĞER KONUŞMACILAR

Bayındırlık ve İskan Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Mücahit Şahin de, 2003 yılında 159 projede sürdürülen bin 600 km bölünmüş yol yapımıyla, devlet ve il yollarında toplam bölünmüş yol uzunluğunun 5 bin 459 km'ye ulaştığını belirterek, bölünmüş yol çalışmaları hakkında bilgi verdi.

TMÇB Başkanı Adnan İğnebekçili de hiçbir zaman toptancı bir genellemeyle, ''beton yol her ahval ve şeraitte asfalt yoldan daha üstündür'' diye bir iddiada bulunmadıklarını kaydederek, dünyaca kabul edilen bir alternatif olan beton yol uygulamasının da değerlendirilmesi gerektiğini vurguladıklarını ifade etti.

İğnebekçili, ''aşırı sıcak ve soğuk iklim şartlarında, aşırı ağır taşıt trafiğinin ve zayıf zeminin mevcut olduğu hallerde beton yolun uzun ömür maliyeti olarak asfalt yola karşı kesin üstünlüğe sahip olduğuna inanıyoruz'' dedi.

TÜRKİYE'NİN İLK BETON KARAYOLU

Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği (TMÇB) tarafından sağlanan finansmanla örnek yol olarak 2 kilometre uzunluğunda ve 12 metre genişliğinde yapılan beton yol, Afyon-Emirdağ Karayolu üzerinde, Afyon'a 5.7-7.7 kilometre mesafedeki bölünmüş yolun Afyon'a gidiş yönünde inşa edildi.

Karayolları Genel Müdürlüğü'nce, beton yolun yanında yapılacak bölünmüş yolun diğer yönündeki 2 kilometrelik kısım da asfalt ile kaplanacak, böylece çimento betonu ile asfalt yol aynı hizmet koşulları altındaki davranışları kıyaslanabilecek.


http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiyenin-ilk-beton-karayolu-acildi_18436.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!