Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Türkiye’ye Özgü Bir Metro Kazası

Örneği çok zor görülebilecek ve yetkililerin bile "Allah korudu. Dünyanın en önemli facialarından biri haline gelebilirdi" dediği türden bir faciya kıl payı ile atlatıldı. İzinsiz yapılan sondaj Taksim-4. Levent Metro Hattı’nı deldi. Bir metro treni boruların ucuna çarparak hafif hasar aldı.

Hürriyet Gazetesi
Türkiye’ye Özgü Bir Metro Kazası

br/> TAKSİM-4. Levent Metro hattında dün büyük bir faciadan dönüldü. Saatte 80 kilometre hızla giden metro treni, adı açıklanmayan bir firmanın izinsiz sondaj yaparak 25 metre derinliğe inen çelik delici borularına çarptı. İçinde 750 yolcunun bulunduğu metronun ön siperliği ile 2 vagon hasar gördü.



İZİNSİZ SONDAJ

Olay Volga Dış Ticaret’te ait arazide izinsiz yapılan sondaj sonucu yaşandı. Saat 08.00 sıralarında zemin etüdü için sondaja başlayan işçiler, Taksim-4 Levent Metro hattının üzerinde bulunan arazide 25 metreye kadar indiler. Gayrettepe ile Şişli istasyonları arasındaki tünelin 60 cm. kalınlığındaki tavanının da delindiği sondajda facianın eşiğine gelindi. Sondajda kullanılan 10 santimetre çapında ve 3-4 metre uzunluğundaki delici çelik borular Metro tünelinin içine girdi. Bu sırada 750 yolcusuyla 80 kilometre hızla Taksim yönüne giden Ahmet Tektek’in kullandığı metro, sondaj borularına çarptı. Çarpma sonucu aşağıya düşen borular, çekici vagonun siperilği ile 2 vagonda hasara yol açtı. Durum derhal telsizle metro yönetimine bildirilirken metro yoluna devam ederek yolcularını Şişli İstasyonu’nda indirdi. Yolculara bir arıza meydana geldiği ve araçların sefer yapamayacakları söylendi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Ahmet Selamet ile Genel Sekreter Mesut Pektaş, dün saat 17.30’da kazanın olduğu tünelde açıklamalarda bulundu. Sondaj için Büyükşehir’den ve Şişli Belediyesi’nden izin alınmadığını söyleyen Selamet, "Facianın eşiğinden döndük" açıklaması yaptı.

Korkunç ihmal

İstanbul Büyükşehir Genel Sekreteri Mesut Pektaş olayın vehametini şu sözlerle dile getirdi: "Sondajın çelik boruları 2 dakika önce düşse tren yırtarak geçecek. Allah korusun, elektrik kontağı çıkabilir. Dünyanın en önemli facialarından biri haline gelebilirdi." Pektaş, zemin etüdü için 10 metrelik sondajın yeterli olduğunu söyledi.


http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiyeye-ozgu-bir-metro-kazasi_47538.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!