Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Tuzla'da 'Hesaplar' Baştan Yanlış

MHP'li Torlak, Meclis'te ILO verilerini sıralayarak tersanelerdeki kaza oranının dünya ortalamasının altında olduğunu söylemişti. ILO: Veriler bizim değil.

Radikal Gazetesi/İsmail SAYMAZ
Tuzla'da 'Hesaplar' Baştan Yanlış

orlak Tersanesi'nin eski sahibi Milliyetçi Hareket Partisi (MHP) İstanbul Milletvekili Durmuşali Torlak 12 Şubat'ta Meclis kürsüsünde Tuzla tersanelerindeki ölümlerle ilgili konuşuyordu. Uluslararası Çalışma Örgütü'nü (İLO) kaynak olarak gösterdiği rakamları sıraladıktan sonra Türkiye'de tersanelerde meydana gelen ölümlerin, dünya ortalamasının altında olduğunu söylemişti. Ancak ILO temsilcisi, ölümcül kaza yüzdelerinin kendilerine ait olmadığını söyledi.

Durmuşali Torlak, TBMM Genel Kurulu'nda söz aldığında bir gün önce Desan Tersanesi'nde Cevat Toy adlı işçi ölmüştü. Torlak, gündem dışı konuşmasında, Tuzla tersanelerinde ölümcül kaza oranının dünya ortalamasının altında olduğunu savunmuş, buna dayanak olarak ILO verilerini göstermişti.

Bu yüzdeler kimin?
TBMM tutanaklarına göre Torlak, şöyle dedi: "Tuzla'da, yaklaşık 40 tersane bulunmaktadır. Bu tersanelerimizde, 2000 yılından bugüne kadar toplam 51 ölümlü iş kazası meydana gelmiştir. Bu dönemde, sektörde 172 bin kişi istihdam edilmiş olup, iş kazaları ölüm oranı 10 binde 3'tür. ILO verilerine göre aynı dönemde bu oran Amerika'da 10 binde 2, Japonya'da 10 binde 3, Çin ve Tayvan'da 10 binde 10, Malezya'da 10 binde 12 seviyesindedir."

Torlak'ın açıklaması, Tuzla'ya ilişkin Aralık 2007'de 'Tuzla Tersaneler Bölgesi'ndeki Çalışma Koşulları ve Önlenebilir Seri İş Kazaları Hakkında Rapor'u hazırlayan Bilgi Üniversitesi'nden araştırma görevlisi Aslı Odman'ın dikkatini çekti. Odman, bu karşılaştırmayı raporuna da taşımak istemiş, ancak böyle bir veriye ulaşamamıştı. Çünkü Odman'a göre ILO'da 'tersane sektörüne dair' böyle bir istatistik yoktu.

Araştırma görevlisi Aslı Odman, hem ILO Ankara'ya hem Cenevre'deki ILO merkezine danışarak söz konusu yüzdelerin kendilerine ait olup olmadığını sordu. ILO Ankara ve Cenevre'den Odman'a gönderilen yanıtta, bu verileri ILO'nun hazırlamadığı kaydedildi.

ILO:Veriler bizim değil
ILO Türkiye Temsilcisi, ILO'nun gemi inşasıyla ilgili hazırladığı böyle bir verinin bulunmadığını belirterek, şunları söyledi: "Böyle bir karşılaştırmayı yapacak veri yok elimizde. Cenevre'yle yaptığımız yazışmada gemi inşasına ilişkin bir veri olmadığını söylediler. Herhangi bir araştırmadan alınmış olabilir. ILO yöntemleri kullanılarak yapılmış bir yüksek lisans araştırması olabilir. O araştırmada yapılan alan çalışmasında karşılaşılan sayılar olabilir. Ama ILO kaynaklı değil."

'Bilgileri danışmanım verdi'
Torlak, Meclis'te dile getirdiği rakamları nereden aldığını şöyle açıkladı: "Bilgileri danışmanım ILO Ankara bürosundan aldı. Herhangi bir yanlışlık olduğunu zannetmiyorum. Ancak bilgilerde yine de bir yanlışlık varsa muhatabı benim, özür diler gerekeni yaparım. Ayrıca ben tersane işini bıraktım. Tersanenin kurucu ortaklarındanım ve uzun süre de yönetim kurulu başkanlığını yaptım. 'Ya siyaset ya ticaret', siyaseti tercih ettim. 2005'te siyasete girince Tersaneden ayrıldım. Bir bağlantım yok."

http://www.yapi.com.tr/haberler/tuzlada-hesaplar-bastan-yanlis_60037.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!