Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Üçüncü Köprü için İki Seçenek

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale, İzmit ve İstanbul Boğazı’na yapılmak istenen köprülerle ilgili son durumu ve güzergahları açıkladı. Turhan’ın verdiği bilgiye göre üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhlar ‘Beykoz-Tarabya’ ve ‘Sarıyer-Yuşa Tepesi’.

Radikal Gazetesi
2 Üçüncü Köprü için İki Seçenek

Karayolları Genel Müdürü, İstanbul Boğazı'nda yeni köprünün ya Beykoz-Tarabya ya da Sarıyer-Yuşa Tepesi arasında olacağını söyledi.

Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale, İzmit ve İstanbul Boğazı’na yapılmak istenen köprülerle ilgili son durumu ve güzergahları açıkladı. Turhan’ın Anadolu Ajansı’na verdiği bilgiye göre İstanbul Boğazı’na üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhlar ‘Beykoz-Tarabya’ ve ‘Sarıyer-Yuşa Tepesi’. Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye  Meclisi’nin kararı doğrultusunda, bu güzergâhlardan birinin imar planlarına işleneceğini açıkladı. Turhan “Çanakkale’ye inşa edilecek köprü için ilk tespit edilen güzergah, Sarıçay-Kilitbahir arası. Ancak Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili değerlendirilmesi gereken bazı konular var. Köprü ve bağlantı yolları için bu yıl ihaleye çıkılacak.  İzmit Körfez Geçişi projesinde de ‘yer teslimi’ aşamasına yaklaşıldı” dedi. 

Karayolları Genel Müdürü Turhan, üç önemli projeyi öngörülen sürelerde işlemlerin tamamlanması durumunda altı-yedi yıl içerisinde hizmete açmayı hedeflediklerini söyledi. (aa)

İzmit’te çalışmalar hızlandı

Derin deniz sondajları başladı: “‘(İzmit Körfezi Köprü Geçişi) Sözleşmenin Yüksek Planlama Kurulu’nca onaylanmasının ardından konsorsiyuma yer teslimi yapılacak ve çalışmalar başlayacak. Müteahhidimiz çalışmaları sürdürüyor. Özellikle Körfez Köprüsü ’nün inşa edileceği mevkideki derin deniz sondaj çalışmaları ve proje yapımına esas arazi jeoteknik ve jeolojik raporları güncelleştirme çalışmaları başladı. Finansman temini çalışmalarını da devam ettiriyor. Gayri resmi olarak çalışmalar başladı.”

Ege’den Avrupa’ya kesintisiz yolculuk

* Köprü sağa sola kayabilir: “Çanakkale’de inşa edilecek köprü için ilk tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, sit alanlarıyla ilgili, Kültür ve  Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var. Bunları artık önümüzdeki günlerde  netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün  uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450 metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp azalabilir.”

* İhale bu yıl: “Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve fizibilite çalışmaları tamamlanacak ve bu yıl ihaleye çıkılacak. Proje özellikle Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle kesintisiz karayolu ulaşımını sağlayacak.”

* İstanbul’un batısına ulaşım bu köprüden olacak: Projenin tahmini maliyeti 4.5 milyar dolar. Yol yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacak. İstanbul ’un batısında, Trakya ’daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah üzerinden sağlamayı düşünüyoruz. Bu  köprülerin yoğun trafiğini dengeleyecek.

Çinliler, Fransızlar, Avusturyalılar talip

* Köprü uyumlu olmalı: “Üçüncü köprü geçeceği yer coğrafi yapısı, tarihi ve doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre olmalı.”

* İki olasılık: “Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahlar Beykoz-Tarabya ve Sarıyer-Yuşa Tepesi. İstanbul Büyükşehir Belediye  Meclisi’nin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan biri imar planlarına işlenecek. Ardından ilana çıkalacak.” 

* Yap-İşlet-Devret modeliyle üçüncü köprüye talip çok: “Proje, maliyeti gelirini karşılama oranı yüksek bir projedir. Kısa sürede kendi yatırım maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip  bir projedir. Bundan dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar, Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye çıkılması durumunda talip olacaklarını  belirtti. Yap-İşlet-Devret ile çıkacağımız bir projeye çok isteklinin olması hem ülkemizdeki ekonomik istikrarı hem de yatırım yapma cesaretini ortaya koyması bakımından memnuniyet verici.”

http://www.yapi.com.tr/haberler/ucuncu-kopru-icin-iki-secenek_76352.html

Read Comment Section
2 Yorum Yorum Yaz
  • Üçüncü köprü raylı taşımaya uygun projelendirilmez ise bu kente iyilik değil kötülük yapılır; 50 yıl sonra Boğazda kaç adet köprü olduğunu kimse hatırlamaz. Bir sürü yeni köprü gereksiminine yol açar. Avrupa, Asya ve Afrika'nın yükü boğazın üzerine hücum edecektir. Üç köprü 20-25 milyon nüfusa 2020'de ulaşacak İstanbul'a yetmeyecek ve arka arkaya köprülerin inşaası gündeme gelecektir. Köprü yerine ikinci bir boğaz tüneli hem raylı taşımaya hem de motorlu taşıtlara hizmet verecek şekilde yapılsa 100 yıllık çözüm üretilmiş olacaktır. Neden Türkler 100 yıl ileriye cevap veren bir ulaşım projesi yapamasın? YANITLA
  • Ulaştırma Bakanlığının yeni köprüde toplu ulaşıma en az %50 yer vermesini isterim. Metrobüs iyi. İstanbullu sevdi. Raylı ulaşım olsa daha iyi olur. Ulaşım kongresinde konuşulanlar dikkate alınmalı. Bir Mühendis arkadaş "İstanbul'un haritasını karolajlara ayırıp planlasak ve ulaşım sorununu bu şekilde çözsek" dedi. Orman sahalarının daha az yaralanması için alt tünel geçitleri uygulanmalıdır. YANITLA
2 yorumdan 2 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!