Köprü Piyangosu Poyrazköy - Garipçe'nin
Üçüncü Değil, Üç Geçişli Köprü
'Üçüncü Köprü' mü, İstanbul mu?
'Olursa da Raylı Olsun'
Otoyolu Alan, Yolu da Yapacak
3. Köprü Güzergahı Onaya Kaldı
Üçüncü Köprü için İki Seçenek
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale, İzmit ve İstanbul Boğazı’na yapılmak istenen köprülerle ilgili son durumu ve güzergahları açıkladı. Turhan’ın verdiği bilgiye göre üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhlar ‘Beykoz-Tarabya’ ve ‘Sarıyer-Yuşa Tepesi’.
|
Karayolları Genel Müdürü, İstanbul Boğazı'nda yeni
köprünün ya Beykoz-Tarabya ya da Sarıyer-Yuşa Tepesi arasında olacağını
söyledi. |
-
Üçüncü köprü raylı taşımaya uygun projelendirilmez ise bu kente iyilik değil kötülük yapılır; 50 yıl sonra Boğazda kaç adet köprü olduğunu kimse hatırlamaz. Bir sürü yeni köprü gereksiminine yol açar. Avrupa, Asya ve Afrika'nın yükü boğazın üzerine hücum edecektir. Üç köprü 20-25 milyon nüfusa 2020'de ulaşacak İstanbul'a yetmeyecek ve arka arkaya köprülerin inşaası gündeme gelecektir. Köprü yerine ikinci bir boğaz tüneli hem raylı taşımaya hem de motorlu taşıtlara hizmet verecek şekilde yapılsa 100 yıllık çözüm üretilmiş olacaktır. Neden Türkler 100 yıl ileriye cevap veren bir ulaşım projesi yapamasın? YANITLA
-
Ulaştırma Bakanlığının yeni köprüde toplu ulaşıma en az %50 yer vermesini isterim. Metrobüs iyi. İstanbullu sevdi. Raylı ulaşım olsa daha iyi olur. Ulaşım kongresinde konuşulanlar dikkate alınmalı. Bir Mühendis arkadaş "İstanbul'un haritasını karolajlara ayırıp planlasak ve ulaşım sorununu bu şekilde çözsek" dedi. Orman sahalarının daha az yaralanması için alt tünel geçitleri uygulanmalıdır. YANITLA

