Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Yağmur, Altyapı Derken Sıkıştık

İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile İSKİ'nin altyapı çalışmaları yağmur ve kötü hava koşullarıyla birleşince, trafik özellikle sabah saatlerinde içi

Sabah
Yağmur, Altyapı Derken Sıkıştık

b>İstanbul Büyükşehir Belediyesi ile İSKİ'nin altyapı çalışmaları yağmur ve kötü hava koşullarıyla birleşince, trafik özellikle sabah saatlerinde içinden çıkılmaz oldu.

İstanbul'un trafiğine çözüm bulmak amacıyla Büyükşehir Belediyesi tarafından 1998'de kademeli olarak yapımına başlanan, ancak sadece 4'ü tamamlanan 24 köprülü kavşak inşaatı, mega kentin trafiğini kabusa çevirdi. 5 köprülü kavşak inşaatının ise hala proje aşamasında olduğu İstanbul'da İSKİ'nin altyapı çalışmalarına da hız vermesiyle sabah ve akşam trafikleri çekilmez hale geldi.

KASIMDA RAHATLAYACAK
Yağmurlu havaların başlamasıyla özellikle sabah saatlerinde Boğaz ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinde uzun araç kuyrukları oluşurken, bazı yolların trafiğe kapalı olması ya da kısmen işlemesi nedeniyle de ana caddelerde trafik kilitleniyor. Yaklaşık 15 dakikalık bir mesafeye bir saatte gidilebiliyor.

Vatandaşa hayatı zehir eden kavşak inşaatlarından Beşiktaş Kışlaönü, Libadiye Alemdar Caddesi ve Kartal Rahmanlar'daki çalışmalar bu ayın sonunda, Pendik E-5 Köprülü Kavşak, Küçükçekmece Başak Konutları Bağlantı Yolu Köprüsü, Zeytinburnu DDY Sümer Köprüsü Genişletilmesi ve Zeytinburnu Sahil Yolu üstgeçiti inşaatları ise kasımda tamamlanacak.

24 SAAT ÇALIŞIYORUZ
Büyükşehir Belediyesi Fen İşleri Daire Başkanı Yunus Balta, kavşakların yapımı için üç vardiya halinde 24 saat çalıştıklarını belirterek, "Amacımız önemli noktalardaki kavşakların planlandığı tarihten önce bitirilmesi. Bu kavşaklar, yapıldığında her gün artan trafiğe nefes aldıracak" diye konuştu.

ÇÖZÜM RAYLI SİSTEM
Uzmanlar kavşak ve yol çalışmalarının zorunlu olduğunu ve trafiği rahatlatacağını ama çözmeyeceğini söyledi. İTÜ Anabilidim Dalı öğretim üyelerinden Prof. Dr. Haluk Gerçek, "İstanbul trafiğine raylı sistem ve deniz ulaşımının artırılması halinde çözüm bulunabilir. Batılı devletlerle İstanbul arasında raylı sistemde 100 yıllık geri kalmışlık söz konusu. Deniz ulaşamından da gereğince yararlanılmalı" dedi.

ZORUNLU İŞLER
İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Nadir Yayla "İstanbul'un ulaşım altyapısı zayıf. Karayolu altyapısının iyileştirilmesi gerekiyor. Kavşak, yeni yol yapımı, yolların yenilenmesi gibi değişik şekillerde bu yapılıyor. Yapmak zorundasınız. Aksi takdirde daha kötüye gider" dedi.

Yayla, "Ancak bunların plan çerçevesinde yapılması gerekir. Kavşak yapıyorsanız o kavşağı kullananlar için alternatif yollar bulunarak gösterilmesi zorunludur" diye konuştu. Yayla, yapılması gerekenleri şöyle anlattı "Köklü çözüm için raylı sistem başta olmak üzere daha büyük kapasiteli taşıtlara ağırlık verilmeli. Karayolu taşımacağılında minibüs, dolmuş, otobüs yerine daha fazla yolcu taşıyan araçlar tercih edilmeli. Otomobil kullanımı azaltmalı.Bunu da raylı sistem ve deniz trafiğiyle sağlayabilirsiniz."

http://www.yapi.com.tr/haberler/yagmur-altyapi-derken-sikistik_6838.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!