Yakılacak, Yakılmayacak, Yıkılacak, Yıkılmayacak
Nerede buluşalım? AKM'nin önünde. İstanbulluların çoğu Atatürk Kültür Merkezi'yle ilgili böyle bir cümle kurmuştur. 1950'li yıllarda Türkiye'de modern bir sanat merkezi ihtiyacıyla yapımına girişilen bina yıkılma tehlikesiyle karşılaştı, ardından yenilenmesine karar verildi. Eğer İstanbul, 2010 Avrupa Kültür Başkenti olmasaydı belki de yılların

/P> Babası yaptı oğlu yeniliyor "2010 yenileme projesini eşim Melkan Gürsel Tabanlıoğlu'yla üstlenince ilk işim, bu binanın yapımında babamla çalışan ekibi bir araya toplamak oldu. İngiliz Kraliyet Operası'nın sahne ve teknik donanım danışmanı Ann Minors'dan, akustik konusunda ise Robert Essert'in danışmanlığından yararlanacağız. Hatta zamanında babamla statik konusunda çalışan Prof. İrfan Balioğlu'yla da temasa geçtik. Ana mimari korunacak, yeni teknolojiyle 365 gün kullanılabilecek bir proje gerçekleştirmek istiyoruz. Üst kattaki sanat galerisi daha işlevsel olacak, arka tarafta bir restoran olacak. Bazı ahşap malzemeler yenilenecek." AKM'de zaman durur "Geçen seneki İstanbul Bienali'nden bir sene önce küratör,üç ayrı mekânda ses enstelasyonu gerçekleştirmek istediğini söyleyince ben direkt AKM'yi seçtim. Bir kere AKM'nin kendi ses arşivi var, özel izinle arşivden yararlandım. Daha sonra ünlü, ünsüz rastlantı olarak seçilen 10 kişiye 'AKM deyince aklınıza ne geliyor?' sorusunu yönelttim. Beklediğim gibi birçoğu için buluşma yeri, bir kısmı için ise ilk tiyatro seyredilen yerdi. Daha sonra bu parçaları benim hissettiklerimle birleştirdim ve ortaya 58 dakikalık bir proje çıktı. Bence AKM, Türkiye'nin moderleşmesinin yüzü. Toplumsal bir hatıra sunuyor."
|