Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

İş dünyasında çevreye ve topluma karşı sorumluluk alanında bir uyanış için kıpırdanmalar yaşanıyor. Sadece bugünü karla kapatmayı değil, uzun dönemde karlılık ve çevreye duyarlı sürdürebilirliği hedefleyen stratejiler şirketlerin gündemine girmeye başladı. 21. yüzyılın kurumsal etik kodu yeşil olmak. Kar amaçlı şirketlerin 'hep bana, hep bana'

Dünya Gazetesi
'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

edeniyetin gelişmesini sağlayan kim? Biz insanlar. Peki, medeniyet uğruna doğanın bozulmasının, doğal felaketlerin artmasının, bu bozulmanın sonucunda meydana gelen hastalıkların, kazaların ve tehlikelerin kısmi sorumlusu kim? Gene biz insanlar. Yeni buluşlarla heyecanlanıp, tükeneceğine inanmadığımız doğal kaynakları sonuna kadar zorlayarak medeniyetin ilerlemesi için el ele verip uğraşmadık mı? Dünya insan yapımı teknolojilerle, binalarla ve makinalarla geliştikçe, birçoğumuzun gözünü hırs bürüdü. Daha çok şeye sahip olmak istedik, daha çok para kazanmak, daha çok söz sahibi olmak vs...

Dünyanın doğasından günden güne daha uzaklaşarak kendi inşa ettiğimiz binalar,  icat ettiğimiz makinalar ve araçlar arasında sıkışıp kaldık. Bu icat ettiğimiz araçların hayatımızı kolaylaştırdığına inandık, gündelik yaşamımızı sürdürmek için onlarsız olamaz hale geldik. Tüm bu dönüşüm içinde, kendi doğamızdan da uzaklaştık. Birkaç nesil öncesinde anne-babaların çocuklarına öğütlediği manevi değerlerin modası geçti. Saygı, sevgi, özen, inanç ve güven yerini hırs, savaş, para gibi agresif ve ben merkezci kavramlara bıraktı. Belki birçoğunuz bu kadar da karamsar bir durum yok diye içinden geçiriyor olabilirsiniz. Ancak, bugün değilse yarının resmi işte böyle karanlık... Eğer bu gidişe bir dur denmez, kurumsal ve bireysel çıkarların uğruna doğanın bozulmasına göz yumulmaya devam edilirse...

21. yüzyılın etik kodu yeşil olmak

Özel sektörün, tüm ulusları birbirine bağlayan gücü dikkate alındığında, şirketlere bu karanlık dönemden çıkmak için öncülük görevi düşmekte. İş dünyasında çevreye ve topluma karşı sorumluluk alanında bir uyanış için kıpırdanmalar yaşanıyor. Sadece bugünü karla kapatmayı değil, uzun dönemde karlılık ve çevreye duyarlı sürdürebilirliği hedefleyen stratejiler şirketlerin gündemine girmeye başladı. 21. yüzyılın kurumsal etik kodu yeşil olmak. Kar amaçlı şirketlerin 'hep bana, hep bana' felsefesi artık işlemiyor. Tabii ki şirketlerin primer amaçları karlılık ancak tek amacı karlılık olan şirketlerin sürdürülebilirliklerini sağlaması çok zor. Şirketler müşteri, hissedar ve çalışanlarına karşı sorumluluklarının olduğu gibi, çevreye ve topluma karşı da sorumluluklarının bilincinde olmalı.

Direkt sorumlu oldukları müşteriler, hissedarlar ve hatta çalışanlar sadece şirketin hisse değeri, ürün veya servisleriyle ilgilenmiyorlar, şirketlerine güvenmek istiyorlar. Güven olmadan o markanın diğer şirketlerin markalarından hiçbir farkı yok. Fiyatı ve kalitesi aynı olan iki üründen birinin diğerinden fazla satılmasının nedeni ne olabilir? Güven olabilir mi? Batı toplumlarında, bir şirketin etik uygulamaları ve doğayla barışık duruşu, müşterinin satın alma kararına düşünüldüğünden fazla etki etmekte. Müşteriler, ürünü olduğundan iyi gösteren reklam kampanyalarına değil; akılcı, yaratıcı ve etik uygulamaların ürünü olan pazarlama stratejilerine ilgi gösteriyorlar. 1980'lerden 2000'lere kadar yaygın görüş 'iş hayatında kazık atmadan para kazanılamaz'ken, bugün birçok etik girişimci için yollar açılmış durumda. Hepimiz 'iyi adamlar da para kazanır' söylemine inanmak istiyoruz.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/yesil-gerilla-pazarlama-yukseliyor_78568.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!