Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

İş dünyasında çevreye ve topluma karşı sorumluluk alanında bir uyanış için kıpırdanmalar yaşanıyor. Sadece bugünü karla kapatmayı değil, uzun dönemde karlılık ve çevreye duyarlı sürdürebilirliği hedefleyen stratejiler şirketlerin gündemine girmeye başladı. 21. yüzyılın kurumsal etik kodu yeşil olmak. Kar amaçlı şirketlerin 'hep bana, hep bana'

Dünya Gazetesi
'Yeşil Gerilla Pazarlama' Yükseliyor

BR>
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Okulda Başlıyor

Kurumsal sosyal sorumluluk birkaç senedir gözde işletme okullarının da ders programında yerini aldı. Sosyal fayda sağlayan alanlara ilgi gün geçtikçe artıyor. Kar amacı gütmeyen kurumların yönetimi veya kar amaçlı kurumların sosyal sorunlara eğilmesi, farklı bakış açısı, eğitim ve liderlik vasıfları gerektiren alanlar. Businessweek'e göre, Yale Üniversitesi sosyal alanlarda başı çekiyor. Yale'de MBA programı içinde sosyal fayda yaratma odaklı toplam 95 ders var; Berkeley'de 74 ders, Wake Forest'te ise 27 ders seceneği bulunmakta. Wharton, Cornell ve Columbia Üniversitelerinin ön sıralarda bulunduğu liste kurumsal sosyal sorumluluğun Amerikan üniversitelerinde önemli bir yere sahip olduğunun göstergesi. Amerika'daki MBA okullarının yarısından çoğu kurumsal sosyal sorumluluk dersini zorunlu hale getirmiş.

Kurumsal sorumluluk derslerinin popüler hale gelmesinin tek sebebi patlak veren finansal skandallar değil. Bugün MBA eğitimi alan öğrencilerin profiline baktığımızda, çoğunun geri dönüşüm, kamu hizmeti, gönüllü çalışma ve organik yiyecekler gibi konularla içiçe büyüdüklerini görüyoruz. Bu nesil, işletmelerin para odaklı kuruluşlar olmasının yanında sosyal değişim araçları olabileceğine inanıyor. Örneğin, Stanford Üniversitesi etik ve sosyal sorumluluk derslerinin yanı sıra Hizmet Öğrenme Programı dahilinde öğrencilere bir dönem yurtdışında okumayı zorunlu kılıyor. Normalde göremeyeceği bir ülkede yaşama ve gönüllü olarak çalışma imkanı sağlayan bu programla öğrenciler Tayland ve Kamboçya gibi seks trafiğine ve AIDS'e karşı savaşan sosyal girişimlerde çalışmalar yapmak ve deneyim kazanmak şansına sahip oluyor. Geleceğin girişimcisi bu sayede mezun olduğunda iş dünyasında neler yapabileceğini farklı bir pencereden görüyor.

Yale Profesörü Koichi Kurisu'ya göre, kesinlik ve istikrar kaybolunca geriye sadece liderlik kalır. Dolayısıyla, nasıl liderler yetiştirildiğinin önemi bugün daha fazla hissedilmekte.

Yönetim Yemini: 'Çevreye zarar vermeyeceğim'

İklim değişimi, çevre problemleri ve sosyal sorunlar gelecek nesil liderlerini kompleks konularda etkin ve çok kapsamlı kararlar almaya zorlayacak. Bu kararları alırken iş adamlarının önceliği işin karlılığından da öte çevreye zarar vermemek prensibine dayanmalı. Harvard İşletme Profesörleri Rakesh Khurana ve Nitin Nohria'nın görüşü bu önceliğin Hipokrat Yemini'ne benzer bir yeminle iş literatürüne girmesi yönünde. Bill Gates'in yaratıcı kapitalizm olarak adlandırdığı kavram, gelecek nesil liderlerin sadece istenen sonuçlara ulaşmak için değil, kararlarının kendi şirketleri ve pazarlarını aşan etkilerinden de sorumlu olduklarını vurgulamakta.

Yönetim Yemini, liderlerin önemli kararlarının geniş etkilerinin bilincinde olmaları ve çok yönlü çevresel ve sosyal yükümlülüklerin de sorumluluklarının başında geldiğini hatırlatan kendi kendine ve topluma verilmiş bir söz niteliğinde.

Yönetim Yemini neleri vurgulamalı?

- Dürüst ve adil olmak;
- İnsan hak ve hürriyetlerine saygı duymak;
- Herşeyin ötesinde dünyanın sürdürülebilir refahı için çalışmak;
- Sömürü ve yozlaşmaya karşı durmak;
- Verilen tüm kararlardan sorumlu olmak;
- Çevreye zarar vermemek ve çevreyi korumak.

Değişen dünya, bozulan çevre ve yok olan kaynaklar alarm verirken, iş dünyası, yavaş da olsa bilinçlenmek ve harekete geçmek için çaba harcamakta. Batı dünyasında başlayan bu çabaların dünya genelinde hareketlere dönüşmesi uluslararası şirketlerin stratejileriyle hızla yaygınlaşabilir. Bugün karlılık sağlamak hatta zararları kapamak öncelik olsa da, etik uygulamalar ve çevreye karşı sorumluluk, şirketlerin strateji maddelerine dahil olmalı. Böylece, bu uygulamalara ayrılan yatırımlar yarın şirketlere, verimlilik, satış veya inovasyon alanında kazanım olarak dönecektir.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
ETİKETLER: yeşil
http://www.yapi.com.tr/haberler/yesil-gerilla-pazarlama-yukseliyor_78568.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!