Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen
İLİŞKİLİ HABERLER

100 Sayfalık 3. Havalimanı...

3. Havalimanı: Mahkeme Bilirkişi...

3. Havalimanı Metrosu için İlk Adım

3. Havalimanında 'Bataklık'...

Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması:...

3. Havalimanına Şaşırtan Eleştiri!

"3. Havaalanı 70 Kotunda Olursa...

Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması

'3. Havalimanı Bizim Olmazsa...

3. Havalimanı ve 3. Köprü...

Rekabet Kurulu'ndan 3. Havalimanı...

3. Havalimanı için Dava Çok, Karar Yok!

3. Havalimanının Zemini Sağlam Değil!

Tasarımcısı 3. Havalimanını Anlattı

3. Havalimanı Meclis Gündeminde

3. Havalimanı Şirketi için...

3. Havalimanı için Korkutan Hesaplama

Türkiye'nin İlk 'Karbon Nötr' Havalimanı

3. Havalimanı için Üç Yerli...

3. Havalimanın Kredisi 6 Bankadan

Bakan Doğruladı: 3. Havalimanının...

3. Havalimanının Adı Belli Oldu mu?

Eyüp Ağaçlı Köyü Sahili Halka Kapatıldı

3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!

3. Havalimanı İnşaatında İş...

Üçüncü Havalimanı Kamulaştırmasına...

"Kanal İstanbul’u Bekleyecek...

3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!

"3. Havalimanı" Tedirginliği:...

3. Havalimanında Hesaplar Değişti

3. Havalimanı Planları Askıya Çıktı

3. Havalimanı İmar Suçu

3. Havalimanında "Kot" Revizyonu!

Rakamlarla 3. Havalimanı Katliamı

3. Havalimanının Saha Bilgileri...

İstiklal Caddesi'nde 3. Havalimanı...

İşte İstanbul'un 3. Havalimanı...

Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...

3. Havalimanı İnşaatındaki...

3. Havalimanı İstanbul için Büyük Tehdit

3. Havalimanının Temeli Atılıyor

'3. Havalimanı için Kesilecek...

3. Havalimanı İşte Böyle Olacak!

3. Havalimanında "Sulak Alanlar"...

3. Havalimanına Özel Sulak...

Erdoğan'dan "3. Havalimanı" Açıklaması!

3. Havalimanı Kaldığı Yerden Devam!

3. Havalimanı Başlamadan Büyüdü

Üçüncü havalimanının 8 bankayla yapılan finansman görüşmelerinde ortaya çıkan dikkat çekici detaylara göre İstanbul’un yolcu trafiğindeki artış nedeniyle toplam kapasite 150 milyondan 180 milyona çıkarılıyor.

yapi.com.tr
3. Havalimanı Başlamadan Büyüdü

Hürriyet Gazetesi'nden Hülya Güler'in haberine göre, Yap-İşlet-Devret modeli ile 25 yıllık kira bedeli karşılığı 22.1 milyar Euro’ya ihale edilen 3. havalimanının finansmanında şartlar belirmeye başladı. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan tarafından 7 Haziran’da temeli atılan 3. havalimanının ihalesini kazanan Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu, bir yandan özkaynaklarıyla inşaatı sürdürürken, bir yandan da finansman için görüşmeleri yürütüyor. Şu ana kadar 8 yerli bankanın finansmana katılmak üzere görüşmelerde yer aldığı belirtilirken, projeye yabancı bankalar ile eximbankların da ilgi gösterdiği belirtiliyor. Projenin ilk fazı için yapılan görüşmelerde, 90 milyon yolcu kapasitesine göre finansman paketi hazırlanıyor. Pakete ilişkin ortaya çıkan önemli bir detay ise, 4 faz olarak yapılması planlanan havalimanı projesinin tamamı için açıklanan 150 milyon yolcu kapasitesinin, 180 milyona kadar çıkarıldığı.

İstanbul'a Yeni Bir Proje Daha Geliyor: Limankent!

90+90 milyon yolcu

2017’de tamamlanması planlanan ilk fazda daha önce 70-90 milyon yolcu kapasitesi olacağı açıklanmıştı. Ancak konsorsiyumun 70 milyon yerine ilk fazı 90 milyon yolcu kapasitesine göre yapmaya karar verdiği belirtildi. Buna gerekçe olarak ise, İstanbul’daki mevcut Atatürk ve Sabiha Gökçen havalimanlarının yıllık yolcu kapasitesinin daha şimdiden 70 milyonu aşmış olması gösteriliyor. Bu rakamın 2017’de, 90 milyon seviyelerine yaklaşacağı öngörüsünden hareketle projenin hemen ilk etapta buna göre planlanmasının daha doğru olduğu kararı verilmiş. Dolayısıyla yıllık 150 milyon yolcu kapasitesi ile dünyanın en büyük havalimanı projesi olarak lanse edilen 3. havalimanı projesi İstanbul’daki yolcu trafiğinin artışına paralel olarak 90+90 olmak üzere 25 yılın sonunda 180 milyon yolcuya göre planlanıyor.

"3. Havalimanı" Tedirginliği: Ne Olacağını Bilmiyoruz!

Cazip görülüyor

Rakamlar, ‘3. havalimanı daha başlamadan büyüyor mu?’ yorumlarına neden olurken, finansmana yakın kaynaklar, “3. havalimanı taşıdığı potansiyel ve kamunun sağladığı garantiler ile, kredi verecek kuruluşlar açısından cazip bir proje. Yerli ve yabancı birçok banka finansmana katılmakta istekli. Eximbanklar ise özellikle projenin ikinci fazının finansmanı ile ilgili.

Dünyanın en büyük 10 havalimanı

ATLANTA 94.4

PEKİN 83.7

LONDRA HEATHROW 73.3

TOKYO HANEDA 69.5

CHİCAGO 66.9

LOS ANGELES 66.6

DUBAİ 66.4

PARİS 62

DALLAS 60.4

HONG KONG 59.9

Havalimanı özellikleri

165 yolcu köprüsü

500 uçak kapasitesi

4 terminal binası

8 kontrol kulesi

6 pisti

16 taksi yolu

70 bin araçlık otopark

4 yıl ödemesiz 16 yıl vade

Projenin ilk fazı için yapılan finansman görüşmelerine ilişkin ilk etapta ortaya çıkan diğer detaylar ise şöyle: Konsorsiyum, şu anda yerli bankalardan İş Bankası, Akbank, Yapı Kredi, Garanti, Denizbank, Halkbank, Ziraat Bankası ve Vakıfbank ile masada. İlk etapta planlanan projeye 6.6 milyar Euro yatırım yapılması. Bunun 4.3 milyar Euro’su kredi olarak kullanılırken, geri kalanını Konsorsiyum özkaynaklarından karşılayacak. 4 yılı ödemesiz olarak planlanan kredinin vadesinin 12 yıldan 16 yıla kadar uzayabileceği belirtiliyor. Şu anda müzakereleri devam eden ve henüz şartları kesinleşmeyen pakete 6 ile 10 yerli bankanın katılabileceği belirtiliyor.

3. Havalimanı Havadan İşte Böyle Görüntülendi

Yan işler yerli bankalara cazip

Yerli bankaların 3. Havalimanı projesine olan yakın ilgi göstermesinin nedenlerinden birinin de projenin sağlayacağı nakit akışı ve yeni iş alanları. Havalimanı için yapılacak yan bağlantı yollarının finansmanı, faaliyete geçmesiyle birlikte oluşacak yeni iş sahalarının getireceği yeni iş imkanlarının yerli bankalar için özellikle bireysel bankacılık faaliyeti açısından büyük potansiyel barındırdığı, bu nedenle de finansman paketine katılmakta istekli oldukları kaydedildi.

22.1 milyar Euro’luk ihale

Mayıs 2013’te gerçekleşen 3. Havalimanı İhalesi’nde en yüksek teklifi 22 milyar 152 milyon Euro’yla Limak-Kolin-Cengiz-Mapa-Kalyon Ortak Girişim Grubu verdi.

Proje tamamlandığında 165 yolcu köprüsü, 4 ayrı terminal binası, 8 kontrol kulesi, her türlü uçak tipinin operasyonuna uygun müstakil 6 pist, 16 taksi yolu, 500 uçak park kapasiteli toplam 6.5 milyon metrekare büyüklüğünde apron olacak.

Yapım maliyetinin 10 milyar 247 milyon Euro olması öngörülen havalimanının 2018 sonunda tamamlanması hedefleniyor.

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-havalimani-baslamadan-buyudu_121718.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!