Babacan'a AVM Sorusu
Türkiye AVM’ye Doydu mu?
Türkiye'de 48 İlde 299 AVM Var
İlçelere de AVM Açılacak
AVM’lerin Cirosu Yükseliyor
İstanbul AVM Şehri Olma Yolunda
Kışla Nasıl AVM'ye Döndü?
“Okulumu Yıktırmam, AVM Yaptırmam!”
AVM'de Devran Döndü!
AVM'ye Karşı Şelaleli Eylem!
“Kent Merkezi Koca Bir AVM’ye...
AVM'ler 'Hastanelik' Oldu
"AVM'ler ile Hapishaneler Aynı"
MNG Eski Otogar Alanına Konut...
AVM'lerde İsyan Var: "Batıyoruz...
AVM'ler ile İlgili Çarpıcı İddia!
Türkiye Esnaf ve Sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, AVM'lerde mağaza açmaya çalışan yerli yatırımcının rekabete ve maliyete dayanamayıp dükkanı kapatmak zorunda kaldığını, yabancı markalara hem kira hem de ortak giderlerde indirim yapıldığını, maliyetin farkının ise yerli mağazalardan çıkarıldığını öne sürdü.
Palandöken, yaptığı yazılı açıklamada, marka yarışına giren AVM yönetimlerinin, yabancı markaları çekebilmek için 100 avro metrekare fiyatını 50 avroya indirdiğini savundu.
Alışveriş merkezlerine yapılan 40 milyar dolarlık yatırımın 12 milyar dolarlık kısmının yabancı sermayeden oluştuğunu bildiren Palandöken, açıklamasını şöyle sürdürdü: "Açılan her AVM birbirinin aynı konseptte oluyor. Yabancı ünlü markaların kendi AVM'lerinde açılması için her türlü kolaylığı sağlıyorlar. Kiralarını yarı yarıya azalttıkları gibi AVM'nin ortak giderlerinde de indirim yaparak ayrımcılık yapıyorlar. AVM için pazarlık yapan yerli mağaza sahibi ise aynı şartları alamıyor. AVM'lerde yabancı markalara hem kira hem de ortak giderlerde indirim yapılırken, maliyet farkı yerli mağazadan çıkarılıyor. Aynı turizm sektöründe olduğu gibi yabancıya ucuz yerliye pahalı tarife uygulanıyor." |