Alışveriş
Merkezi Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre
Research tarafından ortak proje olarak oluşturulan AVM
Endeksi’nin Temmuz ayı sonuçları açıklandı.
Sonuçlara göre, 2009 yılının en yüksek ciro endeksi verilerine Temmuz ayında
ulaşıldı. Ciro endeksi geçen yılın Temmuz ayına göre yüzde 8, bu
yılın Haziran ayına göre yüzde 1 arttı.
Tüketici güveni artıyor
AYD Başkanı Hakan Kodal, Temmuz ayı sonuçlarını şu şekilde
değerlendirdi: “Ocak 2008’den bu yana (son 19 ayda) Aralık 2008 dışında en
yüksek cirolara Temmuz 2009’da ulaşıldı. Üstelik Temmuz 2009’da gerçekleşen
indirim oranlarının Aralık 2008’e göre çok daha düşük olduğunu da göz önüne
alırsak, cirodaki düzelmelerin nedeninin tüketicinin güven artışı olduğunu
söyleyebiliriz. Bu veriler krizden çıkışı teyit eder niteliktedir”.
Krizden çıkış İstanbul’dan başladı
Akademetre CEO’su Dr. Halil İbrahim Zeytin ise ciro endeksi
verilerindeki artışın ağırlıklı olarak İstanbul’daki AVM’lerin cirolarında
gerçekleşen artıştan kaynaklandığını belirterek, “Bu verilere göre krizden çıkış
İstanbul’dan başladı” dedi.
Temmuz ayında AVM’ler ağırlıklı olarak hafta içi ziyaret
edildi
AVM’lerde metrekare başına düşen ziyaretçi sayısı geçen yılın aynı ayına göre
değişmedi. Bu yılın Haziran verilerine göre ise yüzde 3 oranında bir artış
gösterdi. Ziyaretçi sayılarının hafta içi ve hafta sonu dağılımları
incelendiğinde ise mevsimsel etkilenmeler dolayısı ile AVM’lerin ağırlıklı
olarak hafta içinde ziyaret edildiği ortaya çıktı. Elde edilen bu sonuç yaz
aylarında alışverişin hafta içi gerçekleştirildiğini, haftasonu ise eğlence
amaçlı ziyaretler olduğunu gösterdi. Eskiden AVM’lerde alışveriş daha çok
haftasonu yapılıyordu.
|