Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Bi’Boya ile Renklerin Hissettirdikleri ve Alışverişe Etkisi

Kalekim’in duyguların dilini konuşabilen yeni boya markası Bi’Boya, enerjik ve yenilikçi yaklaşımıyla trendleri belirlemeyi hedefliyor.

yapi.com.tr
Bi’Boya ile Renklerin Hissettirdikleri ve Alışverişe Etkisi

Kalekim’in yeni dijital uygulamalarıyla tüketici ve profesyonellerle buluşturduğu Bi’Boya odağında tüketici memnuniyetini bulunduruyor. Uzun ve detaylı araştırmalar sonucu günümüz trendleri ve tüketici ihtiyaçları gözetilerek geliştirilen Bi’Boya ürünleri ile tüketiciler, ustalar, profesyoneller ve bayilerin beklentilerinin kusursuz bir şekilde karşılanması hedefleniyor.

"Renkler aslında ne anlatıyor, alışveriş merkezleri neden bu kadar bize cazip geliyor?" gibi soruları Bi’Boya uzmanları yanıtladı:

Renklerin bize anlattıkları
Renklerin hayata etkilerinin, düşünülenden daha fazla olduğu biliniyor. İnsanın psikolojisini değiştirme özelliğine sahip olduğunu sürekli deneyimleniyor. Örneğin, aynı iki kişi iki ayrı gün başka mekanlarda buluştuğunda konuşulan konular, enerjilerini ve psikolojilerini ağırlıklı olarak, mekanlardaki renkler, duvar renkleri ve dekorasyondaki detaylar belirliyor.

Pazarlama, sanat, tasarım ve diğer alanlarda kişiler duvar renkleri arasında seçim yaparken, gelen kişilere ne hissettireceğini düşünerek renk belirliyor. Özellikle alışveriş merkezlerinde buna çok dikkat ediliyor. Pratik hayatta renklerin alışveriş üzerindeki etkisi gerçekten de önemli detaylar içeriyor.

Alışveriş yaparken duvarlara mı bakıyorum sanki?
Renkleri görmek için özellikle duvarlara bakmaya gerek yok. Gözlerimizin algıladığı alan içinde bu renklerin ağırlıklı olarak bulunması bile psikolojileri o şekilde yönlendirmeye yetiyor. Renklerin alışveriş üzerindeki etkisi de çeşitli pratiklerle belirlenmiş olduğundan alışveriş için çeşitli renkler ağırlıklı kullanılıyor. Renkler hakkındaki hisler genellikle kişiseldir. Kşinin kendi deneyim veya kültürüne dayanır. Örneğin, beyaz renk birçok batı ülkesinde saflığı ve masumiyeti temsil etmek için kullanılırken, birçok doğu ülkesinde yasın sembolü olarak görülmektedir.

Alışverişte renklerin dili neler söylüyor?
Alışverişte tercih ettiğin renkler ruh haline göre değişebilir. Bunun yanı sıra görülmeyen çevresel etmenler de bu tercihte önemli rol oynar. Alışverişte renklerin etkisi düşünülenden daha büyük. Örneğin, sıcak renkli besinlerin soğuk renkli besin ve ilaçlardan daha çok tercih edildiğini söylüyor araştırmacılar. Özellikle duvar renkleri bakılmasa da algılandığı için psikolojiyi belirlemede çok büyük önem kazanıyor.

Kırmızı
Araştırmacılar kırmızı rengin cesur ve dikkat çekici bir renk olduğundan dolayı insanların da güç, aksiyon ve önemli olduğu imajı yansıtmak istediğini söylüyor. Kimi insanlar, günlük hayatlarında daha aktif olmak için duvar renkleri arasından en ateşli kırmızıyı seçiyorlar. Kırmızı ayrıca bedeni ve zihni uyarıyor, kan dolaşımını artırıyor. Bu nedenle gücü elde etmek isteyen insanlar için kırmızı objeler alışverişte ilk dikkat çekenler oluyor. 

Kotta Kırmızı

Mavi
İnsanlar maviyi genellikle istikrar ve güvenliğin rengi olarak tanımlıyorlar. İkna kabiliyetini tamamlaması için mavi bir şeyler giyilebilir ya da bir aksesuar takılabilir. Bu renk ilk defa tanışılan bir insanda bile ne kadar güvenilir olduğuna dair bir mesaj bırakıyor. Ayrıca tüm dünyada ağırlıklı olarak erkekler tarafından tercih edilen bu renk, kişiyi olduğundan daha maskülen gösterebiliyor. Mavi tonlardaki duvar renkleri ile boyanmış bir ortamda çalışan insanların daha yaratıcı olduğu da kanıtlanmış bir başka araştırma.   

Göl Mavi

Sarı
Uzmanlara göre, sarı bir araç kullanan kişiler, genel olarak hayattan keyif alıyor. Sarı altının rengi olduğu için zenginliği de çağrıştırıyor. Ancak sarının tonundan tonuna fark ettiğini de görmemiz gerek. Açık kirli sarı insanda tedirgin edici, hastalık ve uzaklaşma hissi yaratıyor. Renk olarak daha solgun gösteriyor. Parlak sarı ise riske giren, kazanan bir kişi olduğun imajını veriyor. Bu nedenle özellikle kuyumcular sarı renkteki dekorasyonu tercih ediyorlar. 

Turuncu
Turuncu renk enerjik bir renk olduğu için hareketli yerlerde tercih ediliyor. Sevginin, sonsuzluğun rengi olarak da kabul edilen turuncunun mutluluk verdiği de pratik edilerek görülmüş. Dikkati üzerinde tutmayı sağlayan renkler ile hazırlanan ürünler, alışverişte öncelikli olarak tüketicinin dikkatini çekiyor. Kimi ülkelerde kutlanan cadılar bayramı ve balkabağını çağrıştırsa da ülkemizde alışverişte renklerin dili olarak turuncu, aktif olmayı, sporu, enerji seviyesini yükseltmeyi ve dengeyi çağrıştırması istenen ürünlerde kullanılıyor. Duvar boyası seçiminde de genellikle spor salonlarında turuncu detaylı duvar renkleri kullanılıyor.