Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Binlerce Projeye Bütçede '0' Ödenek

Türkiye yarım kalmış yatırım stokundan 1960'lardan beri kurtulamıyor. Her gelen iktidar yarım kalan projelerden kurtuluş yolunu envanterden çıkarmakta buluyor. En ciddi ayıklama 2001 kriziyle başlayıp AKP iktidarı ile sürdü. 8 yılda 3 bin 200 proje envanterden çıkarıldı ancak AKP de siyasi kaygılarla geleceğe sorun yaratacak projelere imza atmaya

Referans Gazetesi
Binlerce Projeye Bütçede '0' Ödenek


 
AKP'nin "iz" bırakacak projeleri
 
Yatırım planlaması ve bunlara uyulmaması mevzunda AKP de diğer iktidarlardan çok farklı değil. Aşağıdaki bazı projeler AKP'nin bu konudaki yeteneğini gözler önüne seriyor.
 
Konya-Akşehir Bölünmüş Yolu

123 km'lik yol, 2005'te DPT planına girdi. 2012'de bitmesi gerekiyor. Toplam bedel 101.588.000 TL. Oysa harcanan para yalnızca 9.990.000 TL. 2009 ödeneği ise 250.000 TL. Bu ödenekle yol 366 yıl sonra bitecek.
 
Diyarbakır-Mardin Bölünmüş Yolu

91 km'lik yol 2003'te DPT planına girdi. 2012'de bitmesi gerekiyor. Proje bedeli 97.073.000 TL. Şu ana kadar harcanan para 11.295.000 TL. 2009 ödeneği 3.500.000 TL. Bu hızla projenin bitişi 24.5 yılı bulacak.
 
Yukarı Murat 1. Merhale

2004'te DPT planına giren proje Ağrı için önemli ve 373 hektometreküp depolama, 15927 hektarlık sulama kapasitesine sahip. Bedeli 60.271.000 TL. Şu ana kadar bir harcama yok. 2009 ödeneği 1.000 TL.
 
Havaalanları

2008'de plana giren ve 2011'de bitmesi gereken havaalanları da iz bedellerle bekletiliyor. Örneğin 70.070.000 TL bedelindeki Şırnak Havaalanı projesine ayrılan 2009 ödeneği 3.000 TL. Aynı şekilde 97.020.000 TL bedelli Hakkari Yüksekova ve 45.276.000 TL bedelli Iğdır havaalanları Şırnak'tan daha şanslı. Çünkü onların 2009 payları 4'er bin TL.
 
Ankara-Polatlı-Afyonkarahisar-Uşak-İzmir Demiryolu

594 km'lik projenin bedeli 3 milyar 151 milyon TL. Şu ana kadar 0 TL harcandı. 2009'da ödeneği artırıldı ve bin TL oldu.
 
Bandırma Bursa Ayazma Osmaneli Demiryolu

2008'de plana alınan 190 km'lik yüksek standartlı demiryolu yapımı projesinin 2011'de bitirilmesi öngörülüyor. Bedeli 851 milyon 200 bin TL olan projeye 2008'de para ayrılmazken 2009'da ayrılan ödenek 1.000 TL oldu.
 
Halkalı-Kapıkule Yeni Demiryolu İnşaatı

İstanbul, Tekirdağ, Kırklareli, Edirne'den geçecek 230 km'lik demiryolu 2007'de DPT planına alındı. 2012'de bitirilmesi gerekiyor. 1 milyar 635 milyon 556 bin TL bedelli projenin 2009 ödeneği 3.000 TL.
 
Çandarlı Limanı

2008'de plana alınan limanın proje bedeli 393 milyon 470 bin TL. 2012'de bitirilmesi planlanan limana 2009'da ayrılan ödenek ise 10 bin TL.

TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/binlerce-projeye-butcede-0-odenek_69935.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!