Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 
BÖLÜM SPONSORU Egepen Egepen

Boğaz'a 'İkiz Köprü' Önerisi

İnovasyon Proje Araştırma Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ubeyd Korbey, İstanbul'un trafik sorununun çözümü için birinci boğaz köprüsünün yanına 'ikiz köprü' yapılması gerektiğini, bunun için bir tasarım hazırladıklarını söyledi. Korbey, İstanbul'un trafik sorununun çözümü amacıyla hazırladıkları proje hakkında Başbakan Recep Tayip

Vatan Gazetesi
3 Boğaz'a 'İkiz Köprü' Önerisi

İnovasyon Proje Araştırma Geliştirme Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Ubeyd Korbey, İstanbul'un trafik sorununun çözümü için birinci boğaz köprüsünün yanına 'ikiz köprü' yapılması gerektiğini, bunun için bir tasarım hazırladıklarını söyledi. Korbey, İstanbul'un trafik sorununun çözümü amacıyla hazırladıkları proje hakkında Başbakan Recep Tayip Erdoğan'a bilgi verdiğini, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'a da projeyi sunacaklarını bildirdi.

İstanbul'da araç sayısının 2,5 milyonun üzerine çıktığına dikkati çeken Korbey, Anadolu ve Avrupa yakasını birbirine bağlayan iki boğaz köprüsünden günde ortalama 450 bin aracın geçtiğini kaydetti. Korbey, mevcut altyapının trafik talebini taşıyamadığını savunarak, köprü geçişlerindeki gecikmelerin ve yollardaki uzun süreli tıkanıklıkların giderilmesi için yeni ulaşım arteri oluşturmaya ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

Yolda yorulunca iş verimleri düşüyor

Köprülerin yanı sıra Hadımköy-Aksaray ve Kartal-Kadıköy güzergahlarında da trafiğin boğulduğunu ifade eden Korbey, "Özellikle belirli saatlerde insanlar, ortalama 20 kilometreye kadar hızlarını düşürüyorlar. Bu da yüksek maliyetli bir ulaşım hizmetini ortaya çıkarıyor. İnsanlar, gidecekleri yolu daha uzun zamanda alıyorlar. Sabah işe gittiklerinde insanların iş üretmesi lazım, yolda yorulunca iş verimleri düşüyor, akaryakıt tüketimi artıyor, araçta yıpranmalar oluyor" diye konuştu.

Korbey, metrobüs uygulamasının trafikte kısmi rahatlama sağlamasına rağmen, bazı yerlerde trafik akışının aksamasına yol açtığını ve köprüye katılım yollarında yoğunluğu artırdığını iddia etti.

Üçüncü bir köprü gerekli

Birinci köprünün "bir huni gibi" 5 şerittin 3 şeride inmesi nedeniyle trafik yoğunluğunun daha da arttığına değinen Korbey, Boğazın daha kuzey tarafına yapılacak üçüncü köprü ile Marma-Ray gibi geçişlerin bu bölgenin trafik yoğunluğuna çözüm getirmeyeceğini, üçüncü bir köprünün yapımının son derece gerekli olduğunu savundu.

Korbey, şöyle devam etti: "Birinci köprü, mevcut şerit kapasitesiyle İstanbul'un trafik darboğazını oluşturmaya devam edecektir. Çözüm, köprünün yanına yapılacak bir 'ikiz köprü' ile olabilir. Mevcut köprünün güney tarafına yapılacak köprünün 6 şeridinin tamamı Avrupa'dan Asya'ya, mevcut köprü ise 6 şeridi ile Asya'dan Avrupa'ya geçiş için kullanılacaktır. Metrobüs yolu, bu 6 şeritlerden biri olacaktır. Hatta ileride istenilirse metrobüs şeritleri raylı sisteme dönüştürülebilir."

Fazla istimlak gerektirmiyor

Ubeyd Korbey, ikiz köprünün yapılması halinde köprüye ulaşan yollar üzerinde bazı düzenlemelerin, genişletme çalışmalarının, hatta bazı güzergah ilavelerinin de yapılması gerektiğini söyledi.

İkiz köprü yapımı için fazla istimlak gerekmediğini ifade eden Korbey, Ortaköy tarafında zorunlu bir kaç istimlak ile sonuç alınabileceğini kaydetti.

Korbey, ikiz köprü tasarımlarını bir fikir olarak ortaya koyduklarını, gerekli etüt çalışmaları yapılarak kesin plan ve projenin hazırlanabileceğini söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/bogaza-ikiz-kopru-onerisi_69521.html

Read Comment Section
3 Yorum Yorum Yaz
  • Aynı çözüm -ikiz köprü- 2.köprüye de ( FSM ) uygulanırsa, tabi her iki yönde raylı şerit de içererek, tünelin de açılışıyla, İstanbulun kıtalararası trafik sorunu tamamen çözülmüş olur. En az çevre hasarı ve en ucuza en iyi çözüm !!! Kutlarım! İleride FSM raylı şeritleri, kara taşımacılığı psikolojisi aşılınca -yük trenlerini de üstlenebilir- hem yurtiçi hem yurtdışı. TEM 'i nasıl rahatlayacağını bir düşünün ! YANITLA
  • Öneri olarak bile büyük bir başarı. Ama çok mu çok geç kalınmış bir proje. 90lı yılların sonunda hizmete açılmalıydı. İyi çalışılırsa inşaat 1-1,5 yılda bitirilebilir. YANITLA
  • Bu ülkede doğruyu görebilenler ve akılcı çözüm üretebilenlerin olduğunu duymak ne kadar güzel. Bir an evvel başlanması gereken bir proje. Fikir ve proje sahiplerini kutluyorum. Umarım Merkezi Hükümet ve İBB bu konuya gereken önceliği ve özeni gösterir. YANITLA
3 yorumdan 3 tanesi gösteriliyor. 
Yorumunuzu ekleyin
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın
Haftanın ürünü MAS IP Interkom Sistemleri

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!