Bu Israr Neden?
Anakent Belediyesi toplu taşımada kullanılan 1987 - 1988 model en eski otobüslerinin büyük bölümünü Gölbaşı ve Çankaya ilçelerinin tamamı ile Çayyolu, Ümitköy, Temelli, Keçiören'in bir bölümünü kapsayan 1. Bölge'ye veriyor. EGO Genel Müdürlüğü'nün internet sitesinde yer alan bilgilere göre, toplu taşımada kullanılan 232 adet 87 - 88 model aracın,

Anakent Belediyesi toplu taşımada kullanılan 1987 - 1988 model en eski otobüslerinin büyük bölümünü Gölbaşı ve Çankaya ilçelerinin tamamı ile Çayyolu, Ümitköy, Temelli, Keçiören'in bir bölümünü kapsayan 1. Bölge'ye veriyor. EGO Genel Müdürlüğü'nün internet sitesinde yer alan bilgilere göre, toplu taşımada kullanılan 232 adet 87 - 88 model aracın, 110 tanesi bu bölgede kullanılıyor. Şoförün önündeki göstergelerin bazılarının çalışmadığı, vites kolunun altından yol görünen, gövdeleri çürüyen bu eski otobüslerde yolculuk işkenceye dönerken, araçlar yollarda güçlükle hareket ediyor. Ankara'yı bölgelere ayırarak verilen toplu taşıma hizmetinde Çankaya Bölgesini içeren 1. Bölge araç filosu içinde toplam 335 araçtan 110 tanesi 1987 - 1988 modelken, Yenimahalle'yi kapsayan 2. Bölge araç filosunda bu sayı 331 araç içinde sadece 1 adet. 5 bölge içerisinden 1. Bölge 87 - 88 model araç sayısının fazlalığı ile dikkat çekiyor. 1. Bölge Çankaya ve Gölbaşı'nın tamamını, Çayyolu, Ümitköy, Temelli ve Keçiören'i de kısmen içine alıyor. 87 - 88 model araçlar genellikle Dikmen Caddesi, Sokullu Caddesi, Sinan Caddesi, İlker ve Öveçler güzergahlarında kullanılıyor. Çoğunlukla ekspres servis olarak çalışan araçlar normal servislerde de kullanılıyor. Her durakta durmadığı için daha hızlı bir ulaşım sağlayan ekspres servisler yurttaşlar tarafından tercih ediliyor. Ancak ekspres servislerde ağırlıklı olarak 87 - 88 model araçlar kullanılıyor. Bu araçların durumu ise içler açısı. Çankaya'ya tırmanmak zorunda kalan eski otobüsler, trafikte de tehlike yaratıyor.
|