Bu Rehber Sayesinde Kapalıçarşı Artık Kapalı Kutu Değil
Orhan Veli’nin "Kapalıçarşı deyip geçme; Kapalıçarşı, kapalı kutu" dediği Kapalıçarşı’nın artık bir rehberi var. İlki geçen yıl çıkan "Kapalıçarşı Rehberi"nin güncelleştirilmiş bu yılki baskısında 62 mağaza ve dükkan yer alıyor. Bu rehber sayesinde Kapalıçarşı’nın tarihi sokaklarında kaybolmadan dolaşmak mümkün.
Orhan Veli’nin "Kapalıçarşı deyip geçme; Kapalıçarşı, kapalı kutu" dediği Kapalıçarşı’nın artık bir rehberi var. İlki geçen yıl çıkan "Kapalıçarşı Rehberi"nin güncelleştirilmiş bu yılki baskısında 62 mağaza ve dükkan yer alıyor. Bu rehber sayesinde Kapalıçarşı’nın tarihi sokaklarında kaybolmadan dolaşmak mümkün. Kapalıçarşı’ya uğramak için bayram alışverişini bahane edebileceğiniz günlerdeyiz. İstanbul’u ziyaret edenlerin bir numaralı favorisi olan Kapalıçarşı’yı bir rehber eşliğinde gezmek için bir tur şirketine katılmanıza hiç gerek yok. Çünkü artık elinizin altında bir rehber var. İlki geçen yıl çıkan Kapalıçarşı Rehberi’nin ikincisi bu yıl da Sarajans tarafından hazırlandı. Genel koordinatörlüğünü Sara Museri’nin yaptığı Sarajans 2 yıllık bir butik ajans. Museri: "İş hayatına atılmadan önce Türk Kalp Vakfı gibi derneklerde gönüllü olarak çalıştım. Eşimden ayrıldıktan sonra çalışmam gerektiğini düşünerek Sarajans’ı kurdum. Kapalıçarşi için bir rehber hazırlamaksa çocukluk hayalimdi. Çünkü Kapalıçarşı çok önemli ve özel bir yer. Küçükken anne ve babam alışveriş yapmaya oraya giderken ben de peşlerine takılır, her yeri karış karış gezerdim. İş hayatına başladığımda yapacağım ilk iş bir Kapalıçarşı rehberi çıkarmak diyordum ve bunu yaptım" diyor. Kapalıçarşı’da kuyumculardan halı ve kilimcilere, gümüşten hediyelik eşyaya, deriden antikaya, konfeksiyondan bakır eşyaya kadar yok yok. Üstelik babadan oğula geçen ticaret yapma geleneğini günümüzde yaşatan tek yer Kapalıçarşı. Rehberde de Kapalıçarşı’nın bu özelliği vurgulanıyor. İkinci rehber birincisinden daha kalın ve daha çok firmayı kapsıyor. Hazırlayanlar ikinci rehberin ilkinden daha verimli olduğunu söylüyor. Geçen yıl rehberde olan firmaların yüzde yetmişi bu sene de yer alıyor. Ajans Kapalıçarşı’daki dükkanların çoğuna yer vermeye çalıştıysa da kuyumcularla olan ilişkiler daha çabuk ilerlediği için rehber mücevher ağırlıklı. Rehberin maliyeti, içinde yer alan dükkanların verdiği ilanlar tarafından karşılansa da Sara Museri rehberi hazırlarken ticari bir amaç gütmediklerini söylüyor: "Rehberle hedeflenen insanların Kapalıçarşı’yı unutmaması ve güzelliklerinin hâlâ yaşadığını gösterirken bir yandan da dükkanların tanıtımını yapmaktı. Türkiye’nin önde gelen işadamları bile bu rehberlerden üçer-dörder tane rica etti. Hem Türkçe hem İngilizce olduğu için yurtdışına çıkanlar yanlarında götürdü ve gittikleri yerde çok ilgi topladı. Rehberin ikincisinin basılmasına bu nedenle karar verdik. Hatta daha ikinci rehber basılmadan, 'Üçüncüsü ne zaman yapılacak?' diyenler bile oldu." Ajans rehberi hazırlarken Kapalıçarşı Derneği’nden destek gördü. Dernekle herhangi bir anlaşma yapmamalarına rağmen izin aldılar ve onların yazdığı mektuplar doğrultusunda firmalarla görüştüler. |
-
selamlar, kişisel olarak bu rehberi edinmek için kime başvuru yapılabilir acaba? bilgi verebilir misiniz? ekognozi@gmail.com YANITLA