üyük kentlerdeki susuzluk sorununa karşı kent yönetimlerinin aldığı tavır, Ankara'da rantı, İzmir'de ise tasarrufu getirdi.
İzmir Anakent Belediyesi'nin 7 ayrı afişle yürüttüğü kampanyası sonucunda, kent halkı 3 ayda 3 milyon 839 bin 435 metreküplük su tasarrufu yaptı. Belediye, 7 bin afişi iskelelere, metro istasyonlarına, hastanelere, muhtarlıklara, alışveriş merkezlerine, meydanlara astı. Konut ve işyerlerine el ilanları dağıtıldı, okullarda toplantılar düzenlendi. Belediye gazetesinin haziran sayısı tamamen suya ayrıldı.
Ankara'daki Melih Gökçek yönetimi ise kent halkını bilinçlendirmek yerine su satmayı tercih etti. Su sıkıntısının kendini iyice hissettirmesiyle birlikte "Alo Sulama" adlı bir çalışma başlatan belediye, açtığı kuyulardan çıkardığı suları para ile satmaya başladı. Başkentliler kendi tankeriyle gidip suyu yerinden alsa da, telefonla sipariş verse de para ödemek zorunda kalıyor. Bu çerçevede, ödenecek ücretler "sulama, depoya teslim ve kuyudan teslim" olmak üzere ve litre aralığına göre 25'ten 175 YTL'ye kadar çıkıyor. Belediye, "Alo Sulama Hattı"nın reklamı için kentin dört bir yanındaki ilan panolarına dev afişler astı, belediye otobüslerinin içine ve dışına afişler yerleştirdi. Hat için ayrı bir internet sitesi dahi kurdu. Ancak tüm bunlara karşın başkentliler Ankara'nın su kaynakları, bugünkü durumu ve geleceği hakkında bilgilendirilmedi, su tasarrufu konusunda çalışma yapılmadı. Yurttaşlar, sadece şebeke suyu ile halı, araba vb. şeyleri yıkarlarsa ya da bahçe sularlarsa 5 bin YTL'ye kadar çıkan para cezası alabileceklerini bildi.
|