Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
 

GROHE Life!Center İstanbul’da Açılıyor

Dünyanın önde gelen sıhhi tesisat donanımları sağlayıcısı GROHE'nin Türkiye operasyonu, yenilikçi ürünleri ve Türkiye’de gelişen faaliyetleriyle ilgili bilgiyi GROHE Doğu Akdeniz Bölgesi Başkan Yardımcısı Serhat Sabaz ile GROHE Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Simon Shaya aktardı.

GROHE Life!Center İstanbul’da Açılıyor Simon Shaya ve Serhat Sabaz

Toplantının başında Serhat Sabaz’ın tanıtımıyla söz alan GROHE Orta Doğu ve Afrika Bölgesi Başkanı Simon Shaya İstanbul’da haftasonu beklenen yağmurdan söze girerek yağmur ve suyun tam da bu toplantının ve GROHE’nin eğildiği konu olduğunu vurgulayarak öncelikle GROHE’nin kimliği, pazardaki yeri ve dünya yapılanması üzerine odaklanan bir sunum yaptı. Ana ilkelerinin su deneyiminden en üst düzeyde keyif alırken en az miktarda su tüketen ürünler üretmek olduğunu bu nedenle yarattıkları teknolojilerin de estetik ve işlevsel ürünlere hizmet ettiğini belirtti.

"Türkiye bizim için önemli”

Birçok pazarda bölge lideri olduklarını belirten Shaya özellikle son 5-6 yıldır odaklandıkları ülkelerden biri olarak Türkiye’nin önde geldiğini 2-3 ay içinde açacakları “GROHE Life!Centre”  (Yaşam Merkezi) ile daha görünür kılacaklarını ifade etti. Bu yaşam merkezinin son kullanıcılar gibi mimar ve proje geliştiriciler için ürünleri ve kullanımları gösteren niteliğinin önde olacağı ayrıca bunu tamamlayan birçok işlevi barındıracağını kaydetti. New York, Singapur, Mumbai gibi metropollerin ardından Türkiye’de İstanbul’da böyle bir merkez açmanın onlar için önemli olduğunu; İstanbul’u özelikle Orta Doğu ve Afrika için bu bölgeye açılan bir kapı işlevinde gördüklerini belirtti. Ekonomik darboğazın, görünür olduğu İspanya ve Yunanistan dışında aslında İskandinav ülkeleri ve hatta bazı alanlarda Almanya içinde geçerli olduğunu belirten Shaya 20 yıl önce kayıp kıta olarak nitelendirilen Afrika’da Türk müteahhitlerin iyi varlık gösterdiğini, iş adamlarının bu bölgelere THY ile uçtuklarını ve İstanbul’un bu anlamda hem küresel ticaret hem de ulaşım anlamında ciddi bir iş aktarım noktasına dönüştüğünü ifade etti.

SimonSimon G. Shaya ve Serhat Sabaz
Dünya üzerinde 9 ayrı üretim tesisi bulunan GROHE’nin ürünlerinin yaklaşık % 80’inin Almanya’dan ithal edildiğini ve GROHE için özellikle armatür ürünlerinin içindeki  altyapı sistemlerinin ve tesisatlarının önemli olduğunu; teknolojik anlamda bu noktada işlemeyen bir ürünün -iç mekanizması çalışmayan bir ürünün- ne kadar estetik ve çekici olursa olsun işe yaramayacağının bilincinde olduklarının altını çizdi.

Asya pazarı için Joyou adlı bir alt marka ürettiklerini ve çok başarı kazandıklarını ifade eden Shaya Çin ve Japonya’da lider konumdaki yapı malzemeleri tedarik zinciri LIXIL ile yaptıkları 5 yıllık anlaşmayla burada da satış anlamında oldukça iyi veriler elde ettiklerini belirtti.

Yeni banyo eğilimlerini neler belirliyor?
Banyo eğilimlerini belirleyen birkaç kavramın da altını çizen Shaya banyonun ve banyo ürünlerinin son yıllarda bu kadar öne çıkmasının başlıca nedenleri olarak kentleşmeyi, yaşam tarzı çarpanı ve suyun takdir edilmesi olduğunu belirtti. Artık giderek daha fazla insanın şehirlerde yaşamaya başladığını, daha nitelikli ıslak hacimlerle karşılaştığını; öte yandan yaşam tarzındaki gelişmenin artık çoğu orta sınıf ve üstü konutlarda iki banyolu konut kavramını neredeyse standartlaştırmaya başladığını hatta evde spa keyfi, hamam ve sauna keyfi gibi konulardan bahsedildiğini ve suyun değerli bir kaynak olarak çok dikkatli tüketilmesi gerekliliğinin bilincine varılmaya başlandığını aktardı. Bütün bu yaklaşımların sonucunda artık uzun süre banyo yaparken su tüketimini en aza indiren ve banyo keyfi yaşatabilen ürünlerin yaşamımızda yer ettiğine dikkat çekti.

Öte yandan dijital çağın da dijital teknolojiler aracılığıyla banyoya girdiğine vurgu yapan Shaya özellikle duş-banyo sistemlerinde artık mobil iletişim cihazlarıyla ve akıllı teknolojilerle bütünleşecek tasarımlara geçildiğini belirtti.

Grohe’nin güçlü Marka değeri, Kalite, Teknoloji, Tasarım, Servis hizmeti ve Sürdürülebilirlik kavramıyla betimlenecek iş anlayışıyla ilgili olarak da bilgiler veren Shaya ürettikleri armatür ve benzeri ürünlerin mekanizmalarını ve tesisatlarını da kendi bünyelerinde geliştirerek ürettiklerini söyledi. Ürünün kalitesini, işlevselliğini ve yıllara meydan okuyuşunu bu niteliklerin belirlediğini aktaran Shaya, Blue Core  gibi geliştirdikleri teknolojilerle kartuş mühendisliğinde ileri bir noktada olduklarını bunu da bağımsız (akredite) Alman Kalite Enstitüsü TÜV tarafından birçok armatürün geçtiği kullanım dayanımı testinden birincilikle onaylandığını belirtti. Yine Red Dot tarafından bünyesinde istihdam ettiği tasarım ekibinin değerlendirildiği firmalar arasında 2011/2012’nin En İyi Tasarım Ekibi’ne sahip firması seçildiklerinin altını çizdi.


GROHE Türkiye 2014 satış hedefinde %23 artışa odaklandı
GROHE Türkiye’nin satış grafiğiyle ilgili bilgi veren Serhat Sabaz ise 2011’den 2012’ye %16 ve 2012’den 2013’e de %29 artışla iki yılda toplam satış cirosunda  %50’lik artış kaydettiklerini belirten Sabaz 2014 için artış hedeflerinin %23 olduğunu kaydetti. GROHE’nin Türkiye operasyonunun 15 Temmuz 1994 olduğunu ve 3 kanaldan ilerlediğini söyleyen Sabaz; bayiler, mimar ve inşaat geliştiriciler için proje kanalı ve son olarak yapı marketlerle ülkeye yayıldıklarını Bursa, Ankara, Kayseri, Akdeniz Bölgesi için Antalya, Ege Bölgesi için İzmir ve Güneydoğu Anadolu için Adana merkezli bayi yapılanmasına sahip olduklarını ifade etti.  Yeni konut pazarının yanısıra turizm canlılığının da satış grafiklerini etkilediğinin altını çizen Sabaz bu nedenle önümüzdeki yılların Türkiye yapılanmaları için umut vaad ettiğine değindi.

Bu satış grafiğine etki eden bölgesel gelişmelerin yanı sıra GROHE’nin Türkiye’de satış portföyüne yeni aldığı yenilikçi ürünlerinin olduğunu belirten Sabaz sırasıyla ten temasıyla komut alabilen Minta Touch eviye bataryası, şebeke suyunu filtreleyerek içecek suya dönüştüren Grohe Blue eviye bataryası ile Grohe SPA F-Digital Deluxe banyo sistemini ayrıntılı biçimde aktardı.

http://www.yapi.com.tr/haberler/grohe-lifecenter-istanbulda-aciliyor_120556.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

REKLAM VERİN

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!