Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

İstanbul Trafiği Yüzünden 'Sıfır Hata' Tanımını Değiştirmek Zorunda Kaldık

Bir akşamüstü Tünel'deki görkemli binaya gidiyorum. Bu tarihî binanın gözüken duvarlarının gerisinde olanları hep merak etmişimdir. Uzun koridorlardan geçiyor ve ortamdan Genel Müdür Hayri Baraçlı'nın odasına yaklaştığımı hissedebiliyorum. Genel müdürlüğün özel kaleminde genç bir görevliyle karşılaşıyorum, "Hoş geldiniz" diyor. Sonra önüme

Zaman Gazetesi
İstanbul Trafiği Yüzünden 'Sıfır Hata' Tanımını Değiştirmek Zorunda Kaldık

br />
İstanbul'u taşımak pek öyle kolay değil!

İETT'nin kocaman bir şoför ordusu var ve çoğu da çalışmaya sabah 03.00'te başlıyor. İETT'de 5 bini şoför olmak üzere 9.300 kişi çalışıyor. 2.800'ü İETT'ye, ayrıca yönetim, yürütme ve denetimi İETT'ye ait olan 2 bin özel halk otobüsü ile İstanbullular taşınıyor. Toplam 4.877 otobüs ile 515 hatta günde 26 bin seferle yaklaşık 3 milyon yolcu taşıyan İETT'nin büyüklüğünü ve beraberindeki sorumluluğu bir kez daha durup düşünmek gerek. İstanbul trafiği tanımlanabilir bir düzende olmadığından taşıma işleminin aksamadan yürütülebilmesi ise kısa sürede mümkün gözükmüyor. Ama otobüslerin tüm gayretlere rağmen zamanında noktalara ulaşamaması, farklı çözüm arayışlarını da beraberinde getiriyor. Sultançiftliği-Topkapı hattında 26 vagonlu iki tramvayla günde 120 bin yolcu taşınıyor. Bir kısmının inşaatı hâlâ süren Otogar, Bağcılar, Olimpiyatköy, İkitelli Hafif Metro Sistemi tamamlanmak üzereyken, 15,8 km uzunluğa ulaşacağı ve 42.000 yolcu/saat taşıma kapasitesine sahip olacağı belirtiliyor. Ayrıca 5,8 km uzunluğundaki Esenler-Kirazlı-1 Hafif Raylı Projesi'nde de 25.000 yolcu/saatlik taşıma potansiyeli olan bir başka hattın da inşaatı tamamlanmış.

Çalışanın emeğinin karşılığını vermek için çalışırsanız, anlarlar

Metrobüs dediklerinde, "Bu da ne ola ki!" diyoruz. Hele bir de trafikteki hayatımızı biraz daha zorlaştıran yol inşaatları da başlayınca iyice söyleniyoruz. İBB, başta söz verdiği tarihe sadık kalıyor ve yolları açıyor. Peki, yapılışı, açılışı, yolda kalan otobüsleri ve homurdanmalar arasında sakince yoluna devam eden metrobüs hattında bakın bugüne değin neler olmuş? Otobüs bekleme süresinde kısalma olurken, hızlı biniş kolaylığından ötürü yolcuların tercihi artmış. 42 km'yi 63 dakikada alıp diğer taşıma araçlarına göre daha kısa sürede varınca bu oran da yükselmiş. Daha düşük emisyon salınımı ile çevreciliğe katkı sağlayan metrobüsler, ilk günlerdeki meşhur arızalarını da yapmayınca İstanbul şehrinin bir parçası olmuş bile. Şimdilerde lüks arabalarında trafikte bekleyenler, yan şeritte durmaksızın giden metrobüs yolcularına özenmiyorlar desem asla yalan olmaz!

Olmam gerekli olan yerdeyim

Uzun yıllar Mecidiyeköy'de şimdi yerinde Cevahir Alışveriş Merkezi olan İETT garajının tam karşısında oturmuştuk. Bırakın hareket edenini, park halindekilerini yönetmenin bile zor olduğunu görüyordum. Ayrıca bırakın genel müdürlüğü, İstanbul'da şoförlük öyle kolay bir iş de değildi. Hayri Baraçlı'ya merakla, 'Göreve davet edildiğinizde işe ilişkin bir fikriniz var mıydı?' diye soruyorum; "Bu soruyu neden sorduğunuzu anladım." diyor ve şöyle devam ediyor: "Ben öğretim görevlisiyim. Bazıları, benim akademisyen olmamdan ötürü yönetimime ilişkin kuşkuya düşmüş ve 'şimdi bu kocaman yapıyı nasıl yönetecek' demişler. Kuruma dışarıdan bakınca pek de haksız sayılmazlar ama yıllarca kurumsallaşmayı savunmuş ve çalışmalarımı da bu konuya yoğunlaştırmıştım. O halde söylemekle kalmamalı, işi başarmalıydım. Bana göre yönetimin beş temel unsuru var; makine, malzeme, para, bana göre en önemli olanı insan ve benim bu listeye dahil ettiğim teknoloji. Her şeyi satın alabilirsiniz ya da bir biçimiyle bulabilirsiniz ancak insan bizim için bu beşlideki en önemli parametre. Bu nedenle de tüm çalışanlarımızı peyderpey eğitime alacak ve İstanbul'a daha iyi hizmet verebilmenin yolunu açarken arkadaşlarımızı da farklı bir bakış açısıyla donatacağız."

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2  |   3
http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbul-trafigi-yuzunden-sifir-hata-tanimini-degistirmek-zorunda-kaldik_78635.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!