Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Kanun ve yönetmelikler




3. köprü güzergahının 5 km. etki alanında kalan doğal sit alanı

• Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu Kapsamında; Proje, güzergahı boyunca 29.000 ha’lık doğal sit alanını, iki Tabiat Parkı ve bünyesinde çok sayıda tabiat varlığını barındıran 77.000 ha’lık orman alanını etkileyeceğinden, bu kanunun “doğal ve kültürel tahribat” ilkelerine aykırı düşüyor. Bu durumun en açık ifadesi İstanbul 3 Numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kurulu’nun 15.11.1995 tarih ve 7755 numaralı “İstanbul Kuzey Kesimi–Karadeniz Kuşağı Doğal SİT Alanı” ilanındaki gerekçelerden “Bu bölgedeki doğal varlıkların ve ekolojinin korunabilmesi için söz konusu alanlarda yerleşimi özendirebilecek yol, köprü (3. Boğaziçi Köprüsü) turizm tesisleri gibi kararlara yer verilmemesi ilkesi, temel ilke olarak belirlenmiştir.” şeklindeki kurul kararı ile de ortaya koyulmuştur.

• Evrensel Hukuk Kapsamında; İstanbul Boğazı Önemli Doğa Alanı sınırları içerisinde; Doğal Hayatı ve Doğal Kaynakları Koruma Birliği (IUCN) kriterlerine göre nesli küresel ölçekte tehlike altında olan 13 bitki ve 1 sürüngen türü ile nesli ulusal ölçekte tehlike altında olan 30 canlı türü bulunuyor. Köprü ve bağlantı yollarının yapımıyla bu canlıların doğal yaşama alanı ve ekosistemi tahrip olacağından, bu evrensel kriterler de ihlal edilmiş olacak.

• Evrensel Hukuk Kapsamında; 1979’da Bern’de imzalanan ve ülkemizin taraf olduğu Avrupa’nın Yaşama Ortamlarını Koruma Sözleşmesi’nde korumayı taahhüt ettiğimiz 50 kuş türü ile Avrupa Birliği Kuş Direktifi’nde yer alan 23 kuş türü, 3. köprü ve bağlantı yollarının etkileyeceği alanda bulunuyor. Sözleşmede korumayı üstlendiğimiz canlı türlerinin yaşam alanlarının sürdürülebilirliği ile 3. Köprü Projesi yapımı birbiriyle bağdaşmıyor.

• Evrensel Hukuk Kapsamında; Strasbourg’da 1992’de kabul edilen Avrupa Kentsel Şartı, kentler ve otomobiller arasındaki etkileşim ve dengenin kentler lehine şekillenmesini gerekli bularak, kent yönetimlerinin otomobil kullanımını özendirerek kentleri geliştiremeyeceklerini ortaya koydu. Bu ilke kararı, yapımı düşünülen 3. köprü ve bağlantı yollarının kısa süre sonra kendi trafiğini yaratması durumu ile bağdaşmadığından, yerel yönetimlerin kentten yana koruyucu bir tavır alması gerekiyor.


TÜMÜNÜ GÖSTER HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/kanun-ve-yonetmelikler_96361.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!