Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

Karayolları Borç Batağına Saplandı

Finansal sıkıntı içindeki enerji KİT'lerinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğü de (KGM) müteahhitlere 'veresiye' yaptırdığı yollar nedeniyle darboğaza girdi.

Milliyet Gazetesi



inansal sıkıntı içindeki enerji KİT'lerinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğü de (KGM) müteahhitlere 'veresiye' yaptırdığı yollar nedeniyle darboğaza girdi. Müteahhitlere 1 milyar doların üzerinde borcu bulunan KGM, yıl sonundan önce küçük yapım işlerine aktarmak için 400 milyon YTL'lik ödenek arayışına girdi.

Türk Müteahhitler Birliği (TMB) Başkanı Erdal Eren, "Şantiyeler kapanma noktasına geldi. Kış gelmeden ödenek verilmezse KGM karla mücadele için akaryakıt bile alamayacak" dedi. Eren, KGM'nin 2006 yatırım bütçesinin 2.7 milyar YTL iken müteahhitlere olan borcunun ise 2.5 milyar YTL civarında olduğunu söyledi.

En büyük alacaklı Limak
Başta Karadeniz Sahil Yolu olmak üzere pek çok projede iş yapan, ancak 2 yıldır ödenek sıkıntısı nedeniyle hakedişlerini alamayan müteahhitler, isyan ettiler. Müteahhitler KGM'nin, genel müdürlük ise Maliye Bakanlığı'nın kapısını aşındırmaya başladı. Alacaklı olan müteahhittler, geçen hafta sonu Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a da sorunlarını anlattılar.

Karadeniz Sahil Yolu projesine iş yapan ve, "Siz yolu yapın ödeneği yıl içinde buluruz" sözüyle kendi cebinden harcama yapan müteahhitler arasında en fazla alacağı olan firmanın yaklaşık 300 milyon dolarla Limak olduğu öğrenildi. Aralarında Cengiz, Mapa, Makyol İnşaat'ın yer aldığı 21 alacaklı firmanın bulunduğu da öğrenildi. Duble yol çalışmalarında ödenek üstüne çıkarak çalışan küçük firmaların alacaklarıyla, söz konusu borcun 1 milyar doları da aştığı kaydedildi.

KGM yetkilileri, 2007'de yolları kamu - özel sektör ortaklığıyla yaparak tasarruf etmeyi planladıklarını, borçların ödenmesinde önceliğin ayakta durmakta zorlanan küçük müteahhitlik firmalarına verileceğini söylediler. 2007 Bütçe Kanunu Tasarı'nda yer alan düzenleme ile Hazine tescilindeki taşınmazların satışından elde edilen gelirin duble yol ve il yollarının yapım ile onarımı için KGM bütçesine aktarılması öngörüldü.

'Yeni yol yapılamaz'
Sıkıntının 2 yıldır bütçede KGM'ye yeterli ödeneğin ayrılmamasından kaynaklandığını ifade eden TMB Başkanı Erdal Eren, şunları söyledi: "Müteahhitler kendi imkânlarını zorlayarak önemli projeleri bitirmeye başladılar ama artık makas çok açıldı. KGM'nin irili ufaklı şantiyelere, asfalt alınan yerlere, akaryakıt bayilerine de borcu birikti. Müteahhitler daha fazlasını yapamayacak. Bu yılın alacakları 2007'ye kalırsa, gelecek yıl yeni yol yapılamayacak."

http://www.yapi.com.tr/haberler/karayollari-borc-batagina-saplandi_50278.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!