Türkiye'de öne çıkan inşaat projelerinin mimarisini yürüten Workshop
Mimarlar şirketinin kurucusu Yüksek Mimar Mehpare Evrenol, projelerin
tanıtıldığını ancak mimarların adının olmadığını, meslekte kadın
mimarların da pek yer almadığına işaret ederek, ''Bizim büromuz ise
hanım mimarların sivrilmesine imkân tanıyor. 30 kişilik ekibimizin üçte
ikisi bayanlardan oluşuyor''
dedi. Konut
mimarisinde kadınların etkisinin çok önemli olduğunu vurgulayan
Evrenol, ''5-6 senedir geliştirdiğim 1,5 oda konseptim
var. 2,5; 3,5; 4,5 oda bütün projelerim de var. Bu odaya çamaşır
makinesi, ütü masası vs konuyor. Bir odalı eve de 5 odalı eve de bunu
koyuyorum. Hiçbir şey yapamazsam içinde suyu, prizi olan derin
dolap yapıyorum. Bu konsept çok tuttu. Kadın mimar
olarak bu sektöre yaptığım en büyük hizmet bu. Benim bütün projelerimde var''
diye konuştu. Mehpare
Evrenol, büyük projelerde çocuk oyun alanlarını yaş gruplarına
göre ayırdıklarını, Akasya projesinde 40 katlı binanın 12'inci
katına 0-3 yaş çocukları için oyun alanı yaptıklarını da
anlattı.
Birtakım projelere geleneksel Türk mimarisini yorumlayarak
koyduklarını, villa konut projelerinde bunları yaptıklarını ifade eden Evrenol,
Türk mimarisinde yer alan 'sofa'yı villalarda mümkün olduğu
kadar kullandıklarını, apartman dairelerinde de bunu yaptıklarını,
Bosphorus City'de, Bursa Modern projesinde
bunların yer aldığını
kaydetti. Workshop
Mimarlar olarak şu an 7 proje üzerinde çalıştıklarını belirten
Evrenol, Bosphorus City projesinin adından çok mutlu
olmadığını, Boğazla ilgili fazla çağrışım yaptığını, projenin mimari
özelliklerini geri plana ittiğini
söyledi. Evrenol,
Sinpaş'ın vizyona ve mimariye çok önem verdiğini, uygulama
sırasında mimari projeye bütünüyle sadık kaldıklarını
vurguladı.
İstanbul, Azerbaycan, Irak ve
Türkmenistan'dan kendilerine teklifler geldiğini, ancak bunları
değerlendirmediklerini belirten Evrenol, ''Irak'tan bir firma
Bosphorus City'i çok beğenmiş, bize 'yapar mısınız?' dediler. Biz yapmayız
dedik. Birine sattığımız projeyi başkasına asla yapmayız''
dedi.
|