Krea: Asıl Sorun Sektördeki Hızlı Büyüme
‘Alışveriş Merkezleri Konferansı 2008’in ikinci gününde AVM yatırımcıları, perakendecilerin kira indirimi talepleri üzerinde durdu. Kiraların kısa vadeli bir sorun olduğunu dolayısıyla kira indiriminin sadece kısa vadede sıkıntıları çözeceğini belirten Krea Gayrimenkul İcra Kurulu Başkanı Hakan Kodal, “Sektörün sıkıntısı çok hızlı büyümede. Bu
/P> ‘Bizim gibi tuzağa düşmeyin’ ABD’deki perakende tarihi üzerinde araştırmalarıyla tanınan ve kapanan AVM’lerle ilgili açtığı www.deadmalls.com sitesiyle dikkat çeken Peter Blackbird, “İstinye Park, Kanyon, Astoria’yı gezdim. Türkiye’deki AVM’ler tasarım harikası. Buraları gezince Amerika’dakilere neden gideyim” dedi. Türkiye’deki AVM’lerin kendisini cesaretlendirdiğini söyleyen Peter Blacbird, şöyle konuştu: “Bizim düştüğümüz tuzaklara siz de düşmeyin. Amerika kullan at bir toplum. Sizin alışveriş merkezleriniz kalite olarak bizimkilerden çok daha iyi. Sizin alışveriş merkezlerinizde tasarım var. Bizde fabrikaya benziyor. Bu nedenle Amerika’daki alış veriş merkezleri Türkiye’yi örnek almalı. Türkiye’deki AVM’lerde mükemmel bir mimari var. Lüks bir ortama girdiğini hissediyor insan. Buradaki AVM’lerin uzun bir geleceği olduğunu düşünüyorum.” Corio ‘Gün Bugün’ü Anadolu’ya taşıyor Corio, ‘Alışveriş İçin Gün Bugün’ hareketine katılan kiracılarına ‘Kampanyam’la destek veriyor. Corio bu kapsamda Adapazarı ADA ve Ankara 365 AVM’lerinde yüzde 50’ye varan indirimler yapan kiracılarına ulusal ve yerel mecralarda reklam ve promosyon desteği sağlıyor. Corio Türkiye İcra Kurulu Başkanı Koray Özgül, “Krizi hem kiracılar hem de tüketiciler için fırsata dönüştürmek istiyoruz. ‘Alışveriş İçin Gün Bugün’ kampanyasını da Anadolu’ya taşımış oluyoruz” dedi. AVM’ler neden kapanıyor? * AVM’leri öyle yerlere kuruyoruz ki; gelirler merkezleri yaşatmaya yetmiyor. Çok para yatırıldı. Çok para kazanılacağı konuşuldu. Fakat insanların orada para harcaması için neden yoktu. * Çok ihmal edildi. Bakıma para harcanmadı. Güvenlik sorun oluştu. Suç işlenmeye başlandı. * Amerikan tüketicisi mağazaya girip ihtiyacını karşıladıktan sonra çıkmak istedi. Bu merkezlerin ucuz tasarlanmış olmasından kaynaklanıyor. Tüketiciye lüks yaratılmalıydı. |