Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER

Türkiye Marka Değerini En...

''Küresel Çapta Marka Değerine Sahip Şirketlerin El Değiştirmesi Fırsat''

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, avro bölgesindeki borç krizi kaynaklı gelişmelerin, Türkiye'nin ihracatı açısından belirsizlikleri ve riskleri artırdığını, ancak bu gelişmelerin dikkatli bir yaklaşımla değerlendirilmesi durumunda bazı fırsatların ve yeni potansiyellerin de ortaya çıktığını söyledi.

yapi.com.tr / AA
''Küresel Çapta Marka Değerine Sahip Şirketlerin El Değiştirmesi Fırsat''

Foto: Cüneyt Karadağ (AA)

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Almanya'nın başkenti Berlin'deki The Ritz Carlton Oteli'nde Türk gazetecilerle düzenlediği basın toplantısında, 6 ve 7 Şubat tarihlerinde Berlin'de düzenlenen ve kendisinin de katıldığı 2. Avrupa Bölgesel Ticaret Müşavirleri Toplantısı sonucunda hazırlanan "Avro Bölgesi Borç Krizi; Riskler, Tehditler, Fırsatlar, Çözüm Önerileri" adlı sonuç bildirgesi hakkında bilgi verdi.

Toplantıda 47 ticaret müşaviri ve ataşesiyle biraraya gelerek, avro bölgesinde yaşanan gelişmelerin ortaya koyduğu riskleri, tehditleri, fırsatları ve çözüm önerilerini değerlendirdiğini belirten Çağlayan, "Türkiye'nin bütünleşik en büyük ihracat pazarı olan Avrupa bölgesinde, avro bölgesi borç krizi kaynaklı gelişmeler, ihracatımız bakımından belirsizlikleri ve riskleri artırmaktadır. Bu gelişmeler, dikkatli bir yaklaşımla değerlendirildiğinde bazı fırsatların ve yeni potansiyellerin de ortaya çıkabileceği görülmektedir" dedi.

Çağlayan, risk ve tehdit olarak avro bölgesi ekonomilerindeki daralma beklentilerinin, finansman sorunlarının, yatırımlarda azalma beklentilerinin, akreditifsiz çalışan Türk firmalarının karşılaşabileceği tahsilat sorunlarının, firmaların ihracat sigorta mekanizmalarına başvurmamasının, stok maliyetleriyle lojistik maliyetlerin ve pazara giriş engeli uygulamalarının artmasının görüldüğünü ifade etti.

Çağlayan, çok sayıda AB ülkesi için Türkiye'nin önemli bir üretim merkezi ve ticari ortak olmasının, küresel çapta marka yaratma arayışındaki Türk firmaları için küresel çapta marka değerine sahip şirketlerin el değiştirmesi ve AB firmalarının mal tedarikinde rekabetçi ve kaliteli ürünlere yönelme niyetlerinin de fırsat olarak görüldüğünü kaydetti.

Bakan Çağlayan ayrıca, bölgede pazar ve ürün çeşitlendirme çalışmalarında dağıtım kanallarının önem kazanmasının, turizm, enerji, altyapı ve inşaat yatırımlarıyla, mühendislik projeleri tasarımlarının, maden ve liman işletmeciliğinin, lojistiğin, kara, hava ve deniz yolu taşımacılığının hizmetler sektörlerinin yatırım potansiyelinin, Avrupa'daki yaşlanan nüfus nedeniyle Türkiye'nin sağlık hizmetleri ihracat potansiyelinin de fırsat olarak değerlendirildiğini söyledi.

Toplantıda yapılan öneriler arasında da, müşavir ve ataşelerin, bulundukları ülkelerde ihracat yapan ve yapmak, Türkiye'ye yatırım çekmek isteyen, pazar araştırmasına gelen iş adamlarına azami desteklerini sürdürmelerinin, bu iş adamlarına ve şirketlere merkez birimlerle işbirliği içinde destek vermelerinin, üst düzey yetkililer, şirket temsilcileri ve sivil toplum kuruluşlarıyla sürekli iletişim halinde olmalarının, ofisten ziyade sahada çalışmalarının bulunduğunu belirten Çağlayan, ''Müşavir ve ataşelerden, el değiştirme potansiyeli olan ve Türkiye'de yatırım yapmak isteyen şirketlerin belirlenerek merkeze bildirilmesini, yatay ve sektörel eylem planlarında yer alan eylemlerin hayata geçirilmesi ve tedarik güvenliğinin sağlanması için gerekli çalışmaları yapmasını, Türkiye'de az olan ham maddelerin tedarikine yönelik yurt dışında yatırım ihtiyaçları konusunda çalışmalarını da istiyoruz'' dedi.

Bakan Çağlayan, sonuç olarak Ekonomi Bakanlığının 2023 hedeflerine ulaşmak için her yıl yeni ihracat rekorları kırılması, dengeli bir dış ticaret yapısına kavuşulması, yüksek teknoloji ve katma değerli ürün ihracatının artırılmasını, mevcut pazarlardaki gücün korunması ve geliştirilmesi, yeni pazarlarda payın artırılması, daha fazla uluslararası yatırım çekilmesi, hizmet ihracatının çeşitlendirilerek artırılması, cari açık problemine kalıcı çözümler üretilmesi ve teşvik sistemiyle üretim yapısının küresel rekabet gücüne sahip olacak şekilde değiştirilmesi için çalışmaların sürdürülmesine karar verildiğini kaydetti.

Çağlayan, ticaret müşaviri ve ataşelerin de, Türk şirketlerinden sistematik olarak uzun dönemli ülke ekonomisi yararına kullanılmasını hedefleyen kurumsal bir yaklaşım içinde olmasını, kendi aralarındaki işbirliğini artırmasını, Türkiye'nin ekonomik ve ticari potansiyelinin tanıtılması konusunda azami işbirliği sağlamasını, satışa sunulan ya da el değiştiren şirketlere ilişkin bir takip, bilgilendirme ve değerlendirme mekanizmasının oluşturulmasına katkı sağlamasını beklediklerini ifade etti.

Bakan Çağlayan, müşavir ve ataşelerin şirketlerden ayrıca, ekonomik ve ticari konularda bilgilendirme toplantıları düzenlemesini, Türk firmaların karşılaştığı ticaret ve yatırım engellerini ivedilikle merkeze bildirmelerini, 2023 yılında ekonomik hedefleri gerçekleştirmek için izlenen yolda iş alemine rehberlik etmelerini istediğini söyledi.

http://www.yapi.com.tr/haberler/kuresel-capta-marka-degerine-sahip-sirketlerin-el-degistirmesi-firsat_90722.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!