Doğu Marmara Kalkınma Ajansınca (MARKA)
düzenlenen Marka Kent Ödüllü Logo ve Slogan Yarışması'na
Kocaeli, Sakarya, Bolu, Düzce, Yalova ve yurt dışından 1268
başvuru yapıldığı belirtildi. MARKA'dan yapılan yazılı açıklamada,
Kocaeli, Sakarya, Bolu,
Düzce ve Yalova'yı en iyi şekilde tanıtan logo
ve sloganların belirlenmesi amacıyla düzenlenen yarışmanın 25 Kasım'da sona
erdiği hatırlatıldı. Yarışma için Pakistan, İspanya ve Avustralya gibi çeşitli
ülkelerden de başvuru yapıldığı kaydedilen açıklamada, şunlar bildirildi:
''Dünyanın değişik ülkelerinden grafikerler
1268 logo ve slogan hazırladılar. Yarışmada Kocaeli için 466, Sakarya için 155,
Düzce için 138, Bolu için 333 ve Yalova için 176 başvuru yapıldı. 5 il için
oluşturulan seçici kurullar logo ve sloganları değerlendirmeye başladılar.
Seçici kurullar valilikler, belediyeler, sanayi ve ticaret odaları, il genel
meclis başkanlıkları, üniversiteler, konsept danışmanları, MARKA'dan katılan
birer temsilciden oluşmaktadır. Kocaeli ve Sakarya'nın logo ve sloganı seçici
kurul tarafından belirlendi. Düzce, Bolu ve Yalova illerinin seçici kurulları da
önümüzdeki hafta yapılacak. Her il için seçici kurul 5 logo ve slogan
belirleyecek. Belirlenen 5 logo ve slogan halk oylamasına sunularak birinci,
ikinci ve üçüncüler belirlenecek.''
Her il için dereceye giren birinciye 7 bin 500 lira, ikinciye 5 bin lira,
üçüncüye 3 bin lira para ödülü verileceği belirtilen açıklamada, seçici kurulun
değerlendirmesinin ardından 5 Aralık ve 6 Ocak 2012 tarihleri arasında halk
oylaması yapılacağı ve sonucun 9 Ocak 2012'de açıklanacağı bildirildi. MARKA
Genel Sekreteri Erkan Ayan konuyla ilgili olarak yaptığı
açıklamada, kentlerin logo ve sloganlarıyla hafızalarda kaldığını kaydederek,
şunları ifade etti: ''Logo ve sloganların
uluslararası camiada tanınırlık açısından önemi vardır. Doğu Marmara illerinin
imajının oluşturulması ve insanların zihninde canlanması açısından büyük bir
eksiklik. Logoların illeri çağrıştıran simgeler olması gerekiyor. Kalkınma
ajansı olarak 5 ilde aynı yarışmayı organize ettik. Örneğin, Kocaeli'nin
'çalışınca oluyor' sloganı hafızalarda yer eden güzel bir slogan. Ancak kentin
genelini kapsayan bir sloganla desteklenmesi doğru olacaktır. Temennimiz,
yarışmadan kentlerimizin bütün özelliklerini yansıtan logolarının ortaya
çıkması. İnsanların zihninde kentlerin ismi çakmalı.''
|