br />
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, konuşmasına şöyle devam
etti: ''Toplam 20
kilometre tüneli, yerin altında yapmış olacağız. Buna tabii denizdeki tünelleri
de ilave etmemiz gerekiyor. Proje iki kısımdan oluşuyor. 1. bölümü
Kazlıçeşme'den girip Söğütlüçeşme'den çıkan tamamen yer altında deniz altında
iki tane tüp tünel bileşimi ve Söğütlüçeşme'den Gebze'ye Anadolu yakasında,
Avrupa yakasında ise Kazlıçeşme'den Halkalı'ya kadar olan bölüm.
Projenin resmen bitişi 29 Ekim 2013. Ama tünellerin açılması, içerideki
elektrik, sinyal ve donatım işleri çok daha önceden başlamış olacak. Kısmen de
birinci kısmı tamamlamış olacağız. Aslında bu proje, 2009'un sonunda bitecekti.
Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle uzadı. Projenin iş akışı kısmında bir sorun
yok. Gerek Yenikapı'da, gerek Üsküdar'da, gerek Sirkeci'deki terminallerde
arkeologların kontrolünde elle açıldı. İğneyle kuyu kazmak gibi bir şey. Bu
tarihimize, İstanbul'un geçmişine kültürüne olan hassasiyetimizi de bir anlamda
gösteriyor. Ama ne yazık ki iki iş birbiriyle çelişiyor. Bir yandan insanlar bu
projenin bitmesini, İstanbul'un toplu taşıma sorununu rahatlamasını bekliyor,
bir yandan da kentin 8500 yıllık tarihinin ortaya çıkması da uzun vadede kentin
kültürel zenginliğine bir zenginlik daha da katacak. Burada bir hassasiyeti
muhafaza ettik ve gecikmeyi göze aldık. Tabii ki fiyat artışını da
etkiliyor.'' Artık
önlerini daha net görebildiklerini, bundan sonraki işlerin tamamen
kontrollerinde olduğunu ve arkeolojik kazı çalışmasının da hemen hemen bittiğini
belirten Bakan Yıldırım, ''Önemli bir şey kalmadı. İşimizi geciktirecek dış
faktörler tamamen ortadan kalktı diyebiliriz. İstanbul'un tarihini değiştiren
bir projenin altında arkadaşlarım ve yüklenicilerle birlikte imzamın
olması bizim için büyük gurur ve şereftir''
dedi. 'İşçilerin
paraları ödeniyor'
Bir gazetecinin ''Şantiye'deki işçilerden zaman zaman paralarının ödenmediği
yönünde şikayetler geliyor'' sözleri üzerine Bakan Yıldırım, bu konuda
yanlış anlaşılmanın olduğunu anlattı. Projeyi yürüten firmanın, bugüne kadar
gerek çalışanlarına gerekse idareye karşı taahhütlerinin yerine getirilmesinde
hiç sıkıntı yaşamadıklarını dile getiren Yıldırım, bir defa taşeron işçilerin
ücretlerinin geç ödenmesinden kaynaklanan bir durumun yaşandığını, bunun da
önemli olmadığını kaydetti.
Bir gazetecinin ''Banliyö hatlarının yenilenmesi söz konusu. Seferler
duracak. Tarihi belli oldu mu?'' sorusuna Bakan Yıldırım, şöyle yanıt verdi:
''Hayır. Bununla ilgili olarak yüklenici firma, Devlet Demir Yolları, İstanbul
Büyükşehir Belediyesi birlikte çalışıyor. 18 ay minimum kapatılması gerekiyor.
Kapatma esnasında vatandaşlarımızın banliyö hatlarından yararlanmasının, hangi
alternatif taşımalarla en az sıkıntısız şekilde sağlanacağı yönünde çalışmalar
var. Çalışmalar henüz tamamlanmadı. Takvime göre kapatma tarihi de
belirlenir.''
|