Alışveriş merkezlerine yepyeni bir yorum getiren çarpıcı mimarisi, tematik konsepti, gelişmiş altyapı teknolojileriyle gelecekte kurulacak alışveriş merkezleri için yeni standartlar getiren Meydan Alışveriş Merkezi, İstanbul’da Anadolu yakasının yeni 'buluşma noktası' oldu.
Metro Group Asset Management’ın, 128 bin metrekarelik bir alanda kurduğu, 70 bin metrekarelik alana konuşlanan 50 mağazası ve farklı tematik mağaza gruplarıyla Alışveriş Meydanı, hipermarketten mobilya ve aksesuvara, giyimden spora, medyadan sinemaya, yiyecekten çok katlı mağazaya kadar yerli-yabancı onlarca markayı ziyaretçilerine bir arada sunuyor.
İstanbul’un geleceğe dönük yüzü; Ümraniye
Meydan, ikinci köprü başta olmak üzere, tüm yol bağlantılarına çok yakın olduğu için İstanbul’un tüm semtlerinden ulaşımın kolayca yapılabildiği bir konumda bulunuyor. Ümraniye, İstanbul'un geleceğe dönük yüzünü temsil ediyor. Bölge, uluslararası şirketler için de çekici bir iş bölgesi haline geliyor. Çevresinde yeni yapılan konut projeleri de Meydan Alışveriş Merkezi’ni bölgede ayrıcalıklı kılıyor.
Yıldız mimarlarla gelen yeni standartlar
Mimarisini Londra merkezli Foreign Office Architects’ın (FOA) üstlendiği Alışveriş Meydan’ının mimari açıdan en çarpıcı özelliklerinden birisi, çimlendirilmiş binaların çatısından, geniş bir meydana akıcı bir şekilde geçişin sağlanması. Meydan mimarisini gerçekleştiren bu yaratıcı ekip, Japonya’da Yokohama feribot terminali ve Londra 2012 Olimpiyatları’nın Lower Lea Vadisi’nin master planı ile isim yapmıştı. Yerel koşulları ve yerel halkın ihtiyaçlarını göz önüne alan global mimari tasarımlar, FOA’nun yaptığı çalışmaların özelliğini oluşturuyor. 1990 yılında, İspanyol Alejandro Zaera Polo ile İranlı Farshid Moussavi ve yaratıcı ekibi, uluslararası mimarlık sahnesinin yıldızları olarak sayılıyor. FOA, Meydan için 2005’te düzenlenen ve 5 adet uluslararası tanınmış firmanın katıldığı workshop’ta birinciliği kazanmıştı.
Yeşil vahada kurulan modern bir pazaryeri
Bina çatılarının çimlerle kaplı olduğu Meydan, Ümraniye bölgesinde yeşil bir vaha görevi üstleniyor. Bu yeşil vahada ziyaretçiler dinlenebiliyor, sosyal aktivitelere katılabiliyor ve bir alışveriş gününü; sinemaya gidebileceği, yemeğini yiyebileceği, açık havadan yararlanabileceği keyifli bir gün haline getirebiliyorlar. Modern yaşama ve ekolojik ortama uygun olarak tasarlanan Meydan, yeşilin ve toprak renginin hakim olduğu, açık alanlarında nefes alınan, kapalı alanlarında ise, gün ışığından maksimum ölçüde faydalanılan yeni nesil bir alışveriş merkezi olarak dikkati çekiyor.
Avrupa’nın en büyük jeotermal sistemlerinden biri kuruldu
Meydan’ın en büyük özelliklerinden birisi de çevreci olması. Meydan Alışveriş Merkezi, Metro Group’un kalorifer kazanı olmaksızın, jeotermal enerji ile kurulan ilk projesi. Meydan, geleceğin enerji kaynakları arasında doğal bir kaynak olan jeotermal enerji sistemiyle ısıtılıp soğutuluyor. Hesaplamalar, toprakta depolanmış olan enerjinin dünyayı yaklaşık 100 bin yıl enerjiyle beslemek için yeterli olduğunu gösteriyor. Bu olağanüstü potansiyeli erken fark eden Metro Group Asset Management, jeotermal enerjiyi ticari yapıların iklimlendirmesinde hayata geçirmeye başladı. Meydan, Metro Group’un jeotermal enerjiyle ısıtılan ve soğutulan ilk ticari yapısı oldu.
Emniyetli, temiz, çevreyle dost
Meydan Alışveriş Merkezi’nde jeotermal sistem, yılda 1,3 milyon kilowatt saat primer enerji tasarruf ediyor. Bu enerji daha emniyetli, istenildiğinde kullanıma hazır ve çevre için zararlı herhangi bir atık ya da gaz üretmiyor. Meydan’ın toprak enerjisiyle ısıtıp soğutulması yılda yaklaşık 350 tonluk karbondioksitin doğaya verilmesini önlüyor.
Açık havada eğlence ve alışveriş keyfi
Meydan; sergiler, canlı performanslar gibi spor, kültür ve sanat etkinliklerinin yanı sıra, birbirinden farklı eğlenceli aktivitelerin de yeni adresi olmakta. Perakende mağazacılık mimarisine yeni bir soluk getiren Meydan, kendi ligini oluşturacak yeni bir mimari konsepte öncülük ediyor. Meydan’ın orta bölümü ise eğlenceli su oyunları alanı olarak tasarlandı. Bir açık hava alışveriş merkezi olan Meydan, büyük bir meydan etrafında yer alan tematik mağazaları ile alışveriş dünyasının yeni jenerasyonunu ifade ediyor.
Meydan’daki dünya markaları
Gençler ve kendisini genç hisseden herkes için alışverişi ve eğlenceyi birleştiren Meydan, sinema salonları, yeşil alanları, sosyal aktiviteleriyle ve 5 farklı temadan oluşan 'dünyalar' konseptiyle, Türkiye’nin ve dünyanın yıldız markalarına ev sahipliği yapıyor.
Metro Group Asset Management Hakkında:
METRO Group Asset Management, perakende mülkleri için hizmet sağlayan, uluslararası çalışan ve 2004 yılından bu yana METRO Group’un emlak faaliyetlerini yürüten bir şirkettir. Görev; ister yenilikçi konseptler geliştirmek, bina kompleksleri planlamak ve tasarlamak, ister onları yönetmek ve kullanmak olsun şirket, bir perakende mülkünün yaşam döngüsünün her aşaması için özel hizmet ve çözümler sunuyor. Avrupa’nın birçok yerinde 12 ülkede gayrimenkul yönetimi hizmetleri sunan METRO Group Asset Management, yaklaşık 1,000 çalışanı, 40 adet alışveriş merkezi de dahil olmak üzere 750’nin üzerinde mülke hizmet veriyor. Bu, METRO Group Asset Management’ı Almanya’nın en büyük alışveriş merkezi işletmecilerinden biri yapıyor. Şirket aynı zamanda sektöründe Polonya ve Türkiye’de pazarda lideri konumunda.
Metro Group Asset Management, uzman kadrosunu, uluslararası tecrübesi ile birleştirmiş olup, 115 çalışanı ile 1998 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet göstermektedir. Şirket Türkiye’de grup şirketlerine kiralama, alışveriş merkezi yönetimi, gayrimenkul yönetimi, teknik hizmetler yönetimi, proje geliştirme ve inşaat yönetim hizmetlerini vermektedir. Metro Group Asset Management; Adana, Gaziantep, Kartal ve Konya M1 Merkez ile Merter M1 Merkez, M1 Meydan ve Real İzmit, Bursa, Antalya Alışveriş Merkezleri’nde kiralama, alışveriş merkezi yönetimi, gayrimenkul ve teknik hizmetler yönetimi vermektedir. Şirket ayrıca Real-Beylikdüzü Alışveriş Merkezi’nde kiralama, Antares Alışveriş Merkezi’nde ise kiralama ve alışveriş merkezi yönetimi hizmeti sunmaktadır.
Türkiye’de başlattığı çağdaş alışveriş merkezleri kurma misyonu ve Metro Group’un Türkiye’de uyguladığı yatırım stratejisi doğrultusunda Metro Group Asset Management, yeni ve çarpıcı projeler üretmeye, kiracıları ve ziyaretçileriyle birlikte yenilikçi hizmet ve yönetim anlayışıyla çalışmaya devam edecektir.
|